Viktor.J Viktor.J skrev:
Att flera kommuner inte nått fram dit handlar om en tidsfråga, stora förändringar tar tid. Men jag börjar tvivla om du har möjlighet eller vilja att inse det.
Nej jag har antagligen samma problem med att se de självklarheter du ser som exempelvis många kommuner verkar ha. Tur att någon ser den enda rätta vägen... ;)
 
Alfredo Alfredo skrev:
Nej jag har antagligen samma problem med att se de självklarheter du ser som exempelvis många kommuner verkar ha. Tur att någon ser den enda rätta vägen... ;)
Om stora delar av världens miljöorganisationer, forskare och polismyndigheter ser samma problem med hög och ökad mängd avfall samt hög och ökad problematik med illegal avfallshanteringer så är det ett problem. Oavsett om du och Timrå kommun insett det än.

Ha det gott
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
problem med hög och ökad mängd avfall samt hög och ökad problematik med illegal avfallshanteringer så är det ett problem.
Jag har aldrig pratat om detta. Jag har pratat om att jag inte anser att det är självklart att "säravgift" för privatpersoner som lämnar byggavfall till återvinning är förnuftigt. En osäkerhet som jag verkar dela med många.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
H Husetmittisverige skrev:
det är rätt dyrt hyra container än åka själv
Åk till återvinningen hyr eller låna släp.
Handlar du på byggfirma så kan du ofta låna släp gratis sedan packar upp och kör till återvinningen
Ju längre det ligger ju blötare blir det och djur börjar vara i det.
Återvinningen är det enda rätta för miljön.
När du har kört iväg allt, efter känns det så okey.
 
  • Gilla
Husetmittisverige
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
I sthlmskommunerna (som detta handlar
om) är det ganska så uppstyrt. Dina 3-4 ÅVC med någon mil emellan ligger här i samma kommun och därmed samma kostnad. De andra kommunerna har olika system för hur de ska veta att man bor i kommunen. Tex intilliggande kommuner har ett kort som man får om man är skriven i kommunen etc.

Finns också privata aktörer men det kostar det med.
Ytterligare en anledning till att inte bo i Stockholm då. Här är det bara att köra in på tippen.
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
P Pippi Viktualia skrev:
Ytterligare en anledning till att inte bo i Stockholm då. Här är det bara att köra in på tippen.
Det kommer till landet så småningom också, Sthlm är ju alltid först med allt
 
  • Gilla
Husetmittisverige
  • Laddar…
Göran.W
Utom vindkraftverk i så fall, för det är det ända stället dom inte byggs.
 
  • Gilla
Patrik440 och 4 till
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
Det kommer till landet så småningom också, Sthlm är ju alltid först med allt
Sunt förnuft kan sthlm knappast varit först med, knappast drängfylla eller bondtur heller
 
  • Gilla
whak
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Sunt förnuft kan sthlm knappast varit först med, knappast drängfylla eller bondtur heller
sthlm är fullt av bönder. Vet inte vart du vill säga riktigt.
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
sthlm är fullt av bönder. Vet inte vart du vill säga riktigt.
Det är det som är problemet med Stockholm. Fullt med inflyttade bönder med komplex. Att man inte kan se sig som riktig stockholmare om man inte är tredje generationen säger väl nåt!
 
K Kirre2 skrev:
Det är det som är problemet med Stockholm. Fullt med inflyttade bönder med komplex. Att man inte kan se sig som riktig stockholmare om man inte är tredje generationen säger väl nåt!
Ok
 
Du ska naturligtvis elda upp skiten. Allt brinner, det handlar endast om temperatur och tryck.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.