Åh, vad jag behöver en skaftdammsugare till mitt hem. Mitt golv är mörkt och damm syns så snabbt. Jag tycker det är tungt och omständigt med en vanlig dammsugare. Jag kommer vara noga med att utvärdera och rapportera tillbaka ett utlåtande om dammsugaren.


mvh Pia
 
1. Jag kommer att använda den i min nya lägenhet som är på 22 kvm.
2. Eftersom det inte finns någon garderob i min lägenhet vore det så himla bra att ha en snygg och smidig dammsugare som kan hänga på väggen.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 st bra skaftdammsugare och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er så att ni får testa vidare dem där hemma.

[bild]



Den här gången förbinder sig den som vinner en skaftdammsugare att rapportera in till oss senast 2022-03-31 hur skaftdammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Omdömet kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta var du ska använda skaftdammsugaren om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en skaftdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här skaftdammsugarna:

Samsung Jet 75
Dyson V8 Absolute +
Bosch BSS81POW
Philips XC8349
Xiaomi G10
Ryobi R18SV7-0

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses på måndag den 29 november.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vi bygger nytt så kommer suga upp både gips, spån och damråttorna :love: Hos oss får den kämpa kan jag lova, inga halvmesyrer här inte :strong:
 
1. Den ska användas i min lägenhet i Majorna Göteborg. En 2:a på 53 kvm byggd på 40-talet.
2. I dessa lägenheter finns inga städskåp/ garderober och knappt några eluttag så den fula dammsugaren står nästan alltid framme och vid varje dammsugning får jag byta till olika eluttag för att kunna städa hela lägenheten som bara är på 53 kvm. Så en snygg uppladdningsbar dammsugare hade varit inte bara en snygg detalj i hemmet utan även ett mindre irritationsmoment vid varje städning!
 
En sån skulle tom få fart på barnen att börja städa! ;)
Då vårt hus har en långsmal planlösning och med entrén mitt på, i köket, så blir det en massa spring fram och tillbaka genom den smutsiga avdelningen vid "hallen" och grus, löv mm i flera rum.
Att snabbt kunna greppa den när man ändå passerar för att bara dra av lite skulle underlätta en massa!
 
Blodsoppen
FreQa FreQa skrev:
En sån skulle tom få fart på barnen att börja städa! ;)
Då vårt hus har en långsmal planlösning och med entrén mitt på, i köket, så blir det en massa spring fram och tillbaka genom den smutsiga avdelningen vid "hallen" och grus, löv mm i flera rum.
Att snabbt kunna greppa den när man ändå passerar för att bara dra av lite skulle underlätta en massa!
1. Jag är nyinflyttad i en liten stuga på 50 kvm. Blir kanon till mig.
2. Vill gärna vinna då en sådan dammsugare skulle ta mycket mindre plats än den gamla hederliga Miele jag har idag. Jag har ont om plats.
 
  1. Berätta var du ska använda skaftdammsugaren om du vinner.
Ska flytta till ett litet boende med två våningar och kommer använda den för att dammsuga övervåningen. Eventuellt även för att dammsuga bord och hyllor där det samlas damm.

  1. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en skaftdammsugare.
Dammsuger inte jätteofta och kommer troligen bli mer sällan i nya boendet om man måste släpa den stora dammsugaren upp för trappen. Blir därför intressant att se om det underlättar och gör att jag dammsuger oftare. Alternativt kommer dammsugaren få en utmaning med stora dammtussar.

Har också en tendens att belamra bord så att det samlas damm på dem.
 
E
Då vi nyligen skaffat hund igen påminns vi om hur mycket skräp utifrån som både hunden Fanny och husse/matte tar med sig in efter promenaderna.

Det mesta hamnar i vår tvättstuga som vi använde som groventré. Men om man inte håller ren mattan i tvättstugan så har vi snart allt skräp med oss in i resten av huset. Och vem orkar dra fram den stora dammsugaren varje dag?

Inte vi i alla fall så en skaftdammsugare hos skulle verkligen få jobba för att hålla efter både två och fyrbenta familjemedlemmar.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 st bra skaftdammsugare och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er så att ni får testa vidare dem där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en skaftdammsugare att rapportera in till oss senast 2022-03-31 hur skaftdammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Omdömet kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta var du ska använda skaftdammsugaren om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en skaftdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här skaftdammsugarna:

Samsung Jet 75
Dyson V8 Absolute +
Bosch BSS81POW
Philips XC8349
Xiaomi G10
Ryobi R18SV7-0

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses på måndag den 29 november.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
1. Jag ska använda den i huset, På markplan och i källaren,

2. Vår hund fäller mycket hår, att dra fram dammsugaren varje gång man tycker att det blir för mycket gör att man själv fäller (läs sliter) sitt eget hår. Det blir också extra skitigt runt köksbordet efter barnen. Hur pass lätttillgäng är en av dessa maskiner? Hur bra den tar upp hundhåren och övrig smuts?
Hos oss får den ett rejält test.
 
Som småbarnsförälder så räcker tiden inte alltid till och då är det tur att man har en liten hjälpreda som kan sköta städningen. Dammsugaren vi har är dock lite liten och det är inte så mycket drag i den. När huset dessutom är i två plan så blir det tungt och slitsamt att bära upp den "vanliga" dammsugaren för trappen.
 
Vi skulle gärna fortsätta prova en skaftdammsugare i vårt fritidshus. Där tillbringar vi tid på helger och springer in och ut med följden att det dras in gräs, mossa, löv och barr i massor. Smidigheten med en skaftdammsugare vore önskvärd då det idag inte blir av att man tar reda på smutsen varje dag, och den dras då vidare runt i huset istället. Vi har både entrematta, laminatgolv, hela rum med trasmattor eller trägolv så många olika underlag att prova.finns det. Trevlig 1a advent alla!
 
  1. Den kommer att användas runt kattlådan på övervåningen och under sonens skrivbord där diverse smulor, matrester och annat hamnar efter gamingsessioner.
  2. Jag har en katt och en son som är för bekväma för att bära upp dammsugaren på övervåningen.
 
1. Den skulle få en fast plats i köket. (istället för den vanliga dammsugaren som ständigt ligger på köksgolvet med slang och sladd som man snubblar på)
2. Med tre småbarn så så ser det alltid ut som fan på kökgolvet med smulor i drivor. Dammsuger varje dag, men det tar fem minuter så är det nya högar av smulor! Vore smidigt med en handdammsugare dedikerad till smul-sugning i köket.
 
1. Den kommer att användas i mitt hus som har källare och två våningar men även perfekt att kunna ta med ut till bilen vid behov.

2. När vi köpte huset så hade precis tidigare ägare lagt nya golv i hela huset. Svarta trägolv precis överallt. Jättefint så länge det är kliniskt rent men det är aldrig rent i mer än ett par minuter då ALLT syns. :crysmile: Jag tar nog en sväng med dammsugaren varje dag och det skulle underlätta något enormt att slippa dra den gamla sladdmaskinen upp och ner mellan våningarna.
 
Hej!

Användning:
Som småbarnspappa skulle skaftdammsugaren flera gånger om dagen göra ett par svepningar under matbordet.

Varför är jag lämplig att testa vidare?
Jag har aldrig opererat med en skaftdammsugare och vår användning av dammsugare har ökat med 500 procent sedan vi fick barn. Vi har trånat efter en skaftdammsugare och vill nu se om den slår den klassiska dammsugaren eller ej. Vi är småbarnsföräldrar med lika lite tid i vardagen som alla andra och med ett stort behov av att hålla krypgolvet någorlunda rent. Och vi är så redo att avlägga en rapport i mars!

Tack för testet och denna tävling!
Vänligen,
Jacob Lingefjärd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.