B b8q skrev:
Borde banne mig ingå i körkortsprovet…
Folk kan inte ens blinka när de ska svänga. Jag blir galen när man står väntar vid korsning och så väntar man in en bil som man tror ska rakt fram och så svänger fanskapet av.
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Folk kan inte ens blinka när de ska svänga. Jag blir galen när man står väntar vid korsning och så väntar man in en bil som man tror ska rakt fram och så svänger fanskapet av.
Prova mötande korsning där en (jag) ska svänga vänster och mötande inte visar om de också ska svänga (vänster) eller köra rakt fram - jag blir hysterisk ett par, tre gånger varje vecka och ändå mer när det är Trafikskolebilar som fastnar i korsningen och "läraren" inte verkar kunna reglerna.... Grrrrrrrrrrrrrrrrr.

Att lära sig backa med släp som @b8q föreslog vara obligatoriskt för att ett B-körkort skriver jag under på men låt även "blinkers" vara tvunget att användas när du ska 1) svänga eller 2) byta fil.
Och välj gärna en körskola som vet hur bilen ska placeras och blinkers användas vid mötande vänstersväng - alla verkar inte ha koll på det!
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Myrstacken
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Utanför tullarna röker alla under köksfläkten
Vilka är alla?? vilka tullar?? Och vad menar du med att röka under köksfläkten?
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Folk kan inte ens blinka när de ska svänga.
Det beror på att de inte har fyllt på med blinkersolja.

Eller så har de en bra servostyrning.
 
Text som skämtsamt refererar till meningslösheten i arbetet med att montera blinkers på lyxbilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
videopac och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
[bild]
:crysmile:Låter som att du precis varit ute på en tur med bin;). Värre är det med de som blinkar i exakt samma stund som de byter/inkommer/kör om/eller kört om. Ungefär som att de behöver bekräftelse på vad de själva håller på med för att kunna fortsätta färden, istället för att visa andra vilken avsikt det är med att använda körriktningvisarfunktionsapparaturen. Och där är inte de tre ovannämnda modellerna representativa då de troligtvis anser det varit självklart att de har företräde likväl. Helt åbbviosly;)
 
P
Njae, det är så att många bilar är trögstyrda och då behöver bilen lite hjälp för att komma runt i kurvan/korsningen. Då kan man ta hjälp av blinkersen. Det är därför som många blinkar precis när de påbörjar svängen eller, oftare, strax efter att de har påbörjat svängen.

(Eller så handlar det om för låg nivå av blinkersolja).
 
  • Haha
Noramasen och 1 till
  • Laddar…
Tror det är ren otur, de fastnar med tröjärmen på blinkersspaken när de svänger. Kan ju inte vara med mening som man börjar blinka samtidigt som man svänger.
 
  • Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
P
Jag tror att du är för snäll. ;)
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
Jag upptäckte att jag glömt bort vilket grymt solitt debutalbum Metallicas "Kill 'Em All" är.

Finns inte 10 tråkiga sekunder på skivan.
 
  • Gilla
  • Älska
john.h och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
Tänk när vi hade en kvinnlig statsminister.
 
  • Haha
  • Gilla
Exostor och 9 till
  • Laddar…
Maria T
Åsså Freddie Mercury - 5 september 1946-24 november 1991 - men vem kan glömma honom?

 
  • Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Tänk när vi hade en kvinnlig statsminister.
Stefan Löfven är fortfarande statsminister. (Och har varit det hela dagen.)
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Tänk när vi hade en kvinnlig statsminister.
260593922_3231762893768065_3512302453110517561_n.png
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.