R Rkarlsson skrev:
Reagerade i somras när vi tog den simpla vägen efter en dags körning och käkade på birkastans pizzeria.
Det kom ju xx antal matbud. Majoriteten körde moppe. Några hyrde elsparkcykel och några körde bil. Ingen av de parkerade korrekt, en idiot lät sin gamla sletna illaluktande bil stå på tomgång.
De kan inte tjäna dålig om de kör bil eller hyr sparkcykel.

Men vilka stora jävla pizzor de hade, stora som serveringsfat.
Tror de har avtal med scooterbolagen
 
Hus tomte Hus tomte skrev:
säger killen som bor mitt i smeten :crysmile:
Tror det röks mindre här än på landsbygden/utanför tullarna


Edit: per Capita givetvis
 
nino nino skrev:
Nåt som nog många glömt är knappautomat

[bild]

Bild från nätet men min ser lika ut, askkopp och tändare finns också
Växelknapparna är uppe till vänster, fläktknappar till höger
Bra att instrumentbrädan ser ut som bakänden på en bil. (Är det möjligen en kopia av bilen själv?)

Bra också att växelknapparna ser exakt likadana ut som fläktknapparna. Bra att alla andra knappar också ser likadana ut. Man ska inte kunna gissa sig till nånting. Design framför funktion, alla dagar i veckan. Men det är väl minimal risk att nån biltjuv lyckas komma iväg med bilen.

(Är ratten verkligen gjord av hopsvetsade och lackerade stålrör, eller är det bara som det ser ut?)

DeSoto är ju verkligen en sådan sak som vi glömt bort.
https://imgur.com/gallery/AOCduvL
 
Hus tomte
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tror det röks mindre här än på landsbygden/utanför tullarna


Edit: per Capita givetvis
Tycker d röks mindre överlag
 
Myrstacken
Hus tomte Hus tomte skrev:
Tycker d röks mindre överlag
beror på vart man befinner sig..
 
Tokslut Tokslut skrev:
de senaste 15åren har jag haft rattväxel (åker ju amerikansk ;) ) och kan hålla med dig, smidigt!

Men nu har jag två andra udda växelväljare (kanske inte för amerikanare dock )

B&M shifter

[bild]

och från bruksbilen
[bild]
Det där är inga växelväjare, det är riktningsväljare ;)
 
Hus tomte Hus tomte skrev:
Tycker d röks mindre överlag
Utanför tullarna röker alla under köksfläkten
 
Jag anser mig väl utanför tullarna och någon ljummen sommarkväll kan det bli en cigarr, men då på altanen, inte under fläkten.
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Myrstacken
Vilka tullar?
 
A andersmc skrev:
Bra att instrumentbrädan ser ut som bakänden på en bil. (Är det möjligen en kopia av bilen själv?)

Bra också att växelknapparna ser exakt likadana ut som fläktknapparna. Bra att alla andra knappar också ser likadana ut. Man ska inte kunna gissa sig till nånting. Design framför funktion, alla dagar i veckan. Men det är väl minimal risk att nån biltjuv lyckas komma iväg med bilen.

(Är ratten verkligen gjord av hopsvetsade och lackerade stålrör, eller är det bara som det ser ut?)

DeSoto är ju verkligen en sådan sak som vi glömt bort.
[länk]
Lite likt är det väl

Röd klassisk bil med distinkta fenor och kromdetaljer parkerad inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har inte tänkt på det faktiskt :)
Många förstagångschaufförer som först tittar mellan stolarna efter växelspaken, sen på ratten sen en försiktig fråga om vart växelspaken är :D
 
S Strontus skrev:
Antalet personer som kräver att få betala med kontanter om de ska handla alls är antagligen ganska få, så det är troligen inte någon större mängd affärer de förlorar.
Troligen är det så. För att vara riktigt ärligt så betalar jag oftast med kreditkort nuförtiden men handlare som vägrar kontantbetalning är på min svarta lista, t ex vissa kaffebarer.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
hsd
Har varit på ett par sibyllor där de använder cashgard till kontanterna
 
  • Wow
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
galento
nino nino skrev:
Lite likt är det väl

[bild]

Har inte tänkt på det faktiskt :)
Många förstagångschaufförer som först tittar mellan stolarna efter växelspaken, sen på ratten sen en försiktig fråga om vart växelspaken är :D
Snygg bil , sen har vi brytaren på golvet för hel och halvljus. Tycker detta fungerar mkt
bra med automat. Första bilen på sena 70 talet var en Opel Kapitän - 68 med 4 vxl rattväxel med lite glapp i länkaget.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
! Han hade bara Swish och plastpenga
Jag klarade mig hela vägen ifrån Cape till Dar es salam med plastkort. Och då kan jag säga att vi var riktigt "of grid"!
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
anför tullarna röker alla under köksfläkten
Att nån kan vara så full med fördomar är helt fantastiskt, dina fördomar skulle funka som gödning på vilken åker som helst!
 
  • Haha
E-Zone
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.