Ny borstlös borrskruvdragare RDD18X-242S-HP från Ryobi i användning och isolerad bild.
Den här veckan ligger det i vinstpotten en helt nyutkommen, borstlös modell av borrskruvdragare från Ryobi, RDD18X-242S-HP. Den är en del av ONE+ systemet och är kompatibelt med alla maskiner och batterier i samma serie. Den har ett vridmoment på upp till hela 95 Nm och är idealisk för borrning i trä eller metall, samt skruvdragning. Ett LED-ljus lyser upp arbetsytan och 24 momentinställningar och två växlar ger bästa resultat på alla material och applikationer. Levereras med batteri och laddare.

Värde: 3 200 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad avses med beteckningen HP?


Posta ditt svar och din motivering längst ner i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 26 november.

OBS: Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar RYOBI för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: High Performance (inte lätt att hitta på hemsidan)! Dvs avancerad borstlös teknik med motorer som snurrar snabbare och ger extra styrka.

Motivering: Jag har i några år snålat och köpt ett billigt märke med batterier som kan användas till olika maskiner. Är sugen på att byta upp mig till något bättre utan att det behöver kosta allt för mycket. En borrskruvdragare är ju den självklara början på en ny samling. Min billiga serie med lite tunga och plastiga maskiner skulle då pensioneras i stugan istället - skönt både för dem och mig!
 
HP står för High Performance.

Min motivering: Ryobi har en hel del bra verktyg men eftersom jag kör ett annat märke så drar man sig för att ha ytterligare en verktyg som kräver andra typer av batteriet. Vinner jag så har jag en god anledning att köpa fler Ryobi-verktyg.
 
  • Gilla
Ribnell
  • Laddar…
HP = High Performance
Ska skruva lite innerväggar och behöver bra verktyg för jobbet!

Lovar att uppdatera med slutresultat om jag vinner :)
 
  • Byggarbetsplats med råa träväggar och elinstallationer, isolering synlig i bakgrunden.
HP = High Performance.

Motivering: Rivit ner 2 altaner, där min budgetdragare inte riktigt orkade med och brann upp. Så fort vädret vänder ska 3 nya altaner byggas. Denna gång förhoppningsvis med vettiga verktyg
 
Svar: HP = High Performance

Motivering: Jag och min sambo har idag skrivit på papper för vårt första husköp, och tankar och planer går i ett. Ska vi börja med att anlägga en ny uteplats? Måla om allt invändigt? Byta taket? Uppdatera kök och badrum? Men viktigast av allt: Vilket märke ska vi satsa på när det gäller verktyg? Vi vill ha rejäla grejer där det räcker att ha 2-3 batterier för att dra allt man kan tänkas behöva vid renovering och underhåll av hus. Det gäller allt från skruvdragare (vilket vi inte ens äger en i dagsläget) till grästrimmer och då är det Ryobi eller Makita som gäller. Snälla gör detta valet åt oss!
 
Det står för High Performance.

Kanske jag äntligen nu som pensionär kan åtnjuta fördelar av en trådlös maskin, alla mina maskiner hittills har sladdar som trasslar in sig med varandra. Det vore en upplevelse att få börja med trådlöst :)
 
Det står för High Performance

En ny maskin hade varit smutt eftersom den gamla bokstavligen brann upp i min hand i går.
 
HP = High performance

motivering:
Pluggar till elektriker och är snart färdig med min utbildning, har 5 månader kvar. Har blivit lite som sportfiske, man köper på sig allt man hittar och det är inte billigt! Hade varit kul och ståtligt att kunna ha sin egna skruvdragare för de olika moment och uppgifter man gör och självklart vara redo för framtiden! Har i dagsläget inte råd med alla verktyg själv så det hade varit helt fantastiskt att vinna denna grymma skruvdragare!

följ gärna min tråd ”pluggar till elektriker, följ min utveckling”:giggle:
 
HP = High performance

Helt ärligt har jag ingen bättre motivering än att jag vill testa på Ryobi
 
HP = High Performance

Jag och min fru flyttar in i ett nybyggt hus om ca två veckor, och trots att huset står nyckelfärdigt så har jag "bara" kvar att bygga garage på en grund som gjöts innan potentiell cementkris, stor altan, entreverenda, odlingslådor, pergola, en till uteplats murad mot en slänt, och sedan allt som skall skruvas inne. Jag har helt enkelt oerhört mycket att göra, och behöver ett verktyg som hjälper mig. Då min fru är mer "ekonomiskt lagd" än mig så tycker hon att jag ska hanka mig fram med den icke sladdlösa borrskruvdragaren jag fick av min far för 10 år sedan, visst den är bra, men den har... sladd... Hon har lagt in ett veto, och den här fajten kommer jag inte vinna, så hjälp då mig att vinna den på ett annat sätt!
 
  • Gilla
Martin Hermansson
  • Laddar…
ralvejd
HP = High Performance.

Bygger en snickebo, verktyg slits ut på löpandeband. Är sedan tidigare insnöad på Ryobi ONE+ serien så denna skull passa in väldigt bra.
 
High performance
Jag vill vinna för att jag i Januari flyttar till hus för första gången. I huset ska det göras både mindre och större renoveringar och jag inser att en uppsjö av verktyg behövs. Detta hade varit en guldstart!
 
High Performance betyder HP
Motivering: för att jag behöver denna maskin till mina mångsidiga byggen i mitt nya torp
 
  • Rödmålat torp med slitna takpannor och diverse byggmaterial ute, samt en skoter parkerad framför.
HP = High Performance.

Sambon är så avundsjuk på min alldeles egna ryobi skruvdragare så hon lånar den stup i ett, allt som oftast glömmer hon bort vart la den.

Vore som ipren för mitt psyke och själ om hon fick en egen att stoltsera med och förlägga.
 
  • Gilla
Frunihuset20
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.