A Anderscurl skrev:
Intressant! Tittar man på hur spott priserna för el sett ut så kan paneler i öst och väst läge också bli bra ur ekonomiska perspektiv. Även om de inte levererar lika mycket kWh.
Vi går själva i väntans tider för installation.
Absolut! Jag hade inte haft något emot att ha ett gäng paneler till i öst/väst, men man har ju det tak man har. =P
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Absolut! Jag hade inte haft något emot att ha ett gäng paneler till i öst/väst, men man har ju det tak man har. =P
Du får bygga ut (för att kunna skaffa fler paneler, bonus extra boyta :crysmile::crysmile: ) ;)
 
M MrDizzy skrev:
Du får bygga ut (för att kunna skaffa fler paneler, bonus extra boyta :crysmile::crysmile: ) ;)
Skulle vara det.. Tror grannen skulle bli missnöjd om jag placerar mitt nya vardagsrum på hans tomt, vilket är ungefär vad det skulle sluta i om jag skulle bygga ut på ett sådant sätt att jag skulle vinna något på det solcellsmässigt. (=
 
Blivit klar med grabbens rum , så nu får frun ta över och inreda. Jag själv ska gå och ta en kall öl
 
  • Nyligen färdigställt tomt pojkrum med lila tapeter och vita tak, redo för inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fanjunkarn och 5 till
  • Laddar…
Uppstädad garageinteriör med arbetsbänkar, verktyg och en delvis demonterad motor på ett stativ, redo för bilens ankomst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lyssnade på de goda råden tidigate i tråden, samt att vädret höll sig bättre än lovat under veckan. Nu har dock på fyllningen påbörjats i garaget. Imorgon rullas bilen in. Funderar dock på att bygga en bänk åt kap & ger sågen. Benen på stativet sticker ut lite onödigt mycket.
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Kan ju inte ta åt mig äran mer än att jag försåg dem med lyse, vatten och ström. :)
Renoveringsarbete i gång med golvåg och byggmaterial i ett rått och ofärdigt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Ett enfamiljshus med gult tegel och svart tak, stenlagd gång och gröna trappsteg utan räcke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt trästaket på trappan framför en gul tegelvilla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjort ett räcke till en äldre dam i grannskapet
 
  • Gilla
  • Älska
FreQa och 16 till
  • Laddar…
Monterade plåten som täcker kollekorslangarna, gjord av rostfritt och målad med sockelfärg.

Nymonterad plåt över kollektorslangar på husvägg, grus och höstlöv i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Efter det packade jag upp min nya lilla gulliga stereo till min Man Cave.
Har saknat Blåtand så denna var ett efterlängtat tillskott.

Mobiltelefon som spelar musik via en app, parkerad på en stereo med Bluetooth-funktion och en samling CD-skivor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kom även på att jag hade en gammal aktiv bas jag byggde för typ tjugo år sedan så den fick flytta ner i källaren...

En gammal aktiv baslåda och en ny stereo på en trähylla i ett ordnat garage med verktyg och plåtar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu ska jag allt överleva svärmors besök över natten... :rofl:
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Ordnat glidskydd och trappsteg på taket så sotarn kan komma nästa vecka.
 
  • Tak med svarta betongpannor och glidskydd nära skorstenen, med träd och himmel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tak med monterat glidskydd och trappsteg nära en skorsten för sotarens säkerhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Glidskydd och trappsteg installerade på ett svart tegeltak med träd och himmel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Glidskydd och trappsteg monterade på takpannor framför skorsten, klar för sotarns besök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
Drevade runt altandörren, när gipsen kom bort såg man att där inte var någon isolering alls…
Altandörr utan isolering med borttaget gips och synlig drevning runt karmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
P-plats P-plats skrev:
Monterade plåten som täcker kollekorslangarna, gjord av rostfritt och målad med sockelfärg.

[bild]

Efter det packade jag upp min nya lilla gulliga stereo till min Man Cave.
Har saknat Blåtand så denna var ett efterlängtat tillskott.

[bild]

Kom även på att jag hade en gammal aktiv bas jag byggde för typ tjugo år sedan så den fick flytta ner i källaren...

[bild]

Nu ska jag allt överleva svärmors besök över natten... :rofl:
Frågan är om svärmor överlever? ;)
 
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Frågan är om svärmor överlever? ;)
Brukar härda henne och hon har överlevt mig i över 25 år...
Hon är seg kärringen! :rofl:
 
  • Gilla
beqen och 2 till
  • Laddar…
H Husetmittisverige skrev:
Ordnat glidskydd och trappsteg på taket så sotarn kan komma nästa vecka.
Ser ut som en bärläktstege?

Kolla med sotarn om det är OK för här fick jag skäll på besiktningen för att jag hade bärläktstege på 45 läkt

Sen kom sotarn 1 mån senare och tyckte det var en fin stege och sprang upp på den utan knussel :sweat:
 
  • Gilla
Husetmittisverige
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.