Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Nissens
M mickef skrev:
Jag håller med om att det borde vara upp till var och en.
Jo, men det är upp till var och en.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Hon är Marxist, vilket verkar vara modernt bland de vänstra, kanske Miljöxist. Greta lyssnar inte själv på vetenskapen utan på den politiska tolkningen av vetenskaparnas forskningar.
Va? Marxism lär ju vara en vetenskap, har jag läst … ;)
 
P
M mickef skrev:
Bra fråga. Motsatsen, dvs det överdrivet positiva drevet är lättare att förstå.
Det "överdrivet positiva drevet" är ju baserat på empiri så det är jättelätt att förstå. För den som vill.
 
  • Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Såg en pinsam inspelning från en presskonferens där hon fick oförberedda frågor. Hon hade inte svar på någonting. Då blev det uppenbart att hon är en marionett, det är ju inte så konstigt, i den åldern kan man inte ha så mycket erfarenhet hur smart man än är.
Kan du länka till den presskonferensen? Om det är samma som jag har sett så var inte sämre än en politiker som får oförberedda frågor på en presskonferens, snarare bättre.
Hon var rätt duktig för att vara tonåring. Jag skulle inte ha klarat det så där bra i den åldern? Skulle du?
 
P
S SnickareHobb skrev:
Jämfört med hur det såg ut i första vågen är ju belastningen på sjukvården inte värst stor idag.
Och vi vill inte att den ska bli större.

Jag önskar att vi inte hade behövt införa covidbevis men det är ett nödvändigt ont för att skydda de som är sköra och inte kan vaccinera sig.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
S SnickareHobb skrev:
Men dom som är vaccinerade kan ju också smitta och bli smittade. Så medicinsk apartheid är inte speciellt logiskt.
Det som inte är speciellt logiskt är att jämställa smittspridningsrisken för vaccinerade och ovaccinerade.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
HomeboY HomeboY skrev:
Om du tycker att det har skrivits mycket så har det skrivits betydligt mindre än vad det borde. Varför censurerar Youtube, Aftonbladet och lokala tidningar nyheter som handlar om biverkningar efter vaccinering samt utbildade läkare som uttalar sig skeptiskt om vaccineringen? Man ska inte tro på allt som står på Aftonbladet eller DN.
Kan du inte vara tydligare:

Vilka biverkningar är det du tänker på, som censureras?

Det är väl inte "allmän sjukdomskänsla under ett dygn efter vaccination" och "ömhet på stickstället" du tänker på?

Hjärtmuskelinflammation hos främst unga män har det skrivits massor om.
Det har skrivits ännu mer om koagulationsrubbningar vid användning av AZ vaccin.

Så, det vore bra om du listade vad det är för biverkningar du menar.
 
  • Gilla
Kurtivan och 3 till
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Dessutom vet man att även om man inte längre har mätbara halter antikroppar, så finns det antikroppar kvar i benmärgen som gör att man vid infektion snabbt kan skapa nya antikroppar.
Det gäller väl oberoende av hur man har skaffat sig antikropparna?
 
P
MathiasS MathiasS skrev:
Synd att det tog regeringen ända till nu att få tummen ur röven. Svaret fanns ju här i tråden redan för 3 månader och 8000 inlägg sedan.
Man bör nog ta hänsyn till smittspridningsläget. För 8000 inägg sen var nog det inte lika illavarslande som nu.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Nej, ett aktuellt, negativt, testresultat är säkrare än ett Covidpass.
Ett aktuellt, negativt testresultat kan användas för att få ett Covidbevis.
Favorit i repris: https://www.ehalsomyndigheten.se/covidbevis/
 
P pmd skrev:
Och vi vill inte att den ska bli större.

Jag önskar att vi inte hade behövt införa covidbevis men det är ett nödvändigt ont för att skydda de som är sköra och inte kan vaccinera sig.
På vilket sätt skyddar ett covidbevis gruppen du nämner? :thinking:
 
P
C Chrillechrill skrev:
Ang VAERS så är det som du säger. Systemet är mycket till för att hitta tendenser, och ej absoluta tal. Men en slutsats av det blir ju också att det tar lång tid att få koll på eventuella biverkningar, framför allt de mer ovanliga.
De ovanliga biverkningarna hittar man allt som oftast genom kliniska försök. Så går det till med all vaccinutveckling.
Och då är det inte så långt borta att tänka att man kanske skulle vara mer försiktig med t ex vaccination av barn innan man är helt på det klara med eventuella biverkningars vara eller inte vara.
Samma som ovan. Självklart baserar man beslutet att rekommendera vaccinering av barn på kliniska försök.
Ang siffror och antal personer så är det väl bättre att kolla själv än att jag skall tolka någon annans studier.
Jag brukar göra det, men har inte hittat något stöder din tes. Som jag tolkar dig menar du av alla studier om covid-19, som är vetenskaplig välunderbyggda, så överväger de som gör att man bör tveka om att vaccinera sig, men om jag har feltolkat dig så ber jag om det förtydligande.
Man skulle också kunna lyssna på en intervju med Martin Kulldorff där han berättar själv. Den är lång men bra och balanserad. [länk]
Great Barringtondeklarationen är av tveksamt värde. Är det många flera än författarna (t.ex. epidemiologer och vaccinforskare av rang) som är positiva till den?
 
Redigerat:
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
S SnickareHobb skrev:
Vårda inte knarkare, alkoholister, rökare, överviktiga etc?
De är oftast inte så smittsamma med sina respektive åkommor.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
P
HomeboY HomeboY skrev:
Jag tycker den mest relevanta frågan man bör ställa sig är hur det kommer sig att alla medier och myndigheter inte är objektiva i sin information angående vaccinet.
På vilket sätt är de inte objektiva?
Varför censureras viss typ av information? Finns många exempel där människor som fått biverkningar till följd av covid-vaccinet blir censurerade av medierna.
Ge gärna några exempel.

Medier kan inte censurera, f.ö. Censur är en statlig åtgärd.
 
P
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.