T
Maskintok skrev:
Jag har nog en eller flera lösningar på detta...

[bild] [bild] [bild] [bild]

Man byter bara ut till de delar som finns att köpa..
De äldre passar de med..
Återkommer med mer bilder imorgon (y)
detta ska vi bara lösa... Var så säker.. ;)
Här hänger jag inte med riktigt vad man kan ersätta den med, men det kanske klarnar med lite stöd..;)
 
A
T Tullen127 skrev:
Här hänger jag inte med riktigt vad man kan ersätta den med, men det kanske klarnar med lite stöd..;)
T Tullen127 skrev:
Här hänger jag inte med riktigt vad man kan ersätta den med, men det kanske klarnar med lite stöd..;)
538242800 det är denna som man ska byta till.. ;)(y)
 
T
Maskintok skrev:
538242800 det är denna som man ska byta till.. ;)(y)
Jag kanske missförstår nåt..
Men är inte det här delen (538242800) pos 53 "Starter pawl assy" som satt där och inte går att köpa längre?
Jag har tidigare köpt andra originaldelar genom ett företag som heter Reservdelaronline.se som meddelat att just denna del inte längre finns att köpa som reservdel. :D
 
A
T Tullen127 skrev:
Jag kanske missförstår nåt..
Men är inte det här delen (538242800) pos 53 "Starter pawl assy" som satt där och inte går att köpa längre?
Jag har tidigare köpt andra originaldelar genom ett företag som heter Reservdelaronline.se som meddelat att just denna del inte längre finns att köpa som reservdel. :D
Nej det är till annan modell.
Det är detta som är det fina... Det går att montera annan brygga och start om det skulle behövas.. annars byter man bara bryggan;)
 
A
även partner B522M har samma brygga som du har.. Där har jag monterat bryggor från 407 eller 462..

allt går att lösa när du har en konisk axeltapp.. finns även brygga med gänga i mitten, de passar de med..
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
T
Maskintok skrev:
även denna går bra att byta till..
Har du frågat på B472X?
Det är samma såg men uppdaterad..
Ska finnas grejer..
Tack för fina sprängskisser.
Men B472X tycker jag ser ut att ha en helt annan lösning för start-ingreppet än B422X
 
A
Skärmdump av en reservdelskatalog för Partner B407B brygga med numrerade komponenter och förteckningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Partner B407B...
Där har du den brygga som jag relaterade till..
Det är den som jag visade först i tråden.
Jag öppnar upp några sågar imorgon så får vi se..
 
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
A
T Tullen127 skrev:
Tack för fina sprängskisser.
Men B472X tycker jag ser ut att ha en helt annan lösning för start-ingreppet än B422X
kåpor eller linhjul kan man få byta..
Men hellre det än att kasta en hel såg... ;)
 
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
T
T Tullen127 skrev:
Tack för fina sprängskisser.
Men B472X tycker jag ser ut att ha en helt annan lösning för start-ingreppet än B422X
Men jag kanske missförstod nåt i sprängskissen..?
 
A
T Tullen127 skrev:
Men jag kanske missförstod nåt i sprängskissen..?
De är alla kompatibla med varandra.. det är samma sågar.. Och har mer eller mindre lika delar...
vissa saker skiljer men det är som sagt en fråga om hur mycket man byter på en gång..
hittar man begagnad såg så tar man allt;)
 
T
Maskintok skrev:
Nej det är till annan modell.
Det är detta som är det fina... Det går att montera annan brygga och start om det skulle behövas.. annars byter man bara bryggan;)
Ursäkta dum fråga. vad är "bryggan"?
 
A
T Tullen127 skrev:
Ursäkta dum fråga. vad är "bryggan"?
Den delen du söker..
Den heter brygga... Och finns inte att köpa förutom i sats kpl... Så jag skulle tro att den utgått från Hva.. Men det finns ju till andra modeller... Som passar..
 
T
Maskintok skrev:
Den delen du söker..
Den heter brygga... Och finns inte att köpa förutom i sats kpl... Så jag skulle tro att den utgått från Hva.. Men det finns ju till andra modeller... Som passar..
Jag köper det som behövs (och finns), vare sig det är nytt eller begagnat.
Maskintok skrev:
Den delen du söker..
Den heter brygga... Och finns inte att köpa förutom i sats kpl... Så jag skulle tro att den utgått från Hva.. Men det finns ju till andra modeller... Som passar..
Jag köper det som finns, vare sig det är nytt eller begagnat - bara det passar.
Vill bara (om möjligt) rädda sågen.
 
A
T Tullen127 skrev:
Jag köper det som behövs (och finns), vare sig det är nytt eller begagnat.

Jag köper det som finns, vare sig det är nytt eller begagnat - bara det passar.
Vill bara (om möjligt) rädda sågen.
Jo det ska vi nog lyckas med.
Det är sällan som det inte går att fixa något
 
  • Gilla
pjgb och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.