Snart är det dags igen.
Under 2020 års upplaga hade jag inte tänkt köpa något speciellt, men det slutade med att jag ändå köpte bland annat:
Festool TSC 55 med batterier och laddare
Bosch GLL 3-80 CG med laddare och batterier
Essve FN 21/90
...då det var för billigt för att låta bli.

I år tänkte jag försöka hålla mig till några specifika saker om dom dyker upp riktigt billigt, annars avstå.

Tänkte att vi kanske kunde ha den här tråden till att tipsa varann om man ser något som någon annan har hoppats på.

Jag hoppas på:
Kreg pocket hole jig
Festool CTL av lämplig modell
Vortex VMX-T3 magnifier (ej verktyg)

Vad hoppas ni på?
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
En Makita DUC353 med batterier och laddare. Antingen som paket eller två separata erbjudanden.
 
  • Gilla
Chentin
  • Laddar…
M
En Triton TRA001 så jag kan bygga ett nytt fräsbord.
och en GSR 12V-35 FC med två 3Ah batterier så jag får extra batterier till GLL 3-80 CG.
 
  • Gilla
Chentin
  • Laddar…
En grundhyvel (tror nog inte att de kommer att reas ut, får väl bli tradera.). Men i vart fall kommer jag i vanlig ordning försöka fylla på på förbrukningsmaterial.
 
  • Gilla
Chentin
  • Laddar…
Hultafors "kortpass" (MST) bevakas på Prisjakt.
Gnosjö oljefyllda radiatorer till snickeboa.

För att nämna nåt. :cool:
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
B
Ska bevaka följande
luftkonvektor för kyla
Trappa
Utebelysning
 
En återkommande förhoppning jag har men som ofta går bet är att reor är reor. I min shoppinglista här ovan glömde jag bort att jag ska ha mig en planhyvel av mindre modell, tanken var en
Metabo DH 330, den brukar ligga runt 6000 - 7000:- inte några större förändringar. I vanlig ordning gick jag in på Duab som jag håller högt för att se om de hade något lämpligt erbjudande. Där möttes jag av nedanstående:
Metabo Planhyvel DH 330 med prisinformation och rabattstämpel, framställd som reklam för erbjudande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag blev något bekymrad och anade fuffens, inte har väl Duab någonsin tagit 9599:- för hyveln i fråga!
Begav mig genast till prisjakt, där fanns dock inte ens doningen i listorna. Vidare till pricerunner och svart på vitt:
Prisutvecklingsgraf som visar en kraftig prishöjning under Black Week.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är en sak att som bolag inte vilja delta i hysteri, men att ljuga en kund rätt upp i ansiktet är illa. Jag vet att tillvägagångssättet är vanligt förekommande men jag hade ändå föreställningen att Duab var litet bättre än sina konkurrenter.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Arg
arkTecko och 7 till
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
En återkommande förhoppning jag har men som ofta går bet är att reor är reor. I min shoppinglista här ovan glömde jag bort att jag ska ha mig en planhyvel av mindre modell, tanken var en
Metabo DH 330, den brukar ligga runt 6000 - 7000:- inte några större förändringar. I vanlig ordning gick jag in på Duab som jag håller högt för att se om de hade något lämpligt erbjudande. Där möttes jag av nedanstående:
[bild]
Jag blev något bekymrad och anade fuffens, inte har väl Duab någonsin tagit 9599:- för hyveln i fråga!
Begav mig genast till prisjakt, där fanns dock inte ens doningen i listorna. Vidare till pricerunner och svart på vitt:
[bild]

Det är en sak att som bolag inte vilja delta i hysteri, men att ljuga en kund rätt upp i ansiktet är illa. Jag vet att tillvägagångssättet är vanligt förekommande men jag hade ändå föreställningen att Duab var litet bättre än sina konkurrenter.
Maila dem och hör varför hyvel plötsligt gått upp i grundpris!
 
  • Gilla
Dheri
  • Laddar…
Hörde på radion imorse att just princerunner kunnat se att 1/4 av bolagen gör just detta, höjer priset strax innan för att kunna sänka till Black<whatever>.
 
  • Arg
K_arlstrom
  • Laddar…
Meme med tre paneler som visar en man som ropar kommandon, skämtsamt relaterat till Black Friday-prissättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 13 till
  • Laddar…
En tre-vägslaser med laddningsbart batteri från DeWalt, Bosch eller Milwaukee skulle sitta som en smäck nu när jag skall börja regla ner taken
 
A atomlab skrev:
En tre-vägslaser med laddningsbart batteri från DeWalt, Bosch eller Milwaukee skulle sitta som en smäck nu när jag skall börja regla ner taken
Bosch har redan tipsats om i tipstråden, riktigt bra erbjudande känns det som jämfört med tidigare priser.
 
Inga förhoppningar alls.
Kommer inte köpa någonting. Orkar inte hålla på med massa jämförelser från nu och då. Verkar ju som vanligt vara mest bluff å båg.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
J
Någon som sprungit över bra priser på fönster?

Har bevakat skånska ett tag och såg till min ”förvåning” att black week priset om att ta 3 betala för 2 blir samma totalpris som innan då de ständigt har typ 30% på sina fönster… skräll!
 
M
M mnils skrev:
GSR 12V-35 FC med två 3Ah batterier så jag får extra batterier till GLL 3-80 CG.
GLI 12V-330 och GSR satsen landade på 2483kr hos Amazon idag så det fick bli firmans jul&corona-klapp i år!
Borren är slutsåld får se om den kommer innan jul...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.