På plats. Tillverkat (ihopsatt säkert bara) i Ungern.
Allt nytt i kyl/frys plastigt utav h:e .. och dörren har nästan alla kylskåpstillverkare missat. Dörren på det gamla var mycket bättre än alla plexiglasprylar på nya, alla märken.
Nu skall snart en ny 180 frys in.

Nytt vitt kylskåp i kök med träskåp och terrakottafärgat golv, öppen dörr som jämförs med gammalt skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kör dem parallellt till helgen och kollar imnan den gamla åker ut ...
 
A
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
På plats. Tillverkat (ihopsatt säkert bara) i Ungern.
Allt nytt i kyl/frys plastigt utav h:e .. och dörren har nästan alla kylskåpstillverkare missat. Dörren på det gamla var mycket bättre än alla plexiglasprylar på nya, alla märken.
Nu skall snart en ny 180 frys in.

[bild]
skåpen är konstruerade och tillverkade i Ungern, bygger på gammal öststats teknologi.
De har ingenting gemensamt med de som gjordes i Mariestad här i Sverige. Ej heller några andra tillverkare bygger liknande skåp, undras varför...
Vet inte om några andra kylar eller frysar med så många servicebulletiner på felkonstruktioner som skall rättas till.
5-års garanti är ett måste.
 
electroluxaren skrev:
skåpen är konstruerade och tillverkade i Ungern, bygger på gammal öststats teknologi.
De har ingenting gemensamt med de som gjordes i Mariestad här i Sverige. Ej heller några andra tillverkare bygger liknande skåp, undras varför...
Vet inte om några andra kylar eller frysar med så många servicebulletiner på felkonstruktioner som skall rättas till.
5-års garanti är ett måste.
Det tror jag inte ett dugg på. Ser ut precis som andra kylskåpet i maskineriet.
 
A
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Det tror jag inte ett dugg på. Ser ut precis som andra kylskåpet i maskineriet.
Ha Ha Ha.
Då har du gjort dig förtjänt av dessa produkter.
f-n du gjorde min dag detta var det roligaste på hela veckan
du har ju redan lovprisat kvaliteten på dörren
 
Har iggat en person som bidrar med så dålig info.
 
A
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Har iggat en person som bidrar med så dålig info.
du vill ju inte ha någon info för du vet bäst själv, fast du definitivt behöver hjälpen härifrån
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Har fått tillförlitlig info och har kikat på
Electrolux - LUC5NF23W frysskåp som även matchar mitt kylskåp. 180 cm hög.

Samma maskineri som i övriga frysskåp. Precis som kylskåpet, ingen skillnad från övriga produkter.

Så jag beställer den.
 
Sedan är det det här med Ungersk kvalitet vs. Mariestads dito. Har ett Husqvarna Q3150 som är byggt i Mariestad 2007, och inte fasen har det varit bättre än något annat skåp. Krånglat är bara förnamnet. Kostade 15000 med överskåp och har kostat 6000 i reparationer, hittills. Dumt att jag behållit det, kan man tycka.
 
A
Ruttenrot Ruttenrot skrev:
Sedan är det det här med Ungersk kvalitet vs. Mariestads dito. Har ett Husqvarna Q3150 som är byggt i Mariestad 2007, och inte fasen har det varit bättre än något annat skåp. Krånglat är bara förnamnet. Kostade 15000 med överskåp och har kostat 6000 i reparationer, hittills. Dumt att jag behållit det, kan man tycka.
Se det positiva, hade det varit ett ungersk skåp så hade det inte gått att reparera och du hade troligen bytt minst 3 skåp under dessa 15-åren.

Ja just det.. Ditt håller nog 15 år till.
 
Ruttenrot Ruttenrot skrev:
Sedan är det det här med Ungersk kvalitet vs. Mariestads dito. Har ett Husqvarna Q3150 som är byggt i Mariestad 2007, och inte fasen har det varit bättre än något annat skåp. Krånglat är bara förnamnet. Kostade 15000 med överskåp och har kostat 6000 i reparationer, hittills. Dumt att jag behållit det, kan man tycka.
Råd & rön och flera andra tester som är lite seriösa ser inte till livslängd och felfrekvens. De tittar i princip bara på yttre kvalitet och funktion.
 
electroluxaren skrev:
Se det positiva, hade det varit ett ungersk skåp så hade det inte gått att reparera och du hade troligen bytt minst 3 skåp under dessa 15-åren.

Ja just det.. Ditt håller nog 15 år till.
Optimistiskt tänkande. "15 år till" - knappast eftersom Electrolux tekniker verkar fixa ett problem och skapar ett annat. Hoppas du har rätt iaf.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Råd & rön och flera andra tester som är lite seriösa ser inte till livslängd och felfrekvens.
Vad vill du ha sagt med detta? :thinking: Att en seriös test inte tittar på livslängden för att den inte är intressant? :surprised:

Personligen tycker jag det är väldigt intressant hur länge en vitvara håller. Tyvärr är det väl ibland lite si och så med livslängden numera så fem års garanti är i alla fall för mig ett absolut skallkrav när jag köper vitvaror.
 
A
Alfredo Alfredo skrev:
Vad vill du ha sagt med detta? :thinking: Att en seriös test inte tittar på livslängden för att den inte är intressant? :surprised:

Personligen tycker jag det är väldigt intressant hur länge en vitvara håller. Tyvärr är det väl ibland lite si och så med livslängden numera så fem års garanti är i alla fall för mig ett absolut skallkrav när jag köper vitvaror.
Om du kollar så trollar hon villt i sina inlägg, hon vill bara visa hennes överlägsenhet gentemot fakta. Type kan bäst själv!
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Har mätt strömförbrukningen på gamla kylskåpet och det nya under 3 veckor.
Det nya drar ca 45% av det gamla. Skåpen har blivit strömsnålare och ett nytt drar typ hälften av ett gammalt slitet.
Bättre kompressor, modernare kylmedia mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.