rickard_89 skrev:
Om du hade sonderat marknaden tillräckligt och haft rätt kontakter så hade du sett att om du ska beställa mycket material tjänar man in flera hundra tusen kronor relativt snabbt.

Schneider el-prylar 70-90 % mot lägsta priser
Kan du ge något exempel på Schneider, det låter LITE för bra. Mer som att du hoppas göra dessa "klipp".
 
Skriv vad du är ute efter så kollar jag åt dig. Det jag kollat på har skiljt astronomiska summor.

Beltis skrev:
Kan du ge något exempel på Schneider, det låter LITE för bra. Mer som att du hoppas göra dessa "klipp".
 
Vad kostar en lastbil till Sverige enligt dig?

Tror att din summa och min summa är bra annorlunda....

Förstår inte hur du räknat.

roland53 skrev:
Ja, pratar vi om bygge av ett helt kvarter så fulla lastbilar kan gå till Sverige, så kanske finns det några kronor att tjäna.

Om vi pratar om ett enstaka husbygge. Glöm de stora besparingarna. Volymen finns helt enkelt inte för att det ska löna sig.
 
Jag har just tagit upp en full trailer i jobbet från Norra Tyskland och den kostar ca 30k.
 
Glöm inte att fönstren från Tyskland/Polen inte brukar vara snurrfönster utan Dreh-kipp (om man nu vill ha snurr). Samma med altandörrar som inte alltid har samma standard på spanjolett som vi och då passar inte våra lås rakt av.
 
Robert-san01 skrev:
Jag har just tagit upp en full trailer i jobbet från Norra Tyskland och den kostar ca 30k.
Jag har fått lite lägre än halva priset från Polen men då är det pga kontakter.
 
Har också handlat en hel.del, mest tapeter och kakel klinker och plastmattor från Forbo
Tapet hittade vi en snygg till fondvägg för 40-50:-/rullen den såg vi ett år senare i sverige på ett lågpris byggvaruhus för 695:-/rullen, kakel och klinker för 30-40:-/kvm och köpte en helrulle plastmatta för 50:-/kvm.
Nu är det här närmare 10 år sen så det har säkert hänt en hel del...
Det var riktigt billigt i polen på 80-90 talet med svartväxling, problemet var ju att det inte fanns nåt just att köpa :)
 
Intressant :D Idag är priserna på det mesta riktigt bra! Svenskt granvirke om jag minns rätt var 30 % lägre pris än byggmax oförhandlat pris :D

nino skrev:
Har också handlat en hel.del, mest tapeter och kakel klinker och plastmattor från Forbo
Tapet hittade vi en snygg till fondvägg för 40-50:-/rullen den såg vi ett år senare i sverige på ett lågpris byggvaruhus för 695:-/rullen, kakel och klinker för 30-40:-/kvm och köpte en helrulle plastmatta för 50:-/kvm.
Nu är det här närmare 10 år sen så det har säkert hänt en hel del...
Det var riktigt billigt i polen på 80-90 talet med svartväxling, problemet var ju att det inte fanns nåt just att köpa :)
 
D
Är nyfiken tar ni med er egen tid i beräkningen om det är värt det eller om ni tjänar på det?
 
Beställde glaspartier från litauen, det böev billigt. Du behöver hutta fabriker/leverantörer som förmedlar kontakter.

isolering : tänk på cc måtten!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.