C cope skrev:
Matbord av alm [bild] [bild]
Grymt fint bord! Bygger likvärdigt själv!
 
  • Gilla
cope
  • Laddar…
A alfredwenström skrev:
Grymt fint bord! Bygger likvärdigt själv!
Tack hoppas du vill lägga upp ditt bord här när det är färdigt. Alm är ju ett helt underbart träslag
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Marike
C cope skrev:
Matbord av alm [bild] [bild]
Snyggt och gediget. En liten fråga, tänker du göra något åt den där kvisten? Om så är fallet, vad?
 
Marike Marike skrev:
Snyggt och gediget. En liten fråga, tänker du göra något åt den där kvisten? Om så är fallet, vad?
Tack. Kvisten är fylld med svart epoxy
 
  • Gilla
ConnyK och 1 till
  • Laddar…
Har tagit ett visst ansvar i denna tråd av att då och då sänka nivån lite så fler än eliten kan göra inlägg.

Här är logen som fått invändig isolering och ny matchande timmerpanel. Invändig vy av en loge med ny isolering och timmerpanel, dekorerad med ljusslinga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av loge med ny isolering och timmerpanel, träbjälkar och hängande glödlampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Innertak i loge med isolering och ny timmerpanel, exponerade träbjälkar och hängande lampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter och 21 till
  • Laddar…
J JKrister skrev:
sänka nivån lite så fler än eliten kan göra inlägg.
Du är härmed sparkad..
 
  • Gilla
  • Haha
Skaalman och 4 till
  • Laddar…
C cope skrev:
[bild]
Har du utgått från någon befintlig ritning eller är det något du gjort själv? Eller har du bara ”testat” dig fram till storlek/proportion?

Hur som helst, snyggt bord!
 
Träpanelade dubbeldörrar i en äldre byggnad med stenfasad och trottoar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 19 till
  • Laddar…
Buuzzz Buuzzz skrev:
Har du utgått från någon befintlig ritning eller är det något du gjort själv? Eller har du bara ”testat” dig fram till storlek/proportion?

Hur som helst, snyggt bord!
Tack.Jag bestämde storleken o höjd på bordet innan jag började sen provade jag vad som kändes rätt.
 
  • Gilla
Buuzzz
  • Laddar…
Lite små grejor kvar, förstärka upp dom långa hyllorna.
Sätta taklist, och lister i framkant. Men börjar se ett slut på bokhylla.

Med vänlig hälsning,
 
  • Inbyggd bokhylla med belysning och TV, nästan färdigställd, väntar på sista listerna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Immobil och 17 till
  • Laddar…
Inte så mycket att skryta med, gjorde en liten hylla så att modemet och routern skulle ha nånstans att sitta, Ska försöka snygga upp kabeldragningen också, men bättre än det var innan.

OYCvoerh.jpg
 
  • Gilla
rikard454 och 8 till
  • Laddar…
Gjorde en liten TV-bänk. Tyckte den blev fin.
 
  • Hemmagjord TV-bänk i trä med dekorativa föremål ovanpå och korg under, mot en vägg med upphängd TV.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handgjord TV-bänk i trä under en väggmonterad TV, med dekorativa föremål på toppen och ett husdjur sovande under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael K. och 20 till
  • Laddar…
A alfredwenström skrev:
Gjorde en liten TV-bänk. Tyckte den blev fin.
Mycket stilfull! Tv-bänkar brukar annars ge mig kraftiga allergiska utslag i ena hjärnhalvan! :=) Bra jobbat!
 
  • Gilla
alfredwenström
  • Laddar…
richardtenggren
DennisCA DennisCA skrev:
Inte så mycket att skryta med, gjorde en liten hylla så att modemet och routern skulle ha nånstans att sitta, Ska försöka snygga upp kabeldragningen också, men bättre än det var innan.

[bild]
Snygg hylla! :)
Du skulle inte huserat elektroniken i ”lådan”? Kanske blir för varmt dock :)
 
Ja jag funderade på det, men antennerna på routern passar inte in där. Tänker jag kanske kunde flytta in modemet dock. Måste plocka av hyllan och fräsa ett spår isåfall, men den sitter med en french cleat så det är bara att lyfta av den. Hyllan är gjord av ett gammalt köksbord jag fick gratis.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.