Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
MaxHugo MaxHugo skrev:
Vill bara fråga hur det känns nu när "Aftonbladet har tagit upp denna tråden"...
Never Gonna Give You Up, 2 miljoner kommentarer på 12 år på Youtube.
Tror du den här tråden lever lika länge?
Aftonbladet?
 
P pegr skrev:
..det Naturliga skyddet efter en genomgången smitta inte ens räknas med i alla galna krav på att alla ska vaccinera sig.
Det naturliga skyddet räcker för ett covidbevis. Det krävs dock ett PCR positiv test följt av ett negativt som visar att man tillfrisknande.

Det borde räcka med en boosterdos för de som genomgått covid-19 infektion, men jag känner inte till att det studerats.

Personligen tror jag på naturlig boostning. Jag har just genomgått 3 dagars förkylning, en dag med snuva, sen obehaglig hosta och ont i halsen, men nu känns det bra igen. Undrar om det var covid-19?
 
  • Gilla
pegr och 1 till
  • Laddar…
garvin garvin skrev:
[länk]
Pfizer fuskar som brukligt inom Big Pharma
Av Lars Bern

Forskningsfusk hos underleverantör till Pfizer – nu kräver 16 läkare och forskare att vaccinationen i Sverige pausas

Lite intressant då att just fusk och undanhållande av information INTE ingår i den så omtalade stämningsimmuniteten i USA.

I British Medical Journal (BMJ) avslöjas den 2 november 2021 att en underleverantör till Pfizer sannolikt bedrivit omfattande forskningsfusk under fas[1]III-studien av Pfizers covidvaccin hösten 2020.
Och sen har alla stater som köpt vaccinet mutats av den dolda BigParma-konspirationen, speciellt då Israel som följt upp noga och bidragit med många rapporter om vaccinet. :rolleyes:

En av dessa studier, som är svensk, visade att vaccinen hade god effekt under cirka två månader, att AstraZenecas vaccin inte hade någon effekt mot deltavarianten efter fyra månader och att detsamma gällde Pfizers vaccin efter sju månader.
Någon som har sett den svenska studien som visar att AstaZ vaccinet inte har någon effekt på deltavarianten efter 4 månader och att Pfizers vaccin inte har någon effekt 7 månader? :rolleyes:
 
Redigerat:
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
A
blackarrow blackarrow skrev:
Någon som har sett den svenska studien som visar att AstaZ vaccinet inte har någon effekt på deltavarianten efter 4 månader och att Pfizers vaccin inte har någon effekt 7 månader? :rolleyes:
Menar du denna?
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
Jag brukar såga Hr Bern vid fotknölarna för hans s.k. "expert uttalanden" men här har han faktiskt refererat till intressanta artiklar.
Jag fastnade särskilt på debattartikeln i läkartidningen om barn och vaccinationer som visar att det är inte alls så enhälligt beslut bakom vaccinationer av barn, är du förälder, läs denna artikel noga innan du tar ett beslut:
https://lakartidningen.se/opinion/d...-12-ar-mot-vetenskap-och-beprovad-erfarenhet/
 
  • Gilla
LukasK
  • Laddar…
BirgitS
P pegr skrev:
Du valde ut det som kändes bäst för dig i din argumentation men tog inte med en vital del i artikeln anser jag.
Nämligen att det 95% procentiga skyddet inte är 95% längre. Tar man med de senaste rönen från Israel om att efter bara några månader så är skyddet nere på 15%. Ja då är det bara o ställa sig i kö för nya sprutor väldigt ofta. Israel är inne nu på fjärde omgången då dom började tidigt och det har inte ens gått ett år.
Jag är inte emot vaccin, jag är emot denna hysteri där man inte ens vill ta i frågan med det Naturliga skyddet efter en genomgången smitta inte ens räknas med i alla galna krav på att alla ska vaccinera sig.
Vad som är vitalt i en artikel kan ju variera mellan människor. Jag tycker inte att information som är välkänd sen flera månader är vital.

Som andra redan har skrivit så håller jag inte med om att skyddet efter bara några månader är nere på 15 %, samt att det är luddigt uttryckt.

Jag kan inte hitta något om att Israel vaccinerar med fjärde dosen utan bara att de ger tredje dosen (vilket långt ifrån alla dubbelvaccinerade har fått). Var har du hittat den informationen?

Som sagt skyddet efter sjukdom avtar också med tiden, i ungefär samma takt som två doser vaccin verkar det. Så precis som att dubbelvaccinerade bör ta en tredje dos efter 6-8 månader för att få upp antikroppsnivån till mycket högre nivåer än efter andra dosen så bör tidigare sjuka vaccinera sig för att få upp antikroppsnivåerna till högre nivå. För att inte tala om de som varit sjuka men aldrig utvecklade några antikroppar och därför har kött insjuknar igen.

Eftersom antikroppsnivåerna blir högre efter tredje dosen så verkar många experter tro att det är sannolikt att skyddet varar längre efter den. #13579
Med låg smittspridning i samhället så minskar risken att bli sjuk också och därmed behovet av ytterligare vaccination.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
P pegr skrev:
Jag brukar såga Hr Bern vid fotknölarna för hans s.k. "expert uttalanden" men här har han faktiskt refererat till intressanta artiklar.
Jag fastnade särskilt på debattartikeln i läkartidningen om barn och vaccinationer som visar att det är inte alls så enhälligt beslut bakom vaccinationer av barn, är du förälder, läs denna artikel noga innan du tar ett beslut:
[länk]
Den artikeln har redan diskuterats. Den innehåller rena felaktigheter som att fas 3 pågår. Föreslår att du läser svaret https://lakartidningen.se/opinion/d...tt-hot-mot-vetenskap-och-beprovad-erfarenhet/ .

Alla läkare är naturligtvis inte med och bestämmer vilken rekommendation som Barnläkarföreningen mm. ska göra och särskilt då läkare som inte är just barnläkare.

Vill man ha en genomgång om vad som ligger bakom Fohm:s rekommendation så har de själva publicerat en rapport. De har tillgång till mer data än denna grupp av läkare.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Vad som är vitalt i en artikel kan ju variera mellan människor. Jag tycker inte att information som är välkänd sen flera månader är vital.

Som andra redan har skrivit så håller jag inte med om att skyddet efter bara några månader är nere på 15 %, samt att det är luddigt uttryckt.

Jag kan inte hitta något om att Israel vaccinerar med fjärde dosen utan bara att de ger tredje dosen (vilket långt ifrån alla dubbelvaccinerade har fått). Var har du hittat den informationen?

Som sagt skyddet efter sjukdom avtar också med tiden, i ungefär samma takt som två doser vaccin verkar det. Så precis som att dubbelvaccinerade bör ta en tredje dos efter 6-8 månader för att få upp antikroppsnivån till mycket högre nivåer än efter andra dosen så bör tidigare sjuka vaccinera sig för att få upp antikroppsnivåerna till högre nivå. För att inte tala om de som varit sjuka men aldrig utvecklade några antikroppar och därför har kött insjuknar igen.

Eftersom antikroppsnivåerna blir högre efter tredje dosen så verkar många experter tro att det är sannolikt att skyddet varar längre efter den. #13579
Med låg smittspridning i samhället så minskar risken att bli sjuk också och därmed behovet av ytterligare vaccination.
Artikel om Israels runda med en fjärde dos.
https://www.timesofisrael.com/virus-czar-calls-to-begin-readying-for-eventual-4th-vaccine-dose/
 
  • Haha
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Den artikeln har redan diskuterats. Den innehåller rena felaktigheter som att fas 3 pågår. Föreslår att du läser svaret [länk] .

Alla läkare är naturligtvis inte med och bestämmer vilken rekommendation som Barnläkarföreningen mm. ska göra och särskilt då läkare som inte är just barnläkare.

Vill man ha en genomgång om vad som ligger bakom Fohm:s rekommendation så har de själva publicerat en rapport. De har tillgång till mer data än denna grupp av läkare.
Jodå Jag har läst detta "svar" som bygger på att misskreditera tidigare debattinlägg, jag har även läst deras svar: https://lakartidningen.se/opinion/d...an-12-ar-nar-det-obegripliga-blir-begripligt/
 
BirgitS
P pegr skrev:
Artikel om Israels runda med en fjärde dos.
[länk]
Och i rubriken står det eventuell fjärde dos.
He did not specify when fourth vaccine shots could eventually be administered.
Så Israel är inte inne nu på fjärde omgången.
 
  • Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
P pegr skrev:
Jodå Jag har läst detta "svar" som bygger på att misskreditera tidigare debattinlägg, jag har även läst deras svar: [länk]
Även det har diskuterats tidigare.
 
M Move105 skrev:
Nu blev det lite fel i frågeställningen. De nya vaccinerna som du har möjlighet att ta är inte obeprövade. Då hade du fått ingå i klinisk studie för att kunna få dem.
Precis som många andra i den här debatten så går du in i det jag kallar "Facebook faktagranskar-läge"....
Dvs du försöker nullifiera hela argumentet med bas på ett syftningsfel eller liknande.
Nu är faktiskt dessa vacciner otestade eftersom det är mRNA vaccin!
De har aldrig gjorts mot virus och på global skala, detta är fakta.
Att långtidseffekten är okänd är inte heller taget ur luften.
Biverkningarna är betydligt fler än vad som anges. Detta eftersom de tar tid att registrera.
Jag tillhör tyvärr gruppen som vaccinerades mot Covid-19, och har genom detta drabbats av minskad produktion av röda blodkroppar.
De vet inte hur länge jag måste gå och få injektion av nya, men det kan i värsta fall vara resten av livet.
Det tog dessutom en ordentlig uppsträckning av läkarna att få dem att registrera det som biverkningar!
Nu ska dessutom nya doser ges eftersom det vaccinet bara räcker i 6-8 månader... Vad fan?!? Det är inget vaccin i mina ögon.
Hade jag vetat då vad jag vet nu hade jag ALDRIG vaccinerat mig!
 
  • Ledsen
  • Gilla
linneac och 6 till
  • Laddar…
P pegr skrev:
Israel är inne nu på fjärde omgången då dom började tidigt och det har inte ens gått ett år.
NEJ, Israel är fortfarande bara inne på tredje dosen!

P pegr skrev:
Artikel om Israels runda med en fjärde dos.
[länk]
Där står det svart på vitt att det eventuellt blir en fjärde dos och att den eventuellt måste modifieras lite för att ta nya varianter av viruset.
 
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
Nissens
P pmd skrev:
Tyvärr är det allas vårt problem.
Ja, visst är det, men de drabbar dem själva allra mest… men visst påverkar det hela samhället.
 
Demmpa Demmpa skrev:
NEJ, Israel är fortfarande bara inne på tredje dosen!



Där står det svart på vitt att det eventuellt blir en fjärde dos och att den eventuellt måste modifieras lite för att ta nya varianter av viruset.
BirgitS BirgitS skrev:
Och i rubriken står det eventuell fjärde dos.Så Israel är inte inne nu på fjärde omgången.
Det är en två månader gammal artikel. Här är en nyare från USA, där de immunsvaga tittas på först, : https://www.healthline.com/health-news/heres-who-may-need-a-fourth-covid-19-vaccine-dose
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.