useless useless skrev:
Om det sen är just Plejd som löser problemet på bästa sätt låter jag vara osagt.
Jag hade satsat på ett annat system som har färdiga enheter med högre kapacitet.

I stället för brytare kan man ju även ha givare som slår på sugen, så slipper man göra det själv.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Jag har kikat på en del lösningar med mikrobrytare i spjällen som slår på spånsugen. Smidigt, ska se om det är en väg framåt. Än så länge är inte nya snickarboan klar, så jag har lite tid på mig.
 
Även med en microbrytarlösning så skall du nog kanske titta på att ha en kontaktor som sköter av och på till spånsugen. För även microbrytare har begränsningar.
 
Absolut. Kontaktorn låter som självklart vid det här laget. Det handlar mer om vad som ska styra kontaktorn. Jag tyckte Plejds grejer lät smidigt. Men vad det till slut blir vet jag inte.
 
Om du vill dimma belysningen så så använd vriddimmer trådlös! Det är mycket mer naturligt att reglera med.
WRT-01
Den har flera funktioner: om man tänder genom att vrida vänster startar Plejd på minnivå, perfekt till barnkammaren eller toaletten på natten.
Om man vrider höger så tänker Plejd i ”städläge” = maxnivå.
Om man bara trycker så startar Plejd på den senast nivå man släkt på.
Vriddimmer trådlös WRT-01 för att justera belysningen, med minnivå och maxnivå funktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


det finns 3D printade hållare ! Man behöver kanske lämna en luftspalt några mm mellan.
https://www.instagram.com/p/CLSSKvyH90A/?utm_source=ig_web_copy_link
 
Redigerat:
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
J
Hej, har fått besvär med en puck som lagt av.
Om det kan konstateras att det är produktionsfel står Plejd då för kostnaden att ta in en elektriker? Vem nu som tar ett jobb för att installera en ny dimmer..
 
J JoggiB skrev:
Hej, har fått besvär med en puck som lagt av.
Om det kan konstateras att det är produktionsfel står Plejd då för kostnaden att ta in en elektriker? Vem nu som tar ett jobb för att installera en ny dimmer..
Har ej hört att Plejd skulle erbjuda en sådan garanti.
Har du köpt enheten och installation av en elektriker så är det dit du bör rikta dina krav på åtgärd och utbyte av enheten.
 
J
E etompau skrev:
Har ej hört att Plejd skulle erbjuda en sådan garanti.
Har du köpt enheten och installation av en elektriker så är det dit du bör rikta dina krav på åtgärd och utbyte av enheten.
Har nog ca 40 puckar och köpt dom på nätet. Elbutik.
 
E etompau skrev:
Har ej hört att Plejd skulle erbjuda en sådan garanti.
Sån är lagen, det är inget leverantören erbjuder.
 
J JoggiB skrev:
Har nog ca 40 puckar och köpt dom på nätet. Elbutik.
Då är det Elbutik du ska vända dig till.
 
J
Yes mailat dom. Eftersom min elektriker inte köpte in puckarna så lär han inte vara sugen på att göra jobbet utan faktura. Är det dumt att själv bara kopiera hans koppling?
 
Om du känner dig bekväm med att göra jobbet själv så är det bara att köra. Svårt att misslyckas med att sätta kablarna på samma ställe.


Men det har ju förekommit folk i andra trådar som hävdar att elektrikern är tvungen att ta över produktgarantin för saker dom installerar, så du kan ju prova den vägen och lägga upp elektrikerns svar här.
 
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Lång tråd, så jag orkar nog inte leta genom hela för att se om svaret på min fråga finns-

Så jag ställer den helt enkelt, med risk för en dubblett.

Kan man programmera plejd med både astroursfunktion och en till timer?
Jag söker alltså möjligheten att styra en utomhuslampa med astrouret men även ha en timer som släcker denna utelampa mellan 01.00 och 05.30 på natten (tider bara som exempel), även ifall astrouret vill ha lampan på.

Jag förmodar att så är fallet, men jag vill bara kolla så det verkligen fungerar så, innan jag väljer plejd.
(Vadsbos motsvarande fungerar detta iaf på)
 
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
GustavN
Det finns. Även kallat nattläge där du ställer när den exempel ska vara släckt.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Lång tråd, så jag orkar nog inte leta genom hela för att se om svaret på min fråga finns-

Så jag ställer den helt enkelt, med risk för en dubblett.

Kan man programmera plejd med både astroursfunktion och en till timer?
Jag söker alltså möjligheten att styra en utomhuslampa med astrouret men även ha en timer som släcker denna utelampa mellan 01.00 och 05.30 på natten (tider bara som exempel), även ifall astrouret vill ha lampan på.

Jag förmodar att så är fallet, men jag vill bara kolla så det verkligen fungerar så, innan jag väljer plejd.
(Vadsbos motsvarande fungerar detta iaf på)
Du kan ställa in paus tid i Astron. Typ lampor på vid solnedgång. Sen släcks de 00:00 och sedan tändas igen 05:00 och släckas igen när solen går upp.
 
  • Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.