Svartvitt foto av Brooklyn Bridge på fondvägg bakom grå soffa med dekorativa detaljer.

Skapa en helt ny stämning i rummet med en fondvägg av foto- eller designtapet! På Photowall.se kan ni välja bland över 20 000 olika motiv och få allt från rogivande naturbilder, pulserande stadsmotiv till detaljerade världskartor. Perfekt för att skapa ett komplement till din möblering. I sortimentet finns även designtapeter med mönster avsedda för barnrum, sovrum, vardagsrum m.m. Värdechecken räcker till en vägg på ca 500 x 250 cm, men ni anger era egna exakta mått vid beställningen, och får en skräddarsydd tapet hemskickad.

Totalt värde: ca 5 000 kronor
Stilrent inrett rum med en stor världskarta som fondvägg, bekväma möbler och eleganta dekorationer.

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vilka tre olika typer av produkter erbjuder Photowall?


Posta ditt svar och din motivering längst ner i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 12 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Photowall. Lägg gärna in en bild på vårt Forum av vinsten när den är på plats! Vi tackar Photowall för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Lycka77 och 5 till
  • Laddar…
Fototapeter, canvastavlor och posters
Håller på att fixa ett nytt hemmakontor pga Corona, så då skulle en fototapet sitta fint
 
Svaret på frågan är: Tapeter, posters och canvas.

Motivering till varför just jag ska vinna tävlingen:

För ca 2 år sen flyttade jag in hos min gamla mor, och det var precis innan covid-19 kom till stan, men anledningen var att 1. Mamma behövde sällskapet och hjälpen och 2. Jag behövde stöd efter en separation, efteråt följde en 9 månaders lång depression, och innan julen då för två år sen så fick jag en ansiktsförlamning som var stressrelaterad, enligt akutläkaren. Så firade jag nyåret och att äntligen var detta skit-år över och likt en nyårsraket kunde det nu bara gå åt ett håll- uppåt! Men nej, året började grymmare ändå, med att min syster 47 år avled helt oväntat i en lunginflammation.. Va?! Vart jag tvungen att starta mitt nya tillfälliga arbete med att vara ledig för begravning och min mamma hamnade samtidigt i en djup depression. Fast jag var rätt nöjd med att få röra på mig och samtidigt vara ute i friskas luften hela dagarna och var bombsäker på att det var till min systers förtjänst på något sätt.

Men efter en månad eller så så hade jag kommit in på en IT-support-utbildning och precis när det var klart för start, så kom pandemin och kastade in mig igen och nu var jag fast framför datorn i 6 månader, 60 timmar i veckan och nu inser jag att rummet jag hyr av mamma är grått överallt.. gråa golv, väggar, garderobsdörrarna, fönsterbrädan, knopparna på byrålådorna och inte ens en krukväxt fanns det i rummet heller.. En klocka på väggen som var felande i uret som min mamma skulle ha kvar för att den påminde om min far.. utöver tavlan med den gråtande clownen på, som hon fått av mig tydligen.. Som tur var så hade jag en utsikt över hela villaområdet där jag nu satt på tionde våningen o kollade hela sommaren på en villaägare som byggde ut sitt hus. Och mamma gav mig en krukväxt, en hybrid av palettblad, men vart så glad över de tvåfärgade bladen, så alla i klassen fick under en paus mitt i lektionen, se min fina krukväxt och alla som ser på inspelningen från den lektionen, för den delen oxå..

När hösten kom så gjorde pandemin att vi inte kunde göra nån arbetspraktik heller och vi avslutade utbildningen utan att göra det viktigaste, att utöva yrket in real life.. Mamma var nu helt isolerad hemma och sköt upp alla saker som ögonoperation och pga av depressionen hon fortfarande hade så slutade hon att äta innan jag förstod att jag var nu tvungen att skaffa hjälp så hon fick prata med nån. När julen förra året var nära så fick hon en hjärtinfarkt och jag firade in det nya året med att sköta om henne dygnet runt i en månad. Fick avsäga mig ett jobberbjudande i Dublin, Irland inom it support och nu var det inte bara väggarna och golvet som var grått utan även mitt mående.

Och ännu en gång gick jag tillbaka till skolbänken( a.k.a databordet) men nu gick det inte riktigt så bra utan jag t o m tappade bort en hel månad i tiden (och nya ragget som jag date:ade, men det var ingen förlust :D) under våren som var nu i år. Stress och press av extrem hög studietakt gjorde att jag spenderade sommaren med att försöka hitta rätt i vardagen och att samla ihop mig och mamma inför ögon-op i Umeå i slutet av juli. Det gick väldigt bra och vi var tillbaka på brottsplatsen snart igen. Eller rättare sagt - tillbaka i den gråa cellen, i det gråa höghuset, i den gråa betongdjungeln. Men skam för den som ger sig! Och i augusti var jag tillbaka i skolbänken igen!

Visare med erfarenhet, så gick det mycket bättre denna gång. Lärarna är kanonbra och får all den hjälp jag behöver i mitt skolarbete och var nu favoriten hos ena läraren och hamnade på den avancerad nivån i den andra. Men så händer det igen! Denna gång är det min bror , 54 år som avlider i en feldosering av värkmedicin och det utlöser en insulinchock.. Samt att tanten visar tecken på demens och ska på utredning till veckan. Och nu försöker jag verkligen att hitta något i mitt liv som kan göra en på bättre humör och vad är inte det om en designtapet med färger o former för att lysa upp i mitt gråa liv?

Tack för att Ni läst min Gråa Motivering!

Med vänliga hälsningar

Gråstarr43
 
Fototapet, canvastavlor och posters.

Jag håller på och göra om vardagsrummet för tillfället och tänker att en fototapet skulle passa väldigt fint där!
 
Tapeter, Canvas och posters.


Känns som om man borde beställa lite mer om man ändå får förmånen att ”cacha in” vinsten


Renoveringsbehovet i topp

Renoveringspengen i bott


Detta hade varit ett välkommet tillskott och något att utgå från i vardagsrummet där vi inte riktigt vet vad vi vill med väggarna. Den fototapet vi väljer sätter helt enkelt ramen för resten ☺️
 
Tapeter, fototavlor och posters!

Lillebror i familjen fick tyvärr ett mindre och inte lika fint rum som sina storebröder då det var det enda rummet som fanns kvar. Vi håller på att försöka göra det så fint och mysigt det bara går och har tittat på just photowalls produkter. Det finns några med kartor och luftballonger som skulle passa perfekt!
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Hos Photowall kan man få unika posters, canvas tavlor och tapeter, som förändrar atmosfären i rummet!

Jag har bläddrat på Photowalls hemsida hundratals gånger, i timmar, och önskat mig och familjen olika motiv i flera år. Man kan nästan kalla det ett intresse jag har! Men har inte kommit till skott….Hjälp mig ta första steget!
 
Se säljer följande produkter: Fototapet, canvastavlor och posters.

Om några veckor flyttar vi äntligen till vårt hus. Det har varit en krokig väg dit.
Vi köpte ett fint renoverat radhus i trevligt område. Det visade sig senare vara vår värsta mardröm. Huset var perfekt för oss men vi fick en granne som gjorde allt för att bli av med oss. 7 månader orkade vi med sen gick vår dröm i spillo. Vi valde att sälja för att få ro i själen igen. Efter tillfälligt trångt boende ska vi nu äntligen flytta till ett nytt hus. Det kommer nog passa oss perfekt och det ska bli så kul. Dock behöver ytskikten sig en uppdatering. Det hade varit så fantastiskt kul att vinna och äntligen få vårt drömhem!
 
Svar: Tapeter, posters och canvas
I full gång med rust och nu står dotterns rum på tur. Hon är 3år och skulle älska en rolig fototapet!
 
Fototapeter, designtaper, canvastavlor och posters.
Vi bygger nytt hus och en snygg fototapet som fondvägg i hallen skulle jag gärna vinna!
 
A
Fototapeter, designtaper, canvastavlor och posters.
Vi bygger nytt hus och en snygg fototapet som fondvägg i hallen skulle jag gärna vinna!
 
Svar: Tapeter, Canvas och posters

Hela vårt hem är målat vitt vitt vitt. Det blir så trist trist trist. Vi blir glada av färg och form, en cavas av minnet från Benidorm, tapeter som andas skog och mark, eller posters till dottern från London park!
 
Tapeter, canvastavlor och posters.

Jag ska tapetsera rummet för mitt två månader gamla barnbarn och vill göra det fantastiskt med hjälp av era tapeter
 
Svaret är Fototapet, canvastavlor och posters.

Vi ska snart flytta till vårt första hus och våra döttrar ska äntligen få egna, efterlängtade, rum. Så kul det hade varit att kunna inreda dem med tapeter de själva valt! . De är 5 och 9 år gamla så hade varit kul att se vad de väljer.
 
Canvastavlor, posters och tapeter (designtapeter och fototapeter).

Med en 6 månaders bäbis tog vi beslutet att göra en enklare uppfräschning och behålla föregående ägares tapeter på sovrummets tre väggar, och köra en fondvägg på den fjärde. Såhär tre år senare inser jag hur mycket jag avskyr de gamla tapeterna. Att vinna detta skulle ge mig en spark i baken att ta nytag om sovrummet och tapetsera om så att det blir ett rum jag faktiskt trivs i.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.