Kabel relaterat:
Min mor har bland annat problem med finmotoriken så jag såg till att hon skaffade sig magnetiska laddsladdar till telefonen och surfplattan. För henne var det en upplevelse bättre än skivat bröd!
Men jag håller med om att C-C kablar är på tok för kraftiga för att vara bekväma att hantera...
 
  • Gilla
Bbglind och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
för att återgå till lidl, jag stannar och tjackar mig en sån där laddare om jag passerar butiken någon dag
Någon dag, blev redan idag.
Den där lilla grejen var lätt att gömma under lite Cola och en syltburk.
Biladapter i förpackning framför Cola-flaskor och en syltburk på bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen ang usb-C -> usb-C så såg jag att Ikea har sådana för en 50-60 spänn typ, kommer inte ihåg priset exakt.
Kanske lite tokigt att tipsa om Ikea i denna tråd ... :oops:
 
  • Gilla
  • Älska
Qjanto och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kanske lite tokigt att tipsa om Ikea i denna tråd ... :oops:
Skittokigt och helt OT. ;) Hade det inte varit det hade jag skrivit att IKEA faktiskt är mitt förstahandsval på "laddkablar" då jag tycker deras kombination av pris och kvalitet är det bästa jag hittat. Det finns absolut billigare kablar men då är det ofta skräp. Det finns även många dyrare men jag har inte upplevt dessa som bättre.

Men nu är detta lidltråden så därför skriver jag inget om IKEAs laddkablar för det vore rätt tokigt här! :D
 
  • Gilla
  • Haha
ådal och 11 till
  • Laddar…
Jaja, jag måste väl också skriva något om ikea innan moderatorerna hittar hit.

När vi ändå snackar om laddning så vill jag flika in att ikeas laddbara batterier är några av de bästa som finns och dessutom till ett riktigt lågt pris. För några år sedan kom det fram att ikeas batterier var samma som panasonics värstingbatterier som kostar 3-4 gånger så mycket.

Disclaimer: Det var som sagt några år sedan så det finns väl en risk att saker ändrats.
 
  • Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:
Jaja, jag måste väl också skriva något om ikea innan moderatorerna hittar hit.

När vi ändå snackar om laddning så vill jag flika in att ikeas laddbara batterier är några av de bästa som finns och dessutom till ett riktigt lågt pris. För några år sedan kom det fram att ikeas batterier var samma som panasonics värstingbatterier som kostar 3-4 gånger så mycket.

Disclaimer: Det var som sagt några år sedan så det finns väl en risk att saker ändrats.
T Trunk skrev:
Jaja, jag måste väl också skriva något om ikea innan moderatorerna hittar hit.

När vi ändå snackar om laddning så vill jag flika in att ikeas laddbara batterier är några av de bästa som finns och dessutom till ett riktigt lågt pris. För några år sedan kom det fram att ikeas batterier var samma som panasonics värstingbatterier som kostar 3-4 gånger så mycket.

Disclaimer: Det var som sagt några år sedan så det finns väl en risk att saker ändrats.
de grå/vita som Ikea har är fortfarande i topp men de bruna batterierna är av sämre kvalitet
 
  • Närbild på blåvita AA-batterier med texten "Fujitsu" som diskuteras i ett foruminlägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fyra bruna IKEA LADDA AA-batterier med förpackning, märkta med 1.2V och 1000mAh, med texten "Made in Japan".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
hsd och 1 till
  • Laddar…
E
Både vita LADDA och bruna är ersatta av en nya "färger" sen ett tag tillbaka (även om de vita säkert funnits kvar i olika butiker). Storlek HR06 har ena nya samma kapacitet som de tidigare men på HR03 är den lägre. Kvaliten vet jag inget om ännu.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror kanske inte att man ska räkna med att denna fungerar utomhus annat än möjligen nattetid även om jag inte vet alls egentligen.
Referenser tagna nu.. mulen vinterdag... sommar och sol... jadu är väl inte optimalt för det på nå större avstånd men jag tycker mig se linjen bättre än den syns på bilderna.
 
  • En lasersikte projicerar en röd linje på en gul tegelvägg utomhus vid en veranda med soffa och dekorativa lampor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En bild på en byggnadens hörn med en svagt synlig röd laserlinje mot en beige vägg, på en mulen dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
bruka och 7 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Var det inte denna som diskuterades tidigare i tråden och inte alls var ett "vattenpass" utan bara just ett ljus-kryss, alltså att man behövde rikta den i lod och våg själv?

Jag kan ha blandat ihop det. Finns visserligen användningsområden för det också, men ska man nyttja den för att att få våg och lodräta linjer blir det ju ett extra moment.
Det var en annan modell, köpte den och vart besviken. Köpte denna nu och den funkar som förväntat.. +-4 grader vinkel för självnivå är lite tråkigt men det funkar bra.. särskillt om man kan få upp den i samma höjd.. går att låsa efter och vinkla annars. Stativet verkar va skräp.. köp ett kamerastativ till eller ngt
 
  • Gilla
JFrisk
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja är bara stativet någorlunda stabilt så är kanske bara det värt pengarna.
Stativet är inte det bästa, men går ju att sätta på valfritt kamerastativ
 
D David Stenbeck skrev:
Stativet är inte det bästa, men går ju att sätta på valfritt kamerastativ
Lite småkomiskt men för kanske 10-år sedan köpte jag ett kamerastativ på Lidl som var riktigt bra... Tyvärr inte sett det där på länge.
 
Stativet var verkligen något av det sämsta jag sett!
 
C
N nissenhj skrev:
Stativet var verkligen något av det sämsta jag sett!
Har under en längre tid gått och velat mellan en kinalaser och en dyrlaser men detta erbjudande avgjorde saken. Stativet var väldigt litet och rappligt, men bortsett från det verkar själva lasern vara väldigt prisvärd nu när jag klämt på den en stund. Inga uppenbara brister.
 
Någon som provat veckans Borrhammare?
 
  • Gilla
bjoma
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Någon som provat veckans Borrhammare?
599kr jag ska prova en om jag kan få tag på en i min butik finns aldrig någonting.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.