DennisCA DennisCA skrev:
Har isåfall glömt det kan användas på händerna.
Gissar att det fungerar rätt bra, kanske ungefär som sådan där grovkornig handrengöringskräm som känns som den innehåller sand. Om det sen är långsiktigt nyttigt för huden låter jag vara osagt.
 
P
DennisCA DennisCA skrev:
Jaså? i Finland heter det Vim fortfarande. Har en sånhär hemma
[bild]
Ja, Vim finns fortfarande.

Skärmbild av öppningsskärmen för VIM textredigerare med versionsinformation och kommandon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
  • Älska
ansic och 6 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Ja, Vim finns fortfarande.
De där misstagen undviker du med:
alias vim='emacs'
 
  • Gilla
  • Älska
  • Ledsen
possum77 och 2 till
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
De där misstagen undviker du med:
alias vim='emacs'
Jag var tvungen undersöka om vim finns på min dator innan jag kunde lägga upp den där bilden. :)
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Nu tycker ni fel! Vim är en utmärkt editor:) Ni vet väl förresten hur man skapar ett säkert lösenord? Man låter en windows-användare försöka avsluta Vim.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
possum77 och 4 till
  • Laddar…
P
Det fungerar nog med emacsanvändare (oberoende av OS) också. Jag tror att jag skapade ett fint lösenord nyss.
 
  • Gilla
Strontus
  • Laddar…
Visual studio code är platformsoberoende och fungerar med nästan alla språk. Använder den själv enbart för typesceipt (AngularJS)
 
P pmd skrev:
Ja, Vim finns fortfarande.

[bild]
Va, finns det en uppdaterad Vi nuförtiden?!?
 
  • Gilla
Bassrunner och 1 till
  • Laddar…
Kommer nån ihåg de här korten som påstods kunna mäta ens humör eller nåt? Dom var blanksvarta och trycket man fingrarna emot så ändrade dom färg och färgen skulle berätta vilket humör man var på. Rent nonsens såklart.

Jag tror dom fanns runt slutet av 80 talet kanske. Den tidens fidget spinner kanske.
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
engs
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Gasdriven ( karbid + vatten) framstrålkastare för cykel.
[bild]
Den har jag inte glömt bort för visste inte att de existerat… men vad den ser välgjord ut. Undrar vad det skulle kosta att nytillverka en sådan idag med samma kvalité?
Det där om standardiserad lykthållare du nämnde i ett senare inlägg har jag glömt av dock, borde finnas fortfarande åtminstone på tant-/gubbcyklar för oss som inte är rädd för några extra gram på hojen.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Jonas Persson
DennisCA DennisCA skrev:
Kommer nån ihåg de här korten som påstods kunna mäta ens humör eller nåt? Dom var blanksvarta och trycket man fingrarna emot så ändrade dom färg och färgen skulle berätta vilket humör man var på. Rent nonsens såklart.

Jag tror dom fanns runt slutet av 80 talet kanske. Den tidens fidget spinner kanske.
Tror det. De var svarta men ändrade färg mellan grönt, blått och någon beige nyans.
Tror det var någon sorts kristaller som ändrade färg beroende på temperatur, liknande dem man ser t ex tejpade på ett akvarium som visar temperaturen.
 
TeroM TeroM skrev:
[bild]
Använder fortfarande den, det har ju inte kommit någon bättre spelare...
Testade foobar2000 för 10 år sen, men gillade inte ui:t.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nån som kommer ihåg kortvågsradio, SR sände på kortvåg tills 2010. Synd och skam det lades ner, kortvågstekniken är riktigt najs. Förr i tiden kunde svenskar på semester i europa lyssna direkt på svensk radio utan internet, med hjälp av kortvågsradio. Fin teknik som låter en sända långt med litet resurser.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.