T Ejmelie skrev:
Någon som testat Makita DML812? Ute efter en bra lampa men orkar inte bygga en själv :)
Nu efterfrågade du ju 812:an, men annars har Verktygshuset DML815 för 199 kronor.
Makita DML815 LED-ficklampa på reklambild med texten "UNDER HALVA PRISET!" och nedsatt pris 199 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det tog bokstavligen under 30min att fulbygga en makita/biltema lampa av en DML185. Inta högsta finishen men lyser otroligt bra.

Hade tidigare bytt till LED glödlampa istället för glödtråd men det här går inte att jämföra.

DIY ombyggd Makita arbetslampa med LED från Biltema, hålls i en hand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lintto1 och 7 till
  • Laddar…
För er som hellre dricker te än kaffe :cool:
Eller till nudlar o sånt..
 
  • En person häller vatten från en blå Makita 36v vattenkokare i en skål, perfekt för te eller nudlar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Boilerplate4U och 3 till
  • Laddar…
Rameaunster Rameaunster skrev:
Någon som testat DUB363?
Har pratats om här i tråden tidigare, har jag för mig. Kolla inlägg 1160 och vidare!
 
Jo men då var det ingen som testat DUB363.. tänkte om någon köpt den nu och testat.
 
  • Gilla
hobbs
  • Laddar…
nån som testar dtd157, den nya slagskruvdragaren? hur står den sig jämfört med dtd153?
 
Tycker att min sticksåg Makita 181Z som inhandlades för ca. ett halvt år sen har börjat bli väldigt svår när man ska sätta i sticksågsbladet.

Drar i låset för att sätta in sticksågsbladet men det går inte in smidigt. I början trodde jag att bladet hade gått in som det skulle men så hoppade det av när började såga. Jag behöver upprepa processen att "ta bort och sätta tillbaks sågbladet" tills det sitter som den ska, ska ju inte behövas. Har provat flera sticksågsblad, inklusive Makitas original, samma problem.

Någon mer som upplever detta?
 
Q
Du ska inte dra i låsspaken när du sätter i bladet, bara trycka in bladet till det klickar i, man hör och känner det.
Dra i låsspak bara när du ska avlägsna sågbladet.
 
  • Gilla
Andreas5
  • Laddar…
M Mjolnir skrev:
Tycker att min sticksåg Makita 181Z som inhandlades för ca. ett halvt år sen har börjat bli väldigt svår när man ska sätta i sticksågsbladet.

Drar i låset för att sätta in sticksågsbladet men det går inte in smidigt. I början trodde jag att bladet hade gått in som det skulle men så hoppade det av när började såga. Jag behöver upprepa processen att "ta bort och sätta tillbaks sågbladet" tills det sitter som den ska, ska ju inte behövas. Har provat flera sticksågsblad, inklusive Makitas original, samma problem.

Någon mer som upplever detta?
Hände förra gången jag använde den dvs att bladet lossnade men jag trodde jag gjort något fel o provade igen o då funkade det. Har inte använt den sedan dess så bara hänt en gång o den är väldigt lite använd överhuvudtaget. Mycket trist om det skall bli ett återkommande problem. Tror aldrig det hänt på min festool sladdvariant. Återkoppla gärna om du kommer på någon lösning.
 
Q Adde byggahus skrev:
Du ska inte dra i låsspaken när du sätter i bladet, bara trycka in bladet till det klickar i, man hör och känner det.
Dra i låsspak bara när du ska avlägsna sågbladet.
 får prova det då haha...
 
  • Gilla
Qjanto
  • Laddar…
Tänkte inhandla en spikpistol från Makita, vilka ska man överväga? Kollat prisjakt och där har de 28 olika batteridrivna spikpistoler från Makita, lite svårt att välja :rofl:. Får kosta upp till 5000 kr.
 
LoweW
M Mjolnir skrev:
Tänkte inhandla en spikpistol från Makita, vilka ska man överväga? Kollat prisjakt och där har de 28 olika batteridrivna spikpistoler från Makita, lite svårt att välja :rofl:. Får kosta upp till 5000 kr.
Vilket gauge/mm?
 
LoweW LoweW skrev:
Vilket gauge/mm?
1.2-1.6 :)
 
Är det ddf484 som är bästa kompromiss mellan storlek/kraft om man kan köpa naken maskin för runt 900-1000:- ? Såg att ddf487 kommit ut, lättare men också klenare till ett något högre pris. Är ute efter en kort maskin så dhp-serien med slag går bort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.