B bautaberit skrev:
Vi hade dem hemma hos oss innan vi bestämde oss. Jag fick känslan av att de ville göra enklast möjliga lösning. De låg ganska mycket lägre i pris jämfört alla andra vi tog in.
Jo vi tog dom pga offerten, grannen hade anlitat dom innan och allt verkade bra. Men när jag påpekade slarvet som skett hos oss så visade det sig vara samma hos grannen.

Personalen var väldigt trevliga och tillmötesgående i början så första intrycket var lovande.
 
Alebaleportocale Alebaleportocale skrev:
nyfiken bara, vad var det för fel?
Jag har skrivit lite om dom längre upp, jag får hoppas de gjorde rätt för jag dubbelkollade inte med BKR. När jag efter några månader skulle använda mitt vattenutkast så kommer knappt något vatten, så det blev väl felinställt. Får ta tag i det i vår när man vill vattna.....
 
Alebaleportocale Alebaleportocale skrev:
nyfiken bara, vad var det för fel?
Rördragning och tätskikt bland annat. Hantverkare från Östeuropa som inte gick kommunicera med så gick inte riktigt gå igenom vissa delar av renoveringen.
 
R Rob F skrev:
Rördragning och tätskikt bland annat. Hantverkare från Östeuropa som inte gick kommunicera med så gick inte riktigt gå igenom vissa delar av renoveringen.
Ett av deras ”säljargument” var att de hade egen personal för alla utföranden förutom el. Kanske inte så bra alltid.
(Jag arbetar själv på ett företag med mycket östeuropeisk arbetskraft och kan hålla med om att kommunikationen inte alltid är den lättaste, men kvaliteten på arbetet går inte att säga något om, så länge de får rätt förutsättningar (dvs tillräckligt med tid).)
 
Några uppdatering på omdömen/referenser så här i början av 2021?
 
Fn87 Fn87 skrev:
Jag har haft Citybygg hos mig som har gjort om en gästtoalett och garderob till duschrum. I allmänhet är jag nöjd, grovisarna, snickare och VVS har varit bra och plattsättaren väldigt bra. Elektrikerna har tyvärr gett ett lite sämre intryck, stressat, småslarvigt och ingen uppfattning om helheten.

Jag har varit en krävande kund med både lite speciella önskemål och ändringar under renoveringen. Dessutom har jag haft problem med mina leveranser pga Covid-19 men allt har hanterats bra.

Prisvärt får bli betyget om man som jag lägger lite tid på att följa upp och kontrollera. Klara väl inom given tidsram.
Hey, hur lång tid tog det för badrummet och hur stort är det? De har fina bilder av sina projekt och bra rekommendationer. Har du erfarenhet av en annan duktig elektriker? Har provat Cantenna men han var mer intresserad av telefonen än att utföra arbetet och lade till en del extra kostnader på fakturan. Grebo el har varit ok men något dyra.

Ang. företag som har renoverat badrummet, har själv anlitat Östgöta bygg & renoveringar, har varit varken nöjd eller missnöjd..Daniel är snäll, har dragit ner på kostnader eftersom både rörmokaren och elektrikern har varit dyrare än förväntat. Men snickarna var ej de bästa, de har inte rättat väggarna eller hörnen tillräckligt bra, annars plattsättningen har varit bra.
 
Redigerat:
Från gästtoalett och garderob till badrum 4 kvm på straxt under 2 1/2 vecka. Massor med bilande och jävligheter på vägen dessutom. Jag är fortsatt nöjd, en liten reklamation hanterad utan problem.

Nej, ingen rekommendation på elektriker tyvärr.
 
M Megan6 skrev:
Hey, hur lång tid tog det för badrummet och hur stort är det? De har fina bilder av sina projekt och bra rekommendationer. Har du erfarenhet av en annan duktig elektriker? Har provat Cantenna men han var mer intresserad av telefonen än att utföra arbetet och lade till en del extra kostnader på fakturan. Grebo el har varit ok men något dyra.

Ang. företag som har renoverat badrummet, har själv anlitat Östgöta bygg & renoveringar, har varit varken nöjd eller missnöjd..Daniel är snäll, har dragit ner på kostnader eftersom både rörmokaren och elektrikern har varit dyrare än förväntat. Men snickarna var ej de bästa, de har inte rättat väggarna eller hörnen tillräckligt bra, annars plattsättningen har varit bra.
Gällande elektriker håller jag med om att Grebo El kan vara lite dyra, men nöjd med elektrikerna och deras utförda arbete. Använder mig en del av både Grebo El och Sveltek i mitt arbete. Kan varmt rekommendera Sveltek. När vi gjorde om vårt badrum var det Hjulsbro elservice som gjorde det jobbet via snickaren. Nöjd med deras arbete.
 
  • Gilla
Megan6
  • Laddar…
Jag har inte hört någon som varit nöjd med Bad och Kakel, mig själv inräknad.
 
  • Gilla
bautaberit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.