Vi har testat 7 batteridrivna lövblåsar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på Byggahus.se, så att ni får testa vidare dem där hemma.

Sju olika batteridrivna lövblåsar uppställda på en gräsmatta täckta med löv.

Så här tävlar du:
Skriv ner dina idéer om vad du skulle vilja läsa mer om eller kunna göra här på Byggahus.se. Kanske har du själv gjort något intressant vid ditt hus som du vill att vi skriver om? Alla idéer är välkomna. Du skriver ditt tävlingsbidrag som ett svar här i tråden.

Vilka vinner?
Vinnarna är de som har de bästa idéerna som vi vill göra något av.

Vi har sju batteridrivna lövblåsar och vi kommer att rangordna idéerna. Bästa idén får den lövblås som fick högst betyg i testet, näst bästa idén får den som hade näst högst betyg i testet, och så vidare.

Lövblåsarna vi tävlar ut är alltså:
Bosch ALB 36
Husqvarna 320iB
Makita UB001GZ
Ryobi RY36BLXA-0
Stiga SAB 700 AE
Stihl BGA 57
Stihl BGA 86

Läs mer om de batteridrivna lövblåsarna här: https://www.byggahus.se/test-lovblas-2021-basta-batteridrivna-lovblasen-bast-i-test

Tävlingen pågår till och med fredag den 5 november.

Lycka till!
 
  • Gilla
Drdoc och 2 till
  • Laddar…
Jag vill framförallt se fler produkttester av typen ni tidigare gjort för ex. skruvdragare.

Ett test per ”standardprodukt” som alla borde ha hemma.

skulle gärna även se lite GDS gällande verktyg.
Simpla, men smarta grejer som, byggbockar, skrivliftar(gipslift) etc.
 
Jag skulle vilja se ett reportage om hur man flyttar ett helt hus, gammalt eller nyare, eller som i Kiruna där man flyttar nästan en hel stad. Hur mycket man lämnar kvar i huset innan man flyttar det skulle vara intressant att veta.
Sen vill jag läsa mer om prepping, hur man tex. klarar ett längre strömavbrott i ett hus och kanske några tester av saker som kan vara bra att behöva vid en krissituation.
 
Jag skulle tycka det är intressant med reportage om personer som har byggt skyddsrum eller gångar från sitt hus till nåt hemligt utrymme.
 
  • Gilla
Dammi och 2 till
  • Laddar…
Jag har egentligen två önskemål

1. Test av inomhusfärg.
Man läser ofta tester om utomhusfärg och det är klart relevant. "Vanlig" Väggfärg ser man däremot sällan eller aldrig. Finns där egentligen någon anledning att köpa dyr Väggfärg?

2. Test av kap- och gersåg
Mest för att jag verkligen behöver en ny och har ingen aning vad jag ska välja. Vilka märken ska man satsa på? Finns där något obskyrt märke som gjort en fantastisk såg?
 
A
Nyfiken på att läsa mer om

1. handla byggmaterial utomlands
2. Husbilar
3. Växtvägg och andra spännande växtprojekt inomhus
 
Jag skulle vilja se mer artiklar om byggnadsvård. Många hus är av det äldre slaget och det skulle vara kul att se hur andra har gjort. Både det på insidan och det på utsidan. Val av material, verktyg och byggnadsteknik steg för steg. Från insidan till utsidan, från grund till tak. Tomtestestik. Ja allt.

Trädgårdstema är ytterligare en sak. Jag har en trädgård men de gröna fingrarna saknar jag.
 
  • Gilla
Lärospånet och 1 till
  • Laddar…
Hmm, jag tänker att det vore intressant med en serie om hur man tar sig an lite mer komplicerade byggmoment. Som exempel har jag varit sugen på att lista ut om man kan lägga listtak själv, snarare än en klistrad gör-det-själv papp (kommit fram till att det är lite väl ambitiöst och att jag bara gör det om jag hittar nån lokal hantverkare som vill hjälpa till).

Det kanske kan handla om att mura med riktiga tegelstenar, putsa med kalkbruk, bygga växthus... Ta in en duktig och proffsig hantverkare och gör en film eller två och skriv en artikel om vad det innebär och vad man behöver lära sig?

Tycker i alla fall jag vore väldigt trevligt. :)

Och om jag skulle vinna så har jag redan batterier och laddare till Stihl, så jag tycker de blåsarna vore toppen trots de låga betygen! ;)
 
  • Gilla
ToZ ToZ
  • Laddar…
E
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 7 batteridrivna lövblåsar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på Byggahus.se, så att ni får testa vidare dem där hemma.

[bild]


Så här tävlar du:
Skriv ner dina idéer om vad du skulle vilja läsa mer om eller kunna göra här på Byggahus.se. Kanske har du själv gjort något intressant vid ditt hus som du vill att vi skriver om? Alla idéer är välkomna. Du skriver ditt tävlingsbidrag som ett svar här i tråden.

Vilka vinner?
Vinnarna är de som har de bästa idéerna som vi vill göra något av.

Vi har sju batteridrivna lövblåsar och vi kommer att rangordna idéerna. Bästa idén får den lövblås som fick högst betyg i testet, näst bästa idén får den som hade näst högst betyg i testet, och så vidare.

Lövblåsarna vi tävlar ut är alltså:
Bosch ALB 36
Husqvarna 320iB
Makita UB001GZ
Ryobi RY36BLXA-0
Stiga SAB 700 AE
Stihl BGA 57
Stihl BGA 86

Läs mer om de batteridrivna lövblåsarna här: [länk]

Tävlingen pågår till och med fredag den 5 november.

Lycka till!
Skriv gärna något om miljöbelastningen som alla dessa supernödvändiga elprylar utgör. Finns det alternativ?


PS. Om jag vinner så står jag gärna över vinsten ds.
 
  • Gilla
  • Haha
janwide och 4 till
  • Laddar…
nikasp
Jag skulle vilja läsa om en total makeover av en vanlig villatomt till lite lummig variant och inte 90% trädäck som känns vanligt idag. Vi har så tråkigt tomt men kanonfint med skog på tvåsidor. Hur får man det mysigt och även ytor för att spela fotboll, krocket, plats för studsmatta osv. Lägga marksten och bygga trappor.

Annat som vore intressant är artikel om solceller och kanske i samband med takomläggning. Klurar själv på det nu när energipriset rusar och man snart ”måste” skaffa elbil.

Extra sugen på Ryobi eller Bosch vid eventuell vinst. Har klurat på sådan blås pga att vi har förbenat mycket barr som ramlar ner på uteplatsen. Otroligt less på att sopa vilket tar tiiiid. Ser även stor potential att blåsa rent maskiner utöver löv och ”bös”.
 
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 7 batteridrivna lövblåsar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på Byggahus.se, så att ni får testa vidare dem där hemma.

[bild]

Så här tävlar du:
Skriv ner dina idéer om vad du skulle vilja läsa mer om eller kunna göra här på Byggahus.se. Kanske har du själv gjort något intressant vid ditt hus som du vill att vi skriver om? Alla idéer är välkomna. Du skriver ditt tävlingsbidrag som ett svar här i tråden.

Vilka vinner?
Vinnarna är de som har de bästa idéerna som vi vill göra något av.

Vi har sju batteridrivna lövblåsar och vi kommer att rangordna idéerna. Bästa idén får den lövblås som fick högst betyg i testet, näst bästa idén får den som hade näst högst betyg i testet, och så vidare.

Lövblåsarna vi tävlar ut är alltså:
Bosch ALB 36
Husqvarna 320iB
Makita UB001GZ
Ryobi RY36BLXA-0
Stiga SAB 700 AE
Stihl BGA 57
Stihl BGA 86

Läs mer om de batteridrivna lövblåsarna här: [länk]

Tävlingen pågår till och med fredag den 5 november.

Lycka till!
jag skulle vilja se en genomgång av alternativ till trädäck! Har precis lagt en terass av uteklinker på plastpidestaler. Hittade ett bra pris på både plattor och fötter. Har startat/deltagit i två trådar här och fått en del tips och synpunkter men erfarenheten verkar inte vara så omfattande. Skulle passa bra med detta tema (givetvis också andra alternativ till trädäck) till våren när alla ska igång igen! En lövblås har jag dessutom stått och fingrar på flera gånger. Vore perfekt både till trädgården här i stan och den på landet. Tycker det blir så lerigt när jag kör med gräsklipparen och det är fuktigt.
 
Något jag skulle uppskatta är om ni kunde ta fram en slags guide/checklista som kan användas vid inköp av tjänst från hantverkare. Både av mer generell karaktär, hur bör ett avtal se ut och vad finns för fallgropar, samt konkreta krav ovh/eller standarder som bör följas vid t.ex. nytt badrum eller byte av tak. Tror en sådan tjänst skulle kunna hjälpa många att förstå hur en hantverkare ska upphandlas.

Då jag har batterier till makita och husqvarna skulle jag gärna vinna någon av de maskinerna
 
  • Gilla
ToZ ToZ och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle vilja se ett reportage om hur man flyttar ett helt hus, gammalt eller nyare, eller som i Kiruna där man flyttar nästan en hel stad. Hur mycket man lämnar kvar i huset innan man flyttar det skulle vara intressant att veta.
Sen vill jag läsa mer om prepping, hur man tex. klarar ett längre strömavbrott i ett hus och kanske några tester av saker som kan vara bra att behöva vid en krissituation.
 
  • Gilla
ToZ ToZ
  • Laddar…
richardtenggren
Jag skulle vilja se att man veckovis/månadsvis gör som en gör-det-själv-video, där man steg för steg går igenom något som vi användare kan önska.

Det skulle kunna vara hur man monterar en ny innerdörr med karm, byter diskmaskin, konfigurerar ett nätverk eller andra enklare fix summerat i ett pedagogiskt videoinslag.
På så sätt kan ni bygga ett bibliotek, kanske samla detta både här och på youtube. Blir det stort så lär ni tjäna en del på youtube också och då kunna fortsätta finnas här gratis för oss konsumenter.
 
  • Gilla
kattlucka och 2 till
  • Laddar…
Jag skulle vilja ha en flik som heter tester där man kan gå in och läsa om alla gamla tester som varit. Tänk lite råd och rön fast bara om hus/trädgårdsrelaterad utrustning.

Skulle även vilja ße en artikel om markarbeten, där man jämför pris på att lägga asfalt, plattor kontra grus på en garageuppfart.

Kanske ett reportage med någon trädgårdsarkitekt som förklarar hur denne tänker när den börjar med ett "vitt papper" eller en gräsmatta.
 
  • Gilla
kattlucka
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.