Jonas Persson
J JohanLun skrev:
Jag hade Scorpion och Optima (tror jag de hette) - den senare såg jag i mina föräldrars källare i originalkartong för nåt år sen. Scorpion hade jag en bubbla-kaross till vill jag minnas. Tyvärr tror jag scorpion krashades rejält och inte finns kvar.

[länk]

[länk]
[länk]
Själv flög jag lågt med detta monster. Konstant fyrhjulssläpp, gräs och grus bara sprutade:devilish:
Radiostyrd buggymodell Inferno MP-5 med synliga delar och logotyp, skala 1:8.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Screew och 1 till
  • Laddar…
Wentzels låg i min barndom på Apelbergsgatan, tror det var nr 48, flyttade 1963(?) till Drottninggatan …
 
Alfredo Alfredo skrev:
Var låg de? Jag vet att jag handlat på någon då rätt känd hobbyaffär på söder men jag har glömt vilken det var... :oops::rofl: Några förslag på vilken jag menar? Det var nog runt millennieskiftet eller något tidigare. Ingen aning om den finns kvar eller fallit i glömska.
Precis som ullberg säger låg de i gallerians utkant. De flyttade sedan tror jag.,
 
Jag hade en Kyosho USA #1 som pappsen byggde om. Den hade en stav som skulle förflytta rörelsen från styrservot till bakhjulen (4 hjulsstyrning) men staven böjde sig och bakhjulen rörde sig knappt. Speciellt vid låghastighet eller stillastående. Så pappsen byggde om den med servo bak. Han byggde också om den så den körde med kuggdrift med kuggar från svensk kuggteknik. Ska se om jag hittar bilder på bygget
 
C
Alfredo Alfredo skrev:
Var låg de? Jag vet att jag handlat på någon då rätt känd hobbyaffär på söder men jag har glömt vilken det var... :oops::rofl: Några förslag på vilken jag menar?
Annars var det ju Thors Hobby (e.g. Thor Hobby) som gällde på söder.
Minns hur man stod och dräglade över tågbanan i skyltfönstret.
Dock försvann de redan på 70/80-talet, tydligen efter att ägaren kört med öppen baklucka och blivit koloxidförgiftad, :surprised:
 
Jonas Persson
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den hade en stav som skulle förflytta rörelsen från styrservot till bakhjulen (4 hjulsstyrning)
Blev den gubbkörd? Bakhjulsstyrnining tillför väl inget när man bara körde med ställ? Eller tänker jag fel?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Ja det låter rätt puckat... ;):crysmile::rofl: :oops::oops::oops:
Ottossons skarpblå färg är så dyr (och mer.)

Orsak: det pigment som de använder och det förstås- färgen är dryg.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Blev den gubbkörd? Bakhjulsstyrnining tillför väl inget när man bara körde med ställ? Eller tänker jag fel?
Helt annan körteknik på dessa bilar

kyosho-usa-1-ve-18-4wd-readyset-ep-torx8-brainz8-esc.jpeg

Vi fick bygga om ratten också btw. Så den kunde göra större utslag än 90 grader åt båda hållen. Blev för svårt köra då den svängde på en femöring :p

edit: Att köra med ställ är ju kul, men det ger inte bäst bantid. :D Det gäller ta kortaste vägen.
 
Maria T
Alfredo Alfredo skrev:
...halvvägs till Skåne, eller i vart fall älvsjötrakten...
OT, men det var vad min far sa angående söder om Älvsjö = Skåne.
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Maria T
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Kanske bara för Stockholmare...

Men det var här det började på 70-talet. Många fina minnen som barn från denna lokal. Längst in fanns radiostyrt modelljärnvägar och annat kul.

Idag är lokalen tom:worried:
[bild]
Vem/vilka kan inte vilja ha denna lokal då det är ett toppenläge?? Måste vara hyran som styr.
 
Maria T Maria T skrev:
OT, men det var vad min far sa angående söder om Älvsjö = Skåne.
Söder om gamla stan skulle jag säga
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
P
J JohanLun skrev:
Notera det överlägsna "Model-M" tangentbordet!
Det här, mina damer och herrar, är ett överlägset tangentbord. De flesta av er har dock knappast haft chansen att glömma det.

The Space Cadet Keyboard. Inte originalmodellen, utan en något senare variant. Layouten är dock densamma.

C9_HsBHVoAA7lSi

Öppna bilden i en ny flik eller ett nytt fönster för att se märkningen på alla tangenterna.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
lat och 3 till
  • Laddar…
P
J JohanLun skrev:
Nu har mina barn tröttnat på fysiska leksaker. De önskar sig ingenting.
Inte ens en surfplatta? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.