Ett litet skrin som fick liv i början av Specialsnickarutbildbingen jag går. Detta under kursen "handsammansättningar"
 
  • Handgjort träskrin med lock och svängda ben bredvid en mindre öppen trälåda med fack.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
tobbbias och 30 till
  • Laddar…
Pontus Wahlström Pontus Wahlström skrev:
Ett litet skrin som fick liv i början av Specialsnickarutbildbingen jag går. Detta under kursen "handsammansättningar"
Snyggt!
Träslag?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Snyggt!
Träslag?
Tack så mycket! Björk och valnöt, behandlat med 4 lager Danish oil :D
 
Marike Marike skrev:
Nu måste jag också, jag behöver en klapp på axeln.
Hon heter Anki, är 15,5cm hög, en riktig järneks(lady), påminner om släkten men inte till 100%. Snart får hon både ögon och ällingar, kanske även en " ful ankunge" att passa. På så vis är även temat ändrat. Alla är brännmärkta så det är några riktiga svartfötter. [bild]
Hon såg ju helskön ut!
Kan man få se henne i lite bättre belysning också?
 
  • Gilla
Leo Sirkiä och 1 till
  • Laddar…
Marike
Lostmoose Lostmoose skrev:
Hon såg ju helskön ut!
Kan man få se henne i lite bättre belysning också?
Hon är ju lite skum.:worried: Jag har ju haft en förebild som jag tycker är helt perfekt, frågan är om hon avviker tillräckligt mycket från den. Respekten för upphovsrätt är stor. dock, som sagts i en annan tråd, bör det inte vara några problem om det inte är i kommersiellt syfte.
Återkommer med bild när gruppen är färdig, vilket den ska vara tills vi får besök av barnbarnen, den gick ju under epitetet leksaker på ett auktionshus, det tar jag fasta på.:thinking:
 
  • Gilla
Leo Sirkiä
  • Laddar…
Marike
Lostmoose Lostmoose skrev:
Hon såg ju helskön ut!
Kan man få se henne i lite bättre belysning också?
Bara finputsning och avlägsnande av överskottslim kvar, ögon är jag tveksam till, tycker det förfular. Tar gärna emot åsikter.
Träsfigurer snidade i olika former på ett mörkt bord, detaljarbete kvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
tobbbias och 14 till
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Bara finputsning och avlägsnande av överskottslim kvar, ögon är jag tveksam till, tycker det förfular. Tar gärna emot åsikter.
[bild]
Jag skulle försöka lägga in bitar av kvistar till ögon men det är en fin familj som de är nu.
 
Marike Marike skrev:
Bara finputsning och avlägsnande av överskottslim kvar, ögon är jag tveksam till, tycker det förfular. Tar gärna emot åsikter.
[bild]
Håller med, ögon eller andra detaljer förfular. De där bygger på ett enkelt formspråk. Snygga!
 
Marike
L Lilllen skrev:
Håller med, ögon eller andra detaljer förfular. De där bygger på ett enkelt formspråk. Snygga!
Precis, enkelt formspråk, så känner jag, mamma beskyddande ställning, ällingarna lite oroligt mammiga och den fula lite ledsen av att inte få vara med i gänget. Lite som med oss människor, alltid någon som får stå ensam i nåt hörn. Hoppas jag lyckats förmedla känslan, själv känner jag faktiskt lite empati för den ensamma träbiten, jag är nog inte riktigt rätt funtad. :thinking:
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Precis, enkelt formspråk, så känner jag, mamma beskyddande ställning, ällingarna lite oroligt mammiga och den fula lite ledsen av att inte få vara med i gänget. Lite som med oss människor, alltid någon som får stå ensam i nåt hörn. Hoppas jag lyckats förmedla känslan, själv känner jag faktiskt lite empati för den ensamma träbiten, jag är nog inte riktigt rätt funtad. :thinking:
Favorit är stackaren i förgrunden med kvist mitt uppe på skallen :heart:
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Marike
Träfigurer placerade på bord för att illustrera olika känslouttryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träfigurer i olika storlekar på ett träbord som kan arrangeras för att förmedla olika emotioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan ju flytta runt dem och få fram helt andra känslor. Träfigurer i olika storlekar arrangerade för att efterlikna en grupp om interagerar, på ett mörkt träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Älska
  • Gilla
b8q och 3 till
  • Laddar…
Marike
BengtH BengtH skrev:
Favorit är stackaren i förgrunden med kvist mitt uppe på skallen :heart:
Kanske en mås som flög förbi.:D
 
  • Haha
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Några nya alster vi har nycklarna liggandes i en låda så nu är det dags för ett nyckelskåp. Jag har ingen hög pall när jag slöjdar så jag gör en som jag kan använda för att avlasta knäna när jag jobbar vid bänken lederna börjar att påminna mig om att man börjar bli äldre. Jag gjorde en kopia på en äldre modell av Minesto men nu ville kompisen ha en kopia på den nya varianten. Det är ett marint kraftverk som fungerar med hjälp av tidvattnet och strömmarna i havet.
Hantverksmässigt nyckelskåp av trä öppet visande nycklar och en hylla med träsniderier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett handgjort nyckelskåp i trä öppet med nycklar på krokar, bredvid träslöjdsprojekt på en hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjort nyckelskåp i randigt trä på vägg och träarbetsbänk med modellskepp och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjord träpall med fotstöd framför en sliten blå vägg, visar hantverksskicklighet och design inspirerad av äldre modeller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hemmagjord träpall med en rundad sits och A-format underställ framför en vägg med flagande färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjord träpall med mjukt rundad sits och fyra raka ben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modell av ett gult marint kraftverk från Minesto på träsockel mot en bakgrund av en damm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modell av gult marint kraftverk från Minesto med tidvatten och strömpropeller på stenbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjord modell av Minesto marint kraftverk för tidvatten och strömmar, på en träsockel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modell av ett gult marint kraftverk från Minesto vid en vattenyta, som utnyttjar tidvatten och strömmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modell av Minestos marina kraftverk som omvandlar tidvatten till energi, monterat på en träplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 15 till
  • Laddar…
Marike
Snyggt. Du verkar ha mycket egentid. Trodde den där gula var ett flygplan, intressant.
 
  • Gilla
Leo Sirkiä
  • Laddar…
Karlia
Leo Sirkiä Leo Sirkiä skrev:
Några nya alster vi har nycklarna liggandes i en låda så nu är det dags för ett nyckelskåp. Jag har ingen hög pall när jag slöjdar så jag gör en som jag kan använda för att avlasta knäna när jag jobbar vid bänken lederna börjar att påminna mig om att man börjar bli äldre. Jag gjorde en kopia på en äldre modell av Minesto men nu ville kompisen ha en kopia på den nya varianten. Det är ett marint kraftverk som fungerar med hjälp av tidvattnet och strömmarna i havet.
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Underbar pall!
 
  • Gilla
Leo Sirkiä
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.