SnällKyckling Kycklingen skrev:
Kycklingen ska hyra skåpbil och hämta vitvaror till sin renovering från Gdansk om någon behöver något och kan tänka sig stötta med 500-1k för besväret så skicka ett PM.

Jag bor i Stockholm sen för hämtning.
Jag är intresserad. Hittar dock inte vart man skickar PM. Kan du skicka ett PM till mig?
 
T
A andemannen1 skrev:
Jag är intresserad. Hittar dock inte vart man skickar PM. Kan du skicka ett PM till mig?
Håll muspekaren över Kycklingens användarnamn i vänstra kolumnen så kan du skicka PM!
 
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Från dem, tyckte deras recensioner är bra. Vem ska du köpa från jag kollar gärna andra med? :)
[länk]
Då är det samma butik men olika domäner bara :)
https://karnisze-elektryczne.pl/
 
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Kycklingen ska hyra skåpbil och hämta vitvaror till sin renovering från Gdansk om någon behöver något och kan tänka sig stötta med 500-1k för besväret så skicka ett PM.

Jag bor i Stockholm sen för hämtning.
När planerar du åka ner?
Hur mycket plats har du över i skåpbilen, och hur tänker du dej för övrigt att det hela går till?
Ska jag skicka inköpslista till dig och swisha i förskott eller ska jag själv först köpa varorna online och du hämtar upp dem?
 
M moken skrev:
När planerar du åka ner?
Hur mycket plats har du över i skåpbilen, och hur tänker du dej för övrigt att det hela går till?
Ska jag skicka inköpslista till dig och swisha i förskott eller ska jag själv först köpa varorna online och du hämtar upp dem?
Skicka pm på vad du tänkt ha på ett ungefär så tar vi det därifrån.
 
  • Gilla
Hegge_
  • Laddar…
Behöver inget i dagsläget, men det har varit intressant läsning (det som handlat om det tråden skapades för. Sen alla tråkiga kommentarer från och mot de som har en annan åsikt, önskar man ju att man kunde slippa) Jag ska ha tråden i åtanke och kolla länkarna när det börjar bli dags! (y)
 
C cpalm skrev:
Vad kollar ni på? Gick in och kollade några OLED-TV på mediamarkt.pl och alla låg en bit under bästa pris på prisjakt.se.

Konkret, om jag tar de fem första (vissa verkar förvisso vara på någon sorts kampanj):

LG OLED65B13LA
PLN 7 299,-
SEK 15 959,99
Prisjakt 17 990

SONY XR-65A90J
PLN 12 999,-
SEK 28 423,61
Prisjakt 32 445

PHILIPS 55OLED705/12
PLN 4 439,-
SEK 9 706,32
Prisjakt 9 990

PHILIPS 65OLED705/12
PLN 6 499,-
SEK 14 210,71
Prisjakt 13 990 (kampanj)

PHILIPS 65OLED855
PLN 7 399,-
SEK 16 178,65
Prisjakt 18 990

Nu var det förvisso några år sedan jag var i Polen, men då var elektronik snäppet billigare där än hemma, även om jag utgår från att det är ett växelkursfenomen.
Prisjämförelsesidor på Internet tar ju bara med de handlare som betalar för att vara med. Jag brukar kolla på lite olika prisjämförelsesidor t.ex. https://geizhals.eu/ Där är t.ex. Sony XR-65A90J betydligt billigare i Tyskland (Mediamarkt, 22750 kr) än i Polen.
 
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Det kan jag göra! Ja det beror på vad så klart, jag kommer spara 10k bara på TV och listan fortsätter... Dem har mediamarkt man kan jämföra [länk]

Tänkte åka via nynäs och faktiskt så är det inte för jag inte vill stötta Sverige utan vissa saker är beställningsvara här som diskmaskin, etc medans det finns på lager där.
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Det kan jag göra! Ja det beror på vad så klart, jag kommer spara 10k bara på TV och listan fortsätter... Dem har mediamarkt man kan jämföra [länk]

Tänkte åka via nynäs och faktiskt så är det inte för jag inte vill stötta Sverige utan vissa saker är beställningsvara här som diskmaskin, etc medans det finns på lager där.
Jag jämförde en samsung i polen 4700 Zl är i sverige 12208 Kr kan köpa samma här för 13000 med garantier . så ingen superaffär precis
 
Jag har rensat tråden från off topic.

/Moderator
 
  • Gilla
  • Arg
  • Älska
IngetÄrOmöjligt och 6 till
  • Laddar…
Roller Spackel : ŚMIG A-11 17kg - gärna 5 hinkar (pris runt 150 SEK för hink)

Motsvarande fast sämre roller spackel från Beckers 12 kg i Sverige - 500 SEK för hink !
 
nino nino skrev:
Nej tyvärr
Kolla castorama.pl om du inte gjort det redan, dom har massor av prylar
Byggmax säljer sin parkett tillverkad i Polen...! Fin askparkett köpte jag...
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
F
H Hussematte skrev:
Byggmax säljer sin parkett tillverkad i Polen...! Fin askparkett köpte jag...
Exakt. Och det är billigt i Polen. Men då skall man också jämföra det med tex ByggMax och inte den exklusivaste från Tarkett. Det är viss skillnad även om Barlinek blivit bättre. Skulle jag köpt nytt golv idag hade jag utan tvekan åkt till Polen eller i andra hand till Byggmax.
 
Hej,
Apropå, Polen. jag behöver renovera två små badrum på landet och ville helst anställa lokalt folk 3 mil från Örebro MEN alla säger att de har tid först nästa år till våren o frågat 3-4 olika firmor. Konstigt!
Har ni något tips ang polska hantverkare som kan vara bra?

Mvh
/R
 
H Hussematte skrev:
Byggmax säljer sin parkett tillverkad i Polen...! Fin askparkett köpte jag...
Jätte intressant jag har funderat på köpa ekgolv parkett från Rappgo. Nu har jag ingen erfarenhet om golv men tror du man kan hitta något likvärdigt i Polen för billigare peng? Är Rappgo ens ett bra märke, någon som vet?
 
F fsn skrev:
Riktiga trägolv också stor skillnad
Hej!
Skulle du kunna namge någon (online)butik? Är ute efter ca 65 kvm riktigt trägolv.
Stort tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.