F fsn skrev:
Kan du säga exakt var du hittar Netonnet i Polen? :crysmile:
Jag menar inte bokstavligen netonnet utan motsvarighet till det, här finns några exempel:

www.mediamarkt.pl
www.neonet.pl
www.euro.com.pl

Här ser ni kampanjen jag pratade om just nu har alla ovan det, det är rött och fint.
Rabattkampanj på MediaMarkt med erbjudanden, röd bakgrund och gula prislappar som visar stegrande rabatter från 25% till 99%.
 
Hörru kyckling, vart har du tänkt köpa Somfy, är själv på g att slå till från en leverantör i Polen men du kanske har en med bättre pris? :)
 
Notera att alla tillverkare inte har Europa- garanti, även om E-lux har (eller iaf hade) det.

Sidoimporterat kylskåp från LG har/hade tex bara 6 mån, mot de svensksåldas 2 eller 3 år.

Kollade för någrot år sedan, när vi skulle inreda köket, med nya vitvaror, men det stöp på transporten.
 
kisumisu
Viktor.J Viktor.J skrev:
Vad är det för TV ?
När jag (på skoj) kollat runt på TV-apparater i liknande länder så brukar jag slås över hur dyrt det är. Man har också märkt hur viktigt det är att jämföre exakt, exakt, exakt rätt varor. De har ju ett modellnamn med 45 siffror och bokstäver och en siffra eller bokstav i skillnad kan betyda massa :)
Jo det är sant! Har själv märkt det också och hur dyrt grejorna är t ex i Kina. Nu pratar jag om original hårddiskar, minnen mm. Visst kan man köpa billigt fejkat skit via wish men tänker på original kvalite.
 
Tack för ni är snälla i tråden för kycklingen är väldigt "sensitive" :oops::)

Bra råd om garanti ska kolla upp!
 
  • Gilla
Exegol
  • Laddar…
F
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Jag menar inte bokstavligen netonnet utan motsvarighet till det, här finns några exempel:

www.mediamarkt.pl
www.neonet.pl
www.euro.com.pl

Här ser ni kampanjen jag pratade om just nu har alla ovan det, det är rött och fint.
[bild]
Då kan man ju fundera på varför du skriver Netonnet och inte Medimarkt? Var det på det sättet TVn blev 10000kr billigare i Polen?
 
EU är det största problemet. Hela arbetsmarknaden urholkas pga billig arbetskraft osv. Grattis till dina billiga varor MrJay.
 
MrJay
P Paintball1 skrev:
EU är det största problemet. Hela arbetsmarknaden urholkas pga billig arbetskraft osv. Grattis till dina billiga varor MrJay.
Tack, delar absolut inte din åsikt - får vibbar av amerikaner som gnäller på billig mexikansk arbetskraft de nyttjar. Jag betalar redan mer skatt till staten än flesta på detta forum via mina bolag och löner till anställda så jag känner mig inte minsta skyldig för att jag handlar med andra länder i unionen.
 
Redigerat:
  • Gilla
maria01 och 5 till
  • Laddar…
P Paintball1 skrev:
Ja du Itaka.

Så Sverige är bara skit?Tycker du ska tänka efter lite och jämföra med andra länder.
Vi har ett socialt skyddsnät som inte finns på många andra ställen på jorden, samma sak gäller a-kassan, sjukvården (i stor sett gratis), äldrevården, barnomsorgen osv osv[/QUOTE

Jodu , på papper har du kanske rätt, men inte i den verklighet som möter oss som ska "vara glada och lyckliga för att vårt "välfärdssystem" finns!

Vi ser hur det utarmas dag för dag!

Jämföra med andra länder? Vilka?? Och vilka skatter betalar man i dessa länder?

I vilket land får man mest *"bang for the bucks???"

Och sist men inte minst: Du kommer med lika svepande som luddiga åsikter, men utan att bemöta de exempel jag beskrev!

Men åter till polska inköp: Grejerna är billiga och ölen/vodkan är fin!
 
P Paintball1 skrev:
EU är det största problemet. Hela arbetsmarknaden urholkas pga billig arbetskraft osv. Grattis till dina billiga varor MrJay.
Heja, heja socialakrobat!
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
När planerar du att åka dit?
 
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Kycklingen ska hyra skåpbil och hämta vitvaror till sin renovering från Gdansk om någon behöver något och kan tänka sig stötta med 500-1k för besväret så skicka ett PM.

Jag bor i Stockholm sen för hämtning.
Jag vill köpa kamin där som ligger på 10k ist för 17 på bygghemma.

https://m.leroymerlin.pl/kominki/ko...3v-ecodesign-7-2kw-panadero,p462514,l905.html

SnällKyckling Kycklingen skrev:
Kycklingen ska hyra skåpbil och hämta vitvaror till sin renovering från Gdansk om någon behöver något och kan tänka sig stötta med 500-1k för besväret så skicka ett PM.

Jag bor i Stockholm sen för hämtning.
 
När planerar du att åka dit?
 
heisiandiishe
Hep Hep skrev:
@electroluxaren Ingen aning om du är allvarlig eller ironisk, då jag inte känner dig, men det där är en beskrivning som jag hört om det egna landets befolkning på rätt många ställen. Samma sak med "vår" jantelag som finns i lite olika varianter över hela världen, det lutherska sättet att se på arbete har jag stött på i både katolska och muslimska länder. Jag tror tyvärr att det är så enkelt att en rätt stor del mänskligheten är egoistisk, missunnsam och avundsjuk oavsett var man bor och hur man ser ut.

Men till trådens ämne. Nej, jag behöver inget från Polen som är värt att åka och hämta. Det jag handlar från kontinenten beställer jag med leverans hit. Inte riktigt lika billigt, men å andra sidan så behöver jag inte åka ner dit om det blir problem.

Trots att jag jobbar med ehandel, så köper jag potentiellt struliga prylar lokalt eller från handlare som jag har stenkoll på att de är bra på att hantera returer och problem. Visst handlar jag från andra också, men då har jag alltid med i beräkningen att jag kan stå med en trasig pryl utan återbetalning.
Jag har istället följt ”lägsta möjliga pris”. Chansat lite i början och utan inledande besvikelse (haft tur med alla köp genom åren) så tjänar man iof in ev värdelös pryl som inte kan returneras ganska snabbt. Bästa köpet var en inbyggd Siemens kaffemaskin från Computersalg. 5000kr under alla andra. Dessutom var den lite knäckt i höljet när jag fick den, fotade och frågade vad som kunde bli bäst för båda parter. Överraskande återbetalade de ytterligare 2000kr. Trodde jag satt i skiten den gången men det blev bra.. Sen måste man ju vara lite jobbigt funtad när man låter denna typ av köp löpa över potentiellt 1,2,3 månader innan man slår till. Orkar inte med mig själv ibland!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.