Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
P pmd skrev:
R-talet för delta uppskattades till mellan 5 och 8 sist jag kollade, vilket ger att 80-88 % behöver vara skyddade mot infektion.

Frågan är om 90% vaccinerade eller sjuka räcker om det behövs 88 % immuna.
Okej, är det 88 % som krävs då blir det svårt eftersom en del inte blir immuna.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Tyvärr så har väl inte de studier som gjorts med kontrollgrupp visat det.
Men ivermektin är en medicin det också så varför skulle den vara bättre än de andra mediciner som används i sjukvården i t.ex. Sverige?
Läs: Läkemedelsverket borde följa Tjeckiens, Slovakiens och flera andra länders exempel och godkänna ivermektin som behandling mot covid-19, skriver tre läkare.
[länk]

Har man en dålig klaff så bildas blodproppar i anslutning till klaffen därför att det blir turbulens, stillastående blod eller vad det nu var som gör att blodproppar lätt bildas. Man klarar sig alltså inte med normalt lättflytande blod osv. utan behöver extra lättflytande.
Precis därför finns det bra naturliga sätt att tunna ut blodet som inte ger några biverkningar. Jag har själv ätit blodtrycksmediciner och blodförtunnande tidigare men slutat med det eftersom biverkningarna var obehagliga, bla yrsel, dimmig blick, orkeslös och jag hittade andra bättre metoder som fungerar utan biverkningar. Bekvämt med medicin men eländigt då man inte ens klarade att klippa gräsmattan hemma i ett svep.
 
P
H HåkanM676 skrev:
Bättre och näringsrikare föda ger oftast ett bättre immunförsvar, jämfört med bekväma mediciner som ofta förgiftar de äldre.
Kan du rekommendera en bra studie som visar detta?
Livskvalitet är viktigare än att ligga åratal i en säng utan att kunna göra något. Tyna bort med en kropp full av gifter. Hellre dör jag knall o fall där jag är än ligger hjälplös i en säng, utelämnad åt personer som ofta verkar mer för läkemedelsindustrin än för personens bästa.
Man dör inte knall och fall av covid-19. Att dö av covid-19 är som att drunkna. Man försöker frenetiskt andas för att dra in luft och få syre men det hjälper inte.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
S SnickareHobb skrev:
Det vore väl bättre med ett nytt vaccin mot de nya varianterna tänker jag..
Klart det vore bättre och det försöker man också få fram. Det hjälper inte de som ändå bestämt sig för att inte ta vaccinet oavsett om det är för att de tror att det är ett gift för att trycka ner befolkningsmängden eller för att de tror att vaccinet är nödgodkänt, men självklart försöker man ta fram nya varianter av vaccinet.

Under tiden så har man två val (för de som vill ta vaccin):
1. Ta en tredje dos av samma vaccin i hopp om att det stärker skyddet
2. Vänta på ett nytt vaccin

Det är lite som om man får punktering ute i ödemarken en sen kväll och bara har ett nödreservhjul. Antingen slänger man på reservhjulet och tar sig hem till sin bostad eller så beklagar man att man inte har ett riktigt hjul och sitter kvar och surar och fryser.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Jag vet inte men de verkar ha kommit på tricket ganska snart. Att Sverige månader efter lyckades sprida smittan över hela landet och än idag inte lyckats hejda den är beklämmande i jämförelse.
Wuhan har lite fler innevånare än Sverige och det var spritt över hela Wuhan och en del runt omkring (ytterligare 10 miljoner). En diktatur kan ta till åtgärder som inte är förenliga med mänskliga fri- och rättigheter.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nissens
H HåkanM676 skrev:
Precis därför finns det bra naturliga sätt att tunna ut blodet som inte ger några biverkningar. Jag har själv ätit blodtrycksmediciner och blodförtunnande tidigare men slutat med det eftersom biverkningarna var obehagliga, bla yrsel, dimmig blick, orkeslös och jag hittade andra bättre metoder som fungerar utan biverkningar. Bekvämt med medicin men eländigt då man inte ens klarade att klippa gräsmattan hemma i ett svep.
Vilka metoder hittade du då? Har en kollega med samma prolem.
 
P
H HåkanM676 skrev:
Ja tyvärr så verkar det som allmänheten ska överleva på vaccin. Bättre med bra immunförsvar.
Man får ett utmärkt immunförsvar med vaccin. Kroppen producerar samma slags antikroppar med vaccin som efter en genomgången sjukdom.

Fundera lite på hur lång tid det skulle ta om i stort sett alla i Sverige skulle få antikroppar genom att vara sjuka. Fundera också på hur många som skulle dö och på hur många som skulle behöva sjukhusvård.

Jämför med hur lång tid det har gått att vaccinera cirka nästan 80 % av Sveriges befolkning och hur många som har dött av det.
 
  • Gilla
RoAd och 4 till
  • Laddar…
Nissens
BirgitS BirgitS skrev:
Wuhan har lite fler innevånare än Sverige och det var spritt över hela Wuhan och en del runt omkring (ytterligare 10 miljoner). En diktatur kan ta till åtgärder som inte är förenliga med mänskliga fri- och rättigheter.
De är väldigt skickliga på att strypa informationsflödet för meda också. Men @mickef kanske har helt egna hemliga kanaler dit?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
P
Fairlane Fairlane skrev:
Kallar man all medicin för gift så visar det nog att man har dålig koll.
Eller helt enkelt dålig smak.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Naturligtvis vet jag att det var stor brist på personal men jag har inget minne av att det skrevs om att det kom tvångsförflyttad personal till Stockholm under första vågen, det var väl trots allt Stockholm som var hårdast drabbat så vitt jag minns. Däremot har jag något minne av att folk i andra delar av Sverige tillfrågades om de ville ställa upp och jobba i Stockholm.
Problemet var i början att personalen smittade varandra för dom flesta var hemma i 7 dagar sedan var dom tillbaka och jobbade som kanske inte var det bästa men mest synd var det för dom som hade typ någon form av hjärtproblem och i regel var det inte äldre personer och typ medelålders och man får inte glömma bort i början visste man inte så mycket så självklart var många som befarade det värsta och dom var fullkomligt livrädda när dom blev inlagda på en covid 19 avdelningar.
 
BirgitS
H HåkanM676 skrev:
Precis därför finns det bra naturliga sätt att tunna ut blodet som inte ger några biverkningar. Jag har själv ätit blodtrycksmediciner och blodförtunnande tidigare men slutat med det eftersom biverkningarna var obehagliga, bla yrsel, dimmig blick, orkeslös och jag hittade andra bättre metoder som fungerar utan biverkningar. Bekvämt med medicin men eländigt då man inte ens klarade att klippa gräsmattan hemma i ett svep.
Den släkting jag skrev om drabbades inte av något sånt pga. warfarinet. Det gällde alltså att få ner blodkoagulationsförmågan till en lägre nivå än normalt och det gällde en person över 80 år med en del andra åldersrelaterade sjukdomar.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Betr. svår sjukdom och död litar jag på media, tegnell, BirgitS m fl. även om underlaget kanske bara är nån miljard människor, likaså litar jag på desamma som säger att vaccinet inte stoppar smittspridning.
Det beror förstås på vad man menar med "stoppa". Att viruset blir helt utrotat (som smittkoppor) är det knappast någon som tror, men det syns ju tydligt på smittspridnings- och sjukdomsstatistiken att vaccinet har bromsat smittspridningen rätt ordentligt.
 
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
P
H HåkanM676 skrev:
De sjukdomar och problem du hänvisar till är ofta något som beror på tidigare dålig mathållning med för mycket fett, alkohol o rökning och ett stessigt liv. De drabbas oftare av det du nämner. Mediciner blir så sista utvägen om inte någon kan hjälpa dom på annat sätt. Om inte den mat vi äter påverkar oss så kan vi ju äta och dricka vad vi vill. Börja servera stekt kött med pommes varje dag, vin och öl att dricka därtill. Många mediciner kommer ju då att konfronteras med alkoholen. Så det vi äter och dricker har betydelse oavsett hur gamla vi är så länge vi kan äta.
Hur hjälper ändrad kosthållning i ett akut läge?
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Vet inte om det bara är jag som reagerade i början varför personalen på typ Ica inte använde munskydd/visir med tanke på den exponeringen man var utsatt för inne i affären. Tyckte det tog lång tid innan man började se sånt ute i affärer bland personalen.
 
P
H HåkanM676 skrev:
Många har blivit av med sina kontakter, jobb, vänner pga avvikande uppfattningar bla då det gäller vaccin.
Det enda fall jag känner till i det sammanhanget är han som fick sparken för att han hade vaccinerat sig.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.