Visste inte att det fanns som vattenburet! Men tydligen så är våra socklar för låga för kickspace.
 
Jag ska inte tjata för mycket men det finns en 72mm variant som ska funka med tex IKEAs låga socklar.
Specifikationstabel med markerad höjd på 72 mm för en kickspace som passar IKEAs låga socklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
ClasseClas ClasseClas skrev:
Jag ska inte tjata för mycket men det finns en 72mm variant som ska funka med tex IKEAs låga socklar.
[bild]
Tack! Ska kolla om det funkar hos oss.
 
Spännande! Ska ni spackla skarvarna mellan köksskåpen så som det är i Kulladals showroom, eller hur gör ni?
 
Har inte tagit ställning till det riktigt ännu, men jag tror nog att vi ska spackla.
 
Kl 7:30 idag anlände Isolerservice och blåste in isolering i våra väggar.



Det gick väldigt snabbt. Markus gjorde lite förberedelser, kanske en kvart och sedan ytterligare en kvart för att blåsa in isoleringen och sopa upp spillet, sedan var det klart.
 
  • Gilla
roger696 och 2 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nedan ser du skisserna på nya köket som vi har fått från kökstillverkaren, Kulladal.
Förutom att göra finfina kök är ägaren av Kulladal en formidabel bröllopsfotograf :D
 
Jaså minsann, då fotograferade han dig på ditt bröllop kanske? :D
 
Redigerat:
Fulkemisten
Höjd på sockel?
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Idag har det varit full rulle här. Snickarna fastnade först i trafiken pga förintelsekonferensen, men när de väl kom hit så satte de igång att förbereda underlaget. Vi tittade på ritningarna och bestämde hur olika detaljer skulle lösas.
[bild]
Vi visade elektrikern var all belysning och alla uttag ska sitta och han spårade ut i väggen och satte dosor.

[bild]

Efter lunch kom en bil fullastad med vårt kök.

[bild]

Köket inburet i vardagsrummet.

[video]

Sedan kom spisen också, en tung klump på 100+ kg. Vi fick kalla in extrahjälp för att baxa in den.
Tror inte att de ska skylla på försening av förintelsekonferens. Då en av dem har glömt att ta av sig pyjamasbyxorna.:surprised::rofl: Eller det kanske var extra hjälpen som kom. Annars har hemmamys i corona tider upphört.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Det var sonen som hoppade i mysbyxorna när han kom hem från skolan. :)
 
  • Gilla
landan81 och 2 till
  • Laddar…
Inte funderat på en ljusare grönt? Tycker jag kan vara snyggt
 
  • Gilla
TobiasStockholm
  • Laddar…
Nej, det har inte varit ett alternativ.
 
Eller jo, färgen vi har valt ÄR lite ljusare. Det är exakt den här färgen. Den ser väldigt olika ut beroende på hur ljuset faller.

Köksskåp och väggar målade i en ljus, mjukgrön nyans, med guldfärgade handtag och detaljer, under en vit arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi målade sonens studenlägenhet med den färgen, samma på både köksluckor och väggar. Nu ska dock våra skåp målas med linoljefärg där man tagit fram en så närliggande kulör som möjligt. Jag håller tummarna för att det lyckas och ser bra ut.
 
  • Gilla
  • Älska
Hojte och 18 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Eller jo, färgen vi har valt ÄR lite ljusare. Det är exakt den här färgen. Den ser väldigt olika ut beroende på hur ljuset faller.

[bild]

Vi målade sonens studenlägenhet med den färgen, samma på både köksluckor och väggar. Nu ska dock våra skåp målas med linoljefärg där man tagit fram en så närliggande kulör som möjligt. Jag håller tummarna för att det lyckas och ser bra ut.
Snyggt!
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.