Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
A Abies koreana skrev:
Visst, konsekvenserna av fakta uppfattas olika av oss människor, vi värderar den, men det har inget med begreppet fakta att göra.

"The wolf is neither a saint nor a sinner except to those who want to make it so."
Jag tänkte mer att samma fakta kan vara positivt och negativt.Typ att ett uppvärmt klimat kan vara positivt för oss polarbor men negativt för andra.
 
P pennybridge skrev:
Ja så kan det vara. Tror även att vissa fått placebo av vaccinet. Skrivs så mycket om det överallt och visas i media vad det skapar för sidoeffekter etc...

Så det är nog många som inte ens skulle behöva åka dit.

Och så har vi de som är som mig och faktiskt blivit dåliga av vaccinet på ett eller annat sätt.
Menar du på allvar att man medvetet ska ha bytt ut vaccin mot placebo i fall där personer bokat in sig för vaccinering?
 
J
timmelstad timmelstad skrev:
Menar du på allvar att man medvetet ska ha bytt ut vaccin mot placebo i fall där personer bokat in sig för vaccinering?
Jag tror han menar att folk upplevt sig sjuka pga att det skrivs om biverkningar i media.
 
  • Gilla
Lilak och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
timmelstad timmelstad skrev:
Menar du på allvar att man medvetet ska ha bytt ut vaccin mot placebo i fall där personer bokat in sig för vaccinering?
Det gavs ju vaccin som hade gått ut i datum, undrar vad som är värst?
 
J Jonobe skrev:
Jag tror han menar att folk upplevt sig sjuka pga att det skrivs om biverkningar i media.
Yes ta viken grupp som helst och fråga hur de mår nu jämför med då så kommer ett betydande antal svara att de mår sämre nu. En del mycket sämre. Naturliga fluktuationer över tid som lätt misstolkas. Det är en del av placeboeffekten.
 
J
Ulltand Ulltand skrev:
Yes ta viken grupp som helst och fråga hur de mår nu jämför med då så kommer ett betydande antal svara att de mår sämre nu. En del mycket sämre. Naturliga fluktuationer över tid som lätt misstolkas.Det är en del av placeboeffekten.
Hörde just på p1 i vetenskapspodden där de talade om det nya covidpillret, som var så bra att de fick avbryta studien och ge även dom med placebo samma. Där hade placebogruppen rapporterat få fler biverkningar än dom med den verksamma substansen.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
M mickef skrev:
Jag tänkte mer att samma fakta kan vara positivt och negativt.Typ att ett uppvärmt klimat kan vara positivt för oss polarbor men negativt för andra.
Väldgt dåligt exempel. Global uppvärmning är inte bra för någon, nägonstans.
 
  • Gilla
BirgitS och 5 till
  • Laddar…
K Keld skrev:
Väldgt dåligt exempel. Global uppvärmning är inte bra för någon, nägonstans.
Kanske det men det kan de facto upplevas positivt för någon någonstans.
 
J
M mickef skrev:
Kanske det men det kan de facto upplevas positivt för någon någonstans.
Mer korrekt är att olika sidor tar små bitar av samma grundfakta och blandar en häxgrogg, men struntar i de fakta som inte bevisar deras tes. Väldigt vanligt i just detta ämnet.
 
  • Gilla
  • Haha
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Mer korrekt är att olika sidor tar små bitar av samma grundfakta och blandar en häxgrogg, men struntar i de fakta som inte bevisar deras tes. Väldigt vanligt i just detta ämnet.
Är du en av dem?
 
P
Ulltand Ulltand skrev:
Kolla i tråden om postcovid. Jag har postat många studier där!
Minns du vilken studie som visade att 40% får postcovid? Det är en anmärkningsvärd hög siffra.
 
P
P pennybridge skrev:
Tror även att vissa fått placebo av vaccinet.
Varför tror du det?
 
P
P pennybridge skrev:
Man undrar om detta har med vaccinet att göra?

[länk]
Det troligaste är nog spekulationen som Magnus Cernerud gör i mellersta stycket i artikeln, men tillförlitligheten för alla spekulationer i ärendet är nog väldigt låg. Det här kommer att analyseras vad det lider och då får vi veta varför.
 
Redigerat:
P
P pennybridge skrev:
Och så har vi de som är som mig och faktiskt blivit dåliga av vaccinet på ett eller annat sätt.
Hur har det gått? Hur länge fick du stanna på sjukhus och hur mår du nu?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.