Han stängde av när han kände att det blev varmt.
 
F
L LabanW skrev:
Han stängde av när han kände att det blev varmt.
Så du menar på allvar att en person som har till uppgift att reda ut hur stor spricka det får vara på dörren innan externt utstrålat blir för högt öppnar luckan och micron fortsätter gå men han väljer att inte stänga av den förrän det blir varmt på benen?

Skitsnack säger jag, eller jobbade han i verkligheten på Samhall och inte Philips? Jag tror du hittar på.
 
  • Gilla
hapazard och 2 till
  • Laddar…
Intressant tråd.
Vad jag vet har vi i Sverige ännu inte några nya frekvenser som kan relateras till 5G i drift.(undantag , några få testområden. Tex gbg city)

Det är tre frekvensområden som kommer att användas, varav ett är samma som 4g använder.
Det lägre frekvensområdet blev auktionerat ut 2018 och det högre kommer auktioneras ut i år o har tidigast drift 2025.

Så vilka 5G installationer är det som folk tror sig ha problem med?

Generellt när det gäller strålning o i detta fall elektromagnetisk , så är dos samt frekvens på bärvågen, som är det intressanta i hur vi påverkas.
Mobiltelefonen, laptop o paddan samt hemma wi-fi har troligen betydligt större inverkan på oss människor än mobilmasternas strålning. Såvida man inte bor väldigt nära.

Sova bredvid sin mobil eller ha wi-fi basstationen nära sovrummet kanske inte är det bästa.

Bättre mottagning, närmare till basstation innebär att tex en mobiltelefon behöver sända med lägre effekt. Rätt positivt om man tänker efter, då mobilen är nära dig hela tiden.
 
F fsn skrev:
Så du menar på allvar att en person som har till uppgift att reda ut hur stor spricka det får vara på dörren innan externt utstrålat blir för högt öppnar luckan och micron fortsätter gå men han väljer att inte stänga av den förrän det blir varmt på benen?

Skitsnack säger jag, eller jobbade han i verkligheten på Samhall och inte Philips? Jag tror du hittar på.
Du har nog rätt. Killen har nog hittat på allt.

Att någon som under flera år jobbat med mikrovågsugnar skulle missa att stänga av en ugn som står på bordet med luckan öppen måste vara en omöjlighet.
 
L LabanW skrev:
Avstängningen bortkopplades. Han jobbade på Philips med att mäta hur stor dörrspringan fick vara innan strålning ut blir för hög.
Om detta stämmer så har antingen arbetsgivaren eller den anställde försummat säkerheten. Sådana mätningar ska ske med mätinstrument/robotar utan personer närvarande och därefter ska testobjektet återställas eller göras omöjligt att starta.
 
M MagHam skrev:
Om detta stämmer så har antingen arbetsgivaren eller den anställde försummat säkerheten. Sådana mätningar ska ske med mätinstrument/robotar utan personer närvarande och därefter ska testobjektet återställas eller göras omöjligt att starta.
Och sådan försummelse har aldrig inträffat i någon bransch eller?
Såklart misstag sker, även allvarliga sådana, så det kan väl vara sant även om det låter otroligt.
 
F
L LabanW skrev:
Du har nog rätt. Killen har nog hittat på allt.

Att någon som under flera år jobbat med mikrovågsugnar skulle missa att stänga av en ugn som står på bordet med luckan öppen måste vara en omöjlighet.
Det var bra, då fick vi ju rett ut det. Jag var väl mer inne på att set var du som hittade på. Är det nåt annat jag kan hjälpa dig med?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.