S
Det är inte ofta jag blir förbannad på byggahus men den här TS med efterföljande svar får mig att hoppas att man anlägger riksväg över hans tomt. Aldrig sett någon som bemödar sig så lite för att ens få folk att förstå vad problemet är ens efter flertalet påtryckningar.
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 63 till
  • Laddar…
F
S SueCia skrev:
Det är inte ofta jag blir förbannad på byggahus men den här TS med efterföljande svar får mig att hoppas att man anlägger riksväg över hans tomt. Aldrig sett någon som bemödar sig så lite för att ens få folk att förstå vad problemet är ens efter flertalet påtryckningar.
Så nån som inte svarar, alternativt inte svarar som du vill gör dig skogstokig och TS förtjänar en riksväg över hela sin tomt pga det. Är det rätt uppfattat?
 
  • Gilla
  • Haha
redep och 12 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Det är inte ofta jag blir förbannad på byggahus men den här TS med efterföljande svar får mig att hoppas att man anlägger riksväg över hans tomt. Aldrig sett någon som bemödar sig så lite för att ens få folk att förstå vad problemet är ens efter flertalet påtryckningar.
Det var ju visserligen knapp info i frågan, men det har inte gått en dag ens. Det finns folk som inte kollar BH flera gånger om dagen.
 
  • Gilla
nuco och 6 till
  • Laddar…
Parkera din bil där så har du löst det för stunden. Men annars får du ju anlägga något som gör plätten okörbar, staket, mur, sten, häck. Se till så att de är tydligt var den egentliga vägen går och vad som inte är väg. Tvivlar på att någon i dess egentliga mening trakasserar dig
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 3 till
  • Laddar…
A
S SueCia skrev:
Det är inte ofta jag blir förbannad på byggahus men den här TS med efterföljande svar får mig att hoppas att man anlägger riksväg över hans tomt. Aldrig sett någon som bemödar sig så lite för att ens få folk att förstå vad problemet är ens efter flertalet påtryckningar.
Håller med dig. TS är en jubelidiot.

Han har en väg som alla kan köra på. Folk kör på vägar.
 
  • Gilla
eleson och 7 till
  • Laddar…
S
B Bigfoot skrev:
Det var ju visserligen knapp info i frågan, men det har inte gått en dag ens. Det finns folk som inte kollar BH flera gånger om dagen.
han har svarat och gjort frågan ännu luddigare
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
han har svarat och gjort frågan ännu luddigare
Oops, jag missade det. Fast jag kan ju tycka att reaktionerna ändå är lite överdrivna.
 
  • Gilla
Donn och 3 till
  • Laddar…
S
B Bigfoot skrev:
Oops, jag missade det. Fast jag kan ju tycka att reaktionerna ändå är lite överdrivna.
Jag kommer ju inte att anlägga någon väg över TS tomt ;)
 
  • Gilla
aiskylos2
  • Laddar…
MrJay
Har inte läst svaren, men jag hade lagt dit en sprinkler med rörelsesensor, det lär läxa upp en och annan att inte gena över tomten (förare i ett fordon lär bli förvånade, förhoppningsvis chockade)

Kan ej bädda in klippet, kan ses på:
https://images.app.goo.gl/R5ujpcW5hQSMpe1x8

Edit: Såg nu hur tomten såg ut, det var inte riktigt vad jag föreställde mig :sweat:
 
Redigerat:
  • Gilla
Pellepilot1
  • Laddar…
Ja det värsta som kan hända en lastbil är ju att den blir blöt. Tveksamt om det räcker.
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Man kan inte gnälla på folk som kör på det som ser ut att vara vägen. De gör inget fel.
 
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
P PatrikJo skrev:
Vilka är "dom"?
Dom där kanske :rofl:
 
  • Gilla
88.madde
  • Laddar…
S
D Daniel 109 skrev:
Man kan inte gnälla på folk som kör på det som ser ut att vara vägen. De gör inget fel.
Men lägg av då, TS blir ju trakasserad när dom kör på den där vägbiten.
 
  • Haha
  • Gilla
Pegasusus och 4 till
  • Laddar…
Som tidigare skrivits, ställ dit en sten, staket, blomlåda, etc. Se till att ha koll på tomtgränsen bara!
Tänk på att det ofta finns bestämmelser om maxhöjd vid korsningar (för siktens skull).

Alt 2 är att försöka komma överens med verksamheten brevid om någon ersättning för att de ska få nyttja hörnet på din tomt

Utomhusbild av en tomtgräns markerad med rött nära en parkerad bil och byggnader, potentiell plats för sten eller staket.

F.ö. Håller med om att frågan var väldigt otydligt ställd, men ni som svarar oväsentligheter kan också lägga 2 min extra på att försöka förstå problemet innan ni svarar.
 
  • Gilla
shtob och 29 till
  • Laddar…
Det är väl ett utmärkt ställe att anlägga ett litet hörn för avfallstunnorna.
1.Sopgubbarna blir glada.
2.Du slipper komma ihåg att ställa fram tunnorna.
3.Trafiken hindras att köra över din tomtgräns.
4. Det vore inte konstigt att göra det och du kommer förmodligen inte bli ifrågasatt och kallas grinig och om du blir ifrågasatt så är det nog mer en "okej" anledning att få det att upphöra.
5. Du blir nöjd.
 
  • Gilla
  • Älska
Klantskalle och 62 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.