Kalendern
J Jonathan TT skrev:
STORT TACK för tipset till denna robotgräsklippare. Har velat köpa en billig och bra klippare och denna verkar passa utmärkt. Läste igenom denna tråd ca 30 minuter och det räckte, bestämde mig för att slå till och till min fasa hittar jag inte någonstans att köpa. Kom ihåg att ni köpte i Bauhaus för 5300kr och minsann, DÄR fanns EN SISTA för 5300 kr...klickade snabbt hem en sån så håller tummarna att den verkligen finns inne
Den är King . Du kommer bli nöjd!
Aldrig varit så nöjd med ett köp som detta.. robotdammsugaren är bästa köp #2 (en roborock s5).
 
Ja jag är redan nöjd innan jag har fått den, mycket tack vare priset och funktionerna. Jo har tänkt att köpa robotdammsugare med och har siktet ställt på Roborock, så många bekanta som rekommenderat den är nog ett måste. Jag vill gärna ha en med automatisk tömning då jag är lat av naturen. Såg att nyaste modellen Roborock S7 kommer med tömning men tömningsdelen har inte kommit ut i Sverige än . Får avvakta litegrann. Undrar om tömningsdelen är kompatibel med Roborock S5 och S6? Ska läsa lite mer på det... Förresten så har Bauhaus skickat iväg robotgräsklippare..... YEES!!!! Känns som att jag vunnit på lotto tycker att alla får köpa MAX EN landxcape lx812i så att alla andra har chansen att köpa egen ...ser fram emot att få testa.... menar klippa gräsmattan
 
  • Gilla
mangeroffe och 1 till
  • Laddar…
Är det någon som har testat och byta ut batteriet till ett mer kraftfullt?

Jag har modellen LX812i

Kan man få tag i större batteri för denna någonstans?
 
Jag har byggt ut batteriet, finns Info tidigare i tråden. Får ca 4h klipptid nu.
 
M mrdn skrev:
Jag har byggt ut batteriet, finns Info tidigare i tråden. Får ca 4h klipptid nu.
Förstod den själv att kapaciteten ökat? Dvs går den på faktisk laddning eller kör den med nån schablon för klipptid och laddning?
 
M mrdn skrev:
Jag har byggt ut batteriet, finns Info tidigare i tråden. Får ca 4h klipptid nu.
Har tyvärr inte verktygen för att göra samma lösning som du gjorde
 
Och den största anledingen till att jag frågar är att jag tycker att min klippare orkar inte alls med lika längre som tidigare, den klipper ungefär i 40-60min innan den behöver laddas i dagsläget. Troligtvis beror det på att gräset är lite högre just nu också
 
Min robot har slutat att följa veckoschemat och står bara still om jag inte startar den själv. Jag har kontakt med den i appen och kan starta den därifrån.

Men den klipper bara en gång och sen går den hem för dagen.
 
Kalendern
Topejas Topejas skrev:
Och den största anledingen till att jag frågar är att jag tycker att min klippare orkar inte alls med lika längre som tidigare, den klipper ungefär i 40-60min innan den behöver laddas i dagsläget. Troligtvis beror det på att gräset är lite högre just nu också
Denna säsong har jag fått köra mer på manuell start pga barnleksaker och om gräset råkat växa lite väl mot min angivna klipphöjd så har den också haft typ 1h klipptid istället för sin vanliga 1h45min men det är ju för den gått tyngre helt enkelt. När mattan kommit ner i höjd och man låtit den klippa regelbundet så är batteritiderna samma som första säsongen för mig =)
 
J JohanLun skrev:
Förstod den själv att kapaciteten ökat? Dvs går den på faktisk laddning eller kör den med nån schablon för klipptid och laddning?
Yes den fattade det själv, går bara på volt på batteriet när den ska in osv.
 
  • Gilla
Einie
  • Laddar…
Topejas Topejas skrev:
Och den största anledingen till att jag frågar är att jag tycker att min klippare orkar inte alls med lika längre som tidigare, den klipper ungefär i 40-60min innan den behöver laddas i dagsläget. Troligtvis beror det på att gräset är lite högre just nu också
jag märkte stor skillnad med originalbatteriet beroende på yttertemperatur. Klipper betydligt kortare när det är kallt på kvällarna.
 
S SA6BTU skrev:
Vintern närmar sig....
Tar ni in laddstationens eller räcker det o lägga en pressning över?

Såg att det finns ett batteri ( [länk] ) till en annan landxcape med högre kapacitet, någon som vet om det passar?
Ja det passar utan problem
 
Kalendern Kalendern skrev:
Den är King . Du kommer bli nöjd!
Aldrig varit så nöjd med ett köp som detta.. robotdammsugaren är bästa köp #2 (en roborock s5).
Det blev en Roborock s6 maxv och är supernöjd med den . Jag skulle nog säga att Roborock är bästa köp #1 medan landxcape är bästa köp #2, roborock kan man använda året om men inte landxcape eller hur :D:D:D
 
  • Gilla
Kalendern
  • Laddar…
Förra vintern hade jag laddplattan kvar ute hela vintern, med ström på. Den står visserligen under ett litet skärmtak, men hur gör ni?
Laddplatta för elbil under skärmtak i trädgård omgiven av gräs och höstlöv med tänd indikatorlampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.