Bussmotor Bussmotor skrev:
Ni ser min fastighet. Ni ser var gränsen går och var dom kör. Och jag har ledsnat på alla som trakasserar mig. Så jag vill få stopp på ett bra sätt som är lagligt. Det finns ingen servitut.
Är det den här grusplätten som du inte vill att någon ska köra på?
Grusplats vid vägkorsning med pilmarkering på asfalten och en parkerad bil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Bussmotor Bussmotor skrev:
Ni ser min fastighet. Ni ser var gränsen går och var dom kör. Och jag har ledsnat på alla som trakasserar mig. Så jag vill få stopp på ett bra sätt som är lagligt. Det finns ingen servitut.
Och var kör man på din fastighet?
 
A AndersS skrev:
Och var kör man på din fastighet?
Precis tänkte bygga någon blomster arr
 
  • Gilla
erik147
  • Laddar…
Bussmotor Bussmotor skrev:
Precis tänkte bygga någon blomster arr
De flesta brukar hägna in sin bostadsfastighet med tex staket eller en häck. Hade det kunnat funka tror du?
 
  • Gilla
Donn och 4 till
  • Laddar…
Bussmotor Bussmotor skrev:
Ni ser min fastighet. Ni ser var gränsen går och var dom kör.
Jag fattar ingenting av den där bilden.
 
  • Gilla
Heidina och 51 till
  • Laddar…
Vill du inte att de skall köra där får du lov att anlägga något. Gigantisk blomlåda, stolpe, staket, mur osv. Som det ser ut nu så förstår jag att de genar över ditt hörn.


Satellitbild från en karttjänst med markerat område där fordon genar över ett hörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
G
Kanske dom genar för att slippa köra ner i hålet mellan grus och asfalt som syns på bilden?
Fast hålet kanske inte är kvar. Bilden verkar vara tagen för ett år sedan.
 
Be lantmäteriet att sätta ut en gränsmarkering. Förläng den med en träpinne och sätt reflextejp runt allt. Då skulle åtminstone jag akta både däck och lack.
 
richardtenggren
Några betongsuggor? :)
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Mät ut exakt var hörnet är (kartan på internet går ej att lita på). Sen lägger du en stor sten längst ut i hörnet. Stor nog att nå upp till kofångaren på en lastbil, och så att den inte flyttar på sig lätt, men inte så stor att den blir väl synlig. Sen sätter du upp en kamera och lägger upp filmerna på alla krockar här på forumet.
 
  • Gilla
  • Haha
yonna och 21 till
  • Laddar…
Sätt en stolpe med reflex brevid.
 
  • Gilla
Matn05 och 2 till
  • Laddar…
Prata med grannen.

Skulle han flytta/ändra sin infart/utfart så skulle du få lättare att återta lite av din "tomt".

Det ser ju dock ut som det sett ut som det gör en längre stund och inte nåt som hänt nyss...

/ATW
 
  • Gilla
Eriklundwcist2
  • Laddar…
Är det typ så här som gränsen går?
Och TS vill inte att någon kör på tomten?
Gatuvy med svart markerad linje som visar gränser, en bil parkerad vid hus, och en högerpil på vägen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Och vad du än gör - det du ställer ut måste vara väldigt synligt. Om någon som kör där det ”brukar gå att köra” och kör sönder bilen på en omärkt betongsugga i knähöjd när de rundar hörnet, så är risken stor att du åker på skit oavsett om det är på din tomt eller inte.
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 5 till
  • Laddar…
... Fastighetskartan säger inget om hur vägen är förrättad. Sen så undrar jag över ordvalet "trakasserad", eller nja det gör jag inte alls men för att vara diplomatisk... Ja nu blev jag odiplomatisk så tänker jag låtsas.
 
  • Gilla
Pegasusus och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.