Exostor Exostor skrev:
De flesta minns nog gamla mobiler, men hur många hade ett chat board på den gamla goda tiden? Jag lyckades till och med sälja mitt när mobilen gick sönder. [bild]
Va sa du sa du? ;)
En gammal Sony Ericsson-mobiltelefon och en blå musikspelare, båda ser utdaterade ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


#guiltyascharged :cool:
 
  • Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
Saknar min HTC Desire Z

HTC Desire Z smartphone med utskjutbart QWERTY-tangentbord och display som visar hemskärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
B.Sjolander och 2 till
  • Laddar…
 
P pmd skrev:
Bonanza gick på teve på 1960-talet. Macahans ("How the West Was Won") gick i slutet av 1970-talet. Det fanns nog flera westernteveserier däremellen.
Här ett svagt minne av en serie som hette Kampen om Colorado? Någon annan som glömt den?

Edit: Google bekräftade precis att den gick i 12 delar år 1978.
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
P
Jag tror att det var den svenska titeln på Centennial. Richard Chamberlain hade en roll som trapper, tror jag.
Ursäkta för att jag berättar om något jag inte har glömt. Fast jag kom bara ihåg den för att du skrev om den. :)
 
  • Gilla
Myckling
  • Laddar…
Jonas Persson
M Myckling skrev:
Här ett svagt minne av en serie som hette Kampen om Colorado? Någon annan som glömt den?

Edit: Google bekräftade precis att den gick i 12 delar år 1978.
Den var bra, minns att den slutade med att bilarna kom och med dem slutet på den eran.
 
  • Gilla
Myckling
  • Laddar…
Jonas Persson
FredrikR FredrikR skrev:
[media]
Metropol på fredagar. Med Adolphson & Falks intro. Det var tider det:rofl:

Minns även något mycket mer tidstypiskt, någon annan som minns sändningen mitt på dagen som varade i kanske en minut där personer efterlystes som var ute och reste?

"Meddelande till Anders Holm som är på bilsemester i en blå Volvo i norra Sverige. Ring Kerstin."

Hette "Personligt meddelande" eller något liknande.

Fick för mig att det oftast gällde dödsfall och liknande.:(
Detta var före mobiltelefoner och ingen var uppkopplad. Detta var därför ett av få sätt att kanske nå sina kära som var ute och reste utan att befinna sig på någon känd adress. Det fanns t ex många säljare på den tiden som åkte landet runt och satt i bilen långt från sin familj större delen av året.
 
  • Gilla
Ingenjören och 9 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Saknar min HTC Desire Z

[bild]
Hade en Nokia N900 den ligger nertrampad i leran vid stora skuggan efter Sonisphere

Nokia N9 var en av dom bättre telefonerna jag haft
 
  • Gilla
claym och 3 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Metropol på fredagar. Med Adolphson & Falks intro. Det var tider det:rofl:
Åja! De lyckades få fram en fredagskänsla som gjorde en lycklig. Man upplevde det som att alla var glada på riktigt och inte som dagens reklamkanaler där programledarna tävlar om att fejkskratta.

Edit: Eller var det kanske bara att man var ung och naiv?:D
 
  • Gilla
DANNA67 och 5 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Oj! Jag visste inte att man red till häst under andra världskriget. Han måste tillhört kavalleriet. Eller menar du att ”andra världskriget” är synonymt för skrotum?

Hästar spelade en betydligt större roll i vk2 än vad de flesta vet. Det var enorma mängder hästar som användes (främst Tyskland/Sovjet), många miljoner.
 
  • Gilla
Riemann
  • Laddar…
Jonas Persson
M Myckling skrev:
Åja! De lyckades få fram en fredagskänsla som gjorde en lycklig. Man upplevde det som att alla var glada på riktigt och inte som dagens reklamkanaler där programledarna tävlar om att fejkskratta.

Edit: Eller var det kanske bara att man var ung och naiv?:D
Jag vet inte, men det klassiska introt får mig fortfarande att bli glad.
 
  • Gilla
Myckling
  • Laddar…
nino nino skrev:
Hade en Nokia N900 den ligger nertrampad i leran vid stora skuggan efter Sonisphere

Nokia N9 var en av dom bättre telefonerna jag haft
Hade gärna sett att HTC eller någon annan gör en modern Android med QWERTY.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hade gärna sett att HTC eller någon annan gör en modern Android med QWERTY.
Hade gärna sett att någon tillverkare gjort en telefon utan avrundade långsidor på skärmen, så tangentbordets yttersta bokstäver inte hamnade halvvägs ner på sidan... När jag testade tantens iFån 12 upptäckte jag att jag glömt hur det var att använda en platt skärm...
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Hade gärna sett att någon tillverkare gjort en telefon utan avrundade långsidor på skärmen, så tangentbordets yttersta bokstäver inte hamnade halvvägs ner på sidan... När jag testade tantens iFån 12 upptäckte jag att jag glömt hur det var att använda en platt skärm...
Fast touch-tgb är ju tyvärr alltid en nödlösning :D
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast touch-tgb är ju tyvärr alltid en nödlösning :D
Kan bara hålla med! Någon som sett en PS2/lightningadapter så man kan koppla in sitt Keytronics till iphånen, typ en kombo av dessa:

Lightning till USB-kameraadapter
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
USB-till-PS/2-adapter med en USB-A-hane och två PS/2-honor i lila och grön.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:crysmile::rofl::love:
 
  • Älska
  • Gilla
ichigo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.