Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
J jonatown skrev:
Du verkar tro att vaccinet inte har några bieffekter. Många dör av vaccinet.
Med hur stor frekvens?
Men om vi bortser från det, så borde folk låta de som inte vill vaccineras vara. Inga idiotiska och diskriminerande regler för att man inte vaccinerar sig.
Nej, absolut inga idiotiska regler. Däremot är Folkhälsomyndighetens rekommendationer för ovaccinerade mycket bra.
Har man haft Corona är man med det tänket många verkar ha idag mer säker att vara omkring än någon som är vaccinerad.
Det är nog ett alldeles för tvärsäkert uttalande, men den som har antikroppar efter genomgången sjukdom, och är frisk, är förstås inte alls lika farlig som den som är ovaccinerad och inte har haft sjukdomen. En person med antikroppar efter genomgången sjukdom kan också mycket riktigt få ett covidbevis.
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
P
timmelstad timmelstad skrev:
Nej. Du snackar bara dynga och sprider missinformation.
Man måste fundera på vem som ligger bakom den här sortens desinformation. Det ligger nära till hands att misstänka Ryssland, som har en lång tradition av "маскировка" (maskirovka).
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Jag har inget sätt att kontrollera det men inte heller anledning att avfärda det. Jag tror som sagt inte att alla som säger att de är magnetiska ingår i ett världsomspännande nätverk för att misskreditera vaccinet.
Låt oss säga att jag förhåller mig neutral till den aspekten.
För att man inte ska avfärda historier om att man kan bli magnetisk av covid-19-vaccin så måste det finnas ordentligt bra belägg för att det faktiskt har inträffat och/eller en plausibel förklaring till hur en sådan orsakskedja kan se ut.

1. Finns det några riktigt bra belägg?

2, Hur skulle en injektion av mRNA-vaccin, eller ett virusvektorvaccin kunna göra någon magnetisk? Vilka plausibla mekanismer är tänkbara?
 
  • Gilla
Nyfniken och 5 till
  • Laddar…
P
P Psykoppout skrev:
Han berättar om hur att optimera immunförsvaret som främsta metod att bemöta virus.
Den effektivaste metoden för att optimera immunförsvaret är vaccin. Ett vaccin optimerar mot ett specifik virus. Mer optimalt än så går det inte att vara.
 
  • Gilla
Nyfniken och 5 till
  • Laddar…
harry73
J Jonobe skrev:
Det finns nog gott om vaccinerade i din omgivning som kan demonstrera
Men därmed går det inte att motbevisa att de andra blev inte magnetiska med.
 
harry73
P pmd skrev:
En person med antikroppar efter genomgången sjukdom kan också mycket riktigt få ett covidbevis.
Stämmer det för Sverige?
 
P
harry73 harry73 skrev:
Men därmed går det inte att motbevisa att de andra blev inte magnetiska med.
Det gäller snarare att bevisa att de blev magnetiska.
 
  • Gilla
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
Det är fullt möjligt att mäta magnetism. Så vitt jag vet existerar det inga bekräftade fall. Tills det finns åtminstone ett behöver man nog inte vara så bekymrad över den risken.
 
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
Nissens
P Psykoppout skrev:
En senatorkandidat i USA, som oxå är framgångsrik uppfinnare och utvecklare inom området läkemedel med ett digitalt verktyg Cytosolve. VA Shiva Ayadurei. Han för juridisk kamp mot korruptionen i staten USA och vinner domarkårens favör mot exempelvis Twitter.

Han berättar om hur att optimera immunförsvaret som främsta metod att bemöta virus. Och att människor kan vara olika varandra, ”one size does not fit all”.

Hans version av statens sätt att tänka skiljer sig från integration med big pharma. Rätt intressant person att lyssna på. Ingen direkt brist på visioner.

Staten kunde lika gärna icke beblanda sig i vaccinfrågor, annat än i skadefrågorna. Dvs vilken straffpåföljd är lämplig för personer som med vacciner skadar andra människor.

Lagstiftaren i EU måste ha haft en tanke bakom resolutionen om att diskriminering mellan vaccinerade och ickevaccinerade ej må förekomma. Men hur många inom EU verkar respektera lagstiftningen?
Sicket trams.
Och att kalla USA för ”en stat” är lika begåvat som att kalla EU för ”en stat”.

Inte ens det blev rätt…

Båda är unioner
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
P pmd skrev:
Med hur stor frekvens?

Nej, absolut inga idiotiska regler. Däremot är Folkhälsomyndighetens rekommendationer för ovaccinerade mycket bra.

Det är nog ett alldeles för tvärsäkert uttalande, men den som har antikroppar efter genomgången sjukdom, och är frisk, är förstås inte alls lika farlig som den som är ovaccinerad och inte har haft sjukdomen. En person med antikroppar efter genomgången sjukdom kan också mycket riktigt få ett covidbevis.
Första gången jag läser att ovaccinerade skulle vara "farligare" än andra. På vilket sätt?
 
M mickef skrev:
Första gången jag läser att ovaccinerade skulle vara "farligare" än andra. På vilket sätt?
- En människa som bär på infektionen har större risk att sprida den vidare, än en oinfekterad.
- En vaccinerad människa har större skydd mot att bli infekterad.
- Därav följer att ovaccinerade har större risk att bli infekterade, och därmed större risk att vara smittspridare.

Frågor på det kan ställas utanför porten, tisdagar mellan 9:30 och halv tio. ;)
 
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
Blev ingen bra start för mig med vaccinet. Slutade med besök hos akuten och nu sängliggande med en släng av ev början till myokardit. Tydligen en pågående studie där de utreder sammanhanget främst hos yngre män. Ingen höjdare kan jag säga. Trodde seriöst att jag skulle dö i hjärtattack när jag till slut fick åka in akut.
 
  • Ledsen
Nyfniken och 5 till
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
Det är fullt möjligt att mäta magnetism. Så vitt jag vet existerar det inga bekräftade fall. Tills det finns åtminstone ett behöver man nog inte vara så bekymrad över den risken.
Du tror alltså inte att det är den dominerande biverkningen i anmälningsstatistiken? :thinking:
 
B b8q skrev:
- En människa som bär på infektionen har större risk att sprida den vidare, än en oinfekterad.
- En vaccinerad människa har större skydd mot att bli infekterad.
- Därav följer att ovaccinerade har större risk att bli infekterade, och därmed större risk att vara smittspridare.

Frågor på det kan ställas utanför porten, tisdagar mellan 9:30 och halv tio. ;)
Jag avvaktar svaret på frågan innan jag frågar vidare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.