Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
M mickef skrev:
Större lokaler? Typ Älvsjömässan?
Det ska förstås vara väl fungerande sjukhuslokaler som finns där jämnt inkl. personal. Det tog ju typ ett par veckor att iordningställa Älvsjömässan och så långt tid har man inte på sig jämnt.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det ska förstås vara väl fungerande sjukhuslokaler som finns där jämnt inkl. personal. Det tog ju typ ett par veckor att iordningställa Älvsjömässan och så långt tid har man inte på sig jämnt.
Jag håller med dig men då måste vi allokera mer medel till beredskap och vård och prioritera bort sånt vi kan avvara.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Jag håller med dig men då måste vi allokera mer medel till beredskap och vård och prioritera bort sånt vi kan avvara.
Ja, det är synnerligen dyrt och det finns just inget annat än sjukvård och kollektivtrafik som regionalskatten ska gå till.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det är synnerligen dyrt och det finns just inget annat än sjukvård och kollektivtrafik som regionalskatten ska gå till.
Jag förstår att du inte hinner läsa alla inlägg men min åsikt är att det är Magda eller hennes efterträdare som ska stå för våra fioler.
 
Staffans2000
M mickef skrev:
Tycker din stenålderssnubbe påminner mer om en normal helyllesvensk. Inte undra på att hon stack.
Spot on.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
M mickef skrev:
Jag förstår att du inte hinner läsa alla inlägg men min åsikt är att det är Magda eller hennes efterträdare som ska stå för våra fioler.
Du vill avskaffa regionerna och göra vården i statlig regi?

Där kan jag hålla med dig(y)

Magdas fioler är det jag som får räkningen för.
 
  • Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
M mickef skrev:
Jag håller med dig men då måste vi allokera mer medel till beredskap och vård och prioritera bort sånt vi kan avvara.
Ja men vi talar mycket pengar, långt mycket mer än som går till könskorrigerande operationer.
Vi ska bortprioritera saker vi kan avvara, frågan är bara vad det är. Jag misstänker att det råder delade meningar om vad det är för något, men mycket pengar lär behövas, det kan vi kanske enas om.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Du vill avskaffa regionerna och göra vården i statlig regi?

Där kan jag hålla med dig(y)

Magdas fioler är det jag som får räkningen för.
Regionerna får nog vara kvar.
Akutsjukvården, IVA och beredskap måste säkras på nåt sätt, jag är öppen för idéer.
Magda har inga fioler, det är våra.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Ja men vi talar mycket pengar, långt mycket mer än som går till könskorrigerande operationer.
Vi ska bortprioritera saker vi kan avvara, frågan är bara vad det är. Jag misstänker att det råder delade meningar om vad det är för något, men mycket pengar lär behövas, det kan vi kanske enas om.
Typ könskorrigerande operationer sätts bara på vänt vid akuta situationer, de ska inte prioriteras bort.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Fairlane
Så vad är det som skall bortprioriteras då? Du har inte angett något som ska frigöra 100 miljarder per år, eller mer
 
Fairlane Fairlane skrev:
Så vad är det som skall bortprioriteras då? Du har inte angett något som ska frigöra 100 miljarder per år, eller mer
Det skulle bara starta en massa bitrådar. Var och en får fundera på om de kan tänka sig att vi borde dra ned på någon statlig utgift till förmån för svensk sjukvård.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Regionerna får nog vara kvar.
Akutsjukvården, IVA och beredskap måste säkras på nåt sätt, jag är öppen för idéer.
Magda har inga fioler, det är våra.
Men det är regionalskatten som är inkomsten för regionerna.

Nyss skrev du ju: "min åsikt är att det är Magda eller hennes efterträdare som ska stå för våra fioler."
Har hon några fioler eller inte? Du får bestämma dig.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men det är regionalskatten som är inkomsten för regionerna.

Nyss skrev du ju: "min åsikt är att det är Magda eller hennes efterträdare som ska stå för våra fioler."
Har hon några fioler eller inte? Du får bestämma dig.
Hon har inga, det är våra hon disponerar.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Hon har inga, det är våra hon disponerar.
Så du skrev fel tidigare?

Men det är inte Magda som disponerar regionalskatten.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Så du skrev fel tidigare?

Men det är inte Magda som disponerar regionalskatten.
Om du slutar så gör jag också det.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.