A
Mat-problem?
Dagens icke tillverkade cylinda går fet-bort. Riktigt dåliga maskiner,
M Martysmart skrev:
Bosch Siemens går bort. Mat problem. Tittat på Cylinda. Har själv 20 år gammal som funkar. Barnfamilj!
K
 
"Put your money where your mouth is..." Efter att ofta ha rekommenderat Miele och även kört en Miele-tvätt från 2004 som håller på att ge upp nu så... Snart står det en Miele WCR870 WPS här hemma! Tror det blir toppen. :)
 
A
[SH] [SH] skrev:
"Put your money where your mouth is..." Efter att ofta ha rekommenderat Miele och även kört en Miele-tvätt från 2004 som håller på att ge upp nu så... Snart står det en Miele WCR870 WPS här hemma! Tror det blir toppen. :)
Ja de var duktiga 2004 på att göra tvättmaskiner
Mat-problem?
Dagens icke tillverkade cylinda går fet-
M Martysmart skrev:
Bosch Siemens går bort. Mat problem. Tittat på Cylinda. Har själv 20 år gammal som funkar. Barnfamilj!
K
 
Två tips;

1) Kolla Råd och Röns test. Även om du måste köpa ett enstaka test så är det en skitsumma jämfört med vad du investerar i maskiner.

2) Undvik Samsungs vitvaror. Min erfarenhet av deras serviceorganisation är att den är usel. Min torktumlare gick sönder två gånger inom 3 år och har nu efter ytterligare snart 3 år gått sönder igen med samma fel som förra gången. Kvalitén är mao inte på topp, varken på maskinerna eller på serviceorganisationen.
 
  • Gilla
_Fred och 1 till
  • Laddar…
Finns det något fabrikat som folk inte avråder ifrån?
 
  • Haha
Knorren
  • Laddar…
useless useless skrev:
Finns det något fabrikat som folk inte avråder ifrån?
Vet ej. Jag försöker dela med mig av mina erfarenheter. Att en maskin går sönder händer; det händer alla märken och modeller. Om däremot serviceorganisationen är kass så anser iaf jag att det är en tydlig varningssignal till att undvika ett märke.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
Finns det något fabrikat som folk inte avråder ifrån?
porkka
 
A
L Leifur skrev:
Vet ej. Jag försöker dela med mig av mina erfarenheter. Att en maskin går sönder händer; det händer alla märken och modeller. Om däremot serviceorganisationen är kass så anser iaf jag att det är en tydlig varningssignal till att undvika ett märke.
ingen grej är bättre än dess eftermarknad
 
electroluxaren skrev:
Ja de var duktiga 2004 på att göra tvättmaskiner
Mat-problem?
Dagens icke tillverkade cylinda går fet-

K
lite autospell på mobilen. Massor av problem blev mat-problem. Vad menar du med icke tillverkade? Är det platta paket? Måste väl ändå vara tillverkade?

går fet-????
 
electroluxaren skrev:
porkka
Ja de har ju riktigt bra tvättmaskiner ;)
 
A
K Knorren skrev:
Ja de har ju riktigt bra tvättmaskiner ;)
Ja du ser hur dåligt det är!
 
A
M Martysmart skrev:
lite autospell på mobilen. Massor av problem blev mat-problem. Vad menar du med icke tillverkade? Är det platta paket? Måste väl ändå vara tillverkade?

går fet-????
Haha
Ja denna förbannade kinesiska skit telefon, något mer användarovänligt får man leta efter. Det stämmer inte alls med vad jag skrev. Jag vet inte själv vad som skulle stå där. Troligt att det skall stå: icke svensktillverkade cylinda går fetbort.
 
Det viktigaste är klädslitaget. Trummor med mindre hål verkar slita mindre på kläderna. Jag tror att det har att göra med centrfugeringen, ju större hål, desto mer dra det i kläderna.

Vi hade en AEG Lavamat tillverkad vid millenieskiftet förut, den verkade slipa ner kläderna, skjortkragarna blev förstörda väldigt fort.

Efter AEGn gick vi över till en Miele för ca 10000. Vi har en Bosch värmepumpstumlare sen flera år. Med en liten tvättstuga fungerar inte kondenstumlare eftersom det blir för varmt i tvättstugan. När tumlaren suger in luften från tvättstugan, är tvättstugeluften för varm för att kunna kondensera något vatten ur tumlarluften
 
M magnu skrev:
Det viktigaste är klädslitaget. Trummor med mindre hål verkar slita mindre på kläderna. Jag tror att det har att göra med centrfugeringen, ju större hål, desto mer dra det i kläderna.

Vi hade en AEG Lavamat tillverkad vid millenieskiftet förut, den verkade slipa ner kläderna, skjortkragarna blev förstörda väldigt fort.

Efter AEGn gick vi över till en Miele för ca 10000. Vi har en Bosch värmepumpstumlare sen flera år. Med en liten tvättstuga fungerar inte kondenstumlare eftersom det blir för varmt i tvättstugan. När tumlaren suger in luften från tvättstugan, är tvättstugeluften för varm för att kunna kondensera något vatten ur tumlarluften
Ibland beror slitna kläder på att man kört sönder trumman när man tvättat bygel-BH eller haft saker som skruv eller spik i fickorna när man tvättat. Såna saker kan fastna i trummans hål och bända in kanten så att den sliter på tyget när man tvättar. Det hände väldigt ofta i en stor BRF jag bodde i förut. Servicekillarna hade nån form av verktyg för att knacka tillbaka såna skador.
 
M magnu skrev:
Det viktigaste är klädslitaget. Trummor med mindre hål verkar slita mindre på kläderna. Jag tror att det har att göra med centrfugeringen, ju större hål, desto mer dra det i kläderna.

Vi hade en AEG Lavamat tillverkad vid millenieskiftet förut, den verkade slipa ner kläderna, skjortkragarna blev förstörda väldigt fort.

Efter AEGn gick vi över till en Miele för ca 10000. Vi har en Bosch värmepumpstumlare sen flera år. Med en liten tvättstuga fungerar inte kondenstumlare eftersom det blir för varmt i tvättstugan. När tumlaren suger in luften från tvättstugan, är tvättstugeluften för varm för att kunna kondensera något vatten ur tumlarluften
Varmluft/Frånluftstumlare menar du?

Värmepumpstumlaren är också en kondenstumlare, fast den är energisnålare och kör på lägre temperatur
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.