Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
R Rkarlsson skrev:
Dock kan jag väl hålla med om att det är ett vaccin, som absolut de som är i riskzoner bör ta.
Vad för riskzoner?
Hur vet man vilka som kommer att bli allvarligt sjuka och/eller få postcovid?

Edit: Skrivit om lite för att förtydliga.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
R Rkarlsson skrev:
Om inte massmedia funnits så hade jag och min familj inte märkt av det nej. Känner fortfarande inte till någon som dött eller blivit dålig av sjukan, hade man inte varit tvungen att testas för minsta lilla så hade alla jag känner tagit det som en förkylning.
Om jag räknar rätt så är det 5 personer i vår "familj" (allra närmaste) som fått positivt sedan det började gå att testa sig. Varav 4 personer tog avstånd från allt och alla och tappade ett år med sina nära.

Min farfar låg på hem när det började och dog naturligt för snart ett år sen, de har fortfarande noll insjuknade i covid.

Dock kan jag väl hålla med om att det är ett vaccin, som absolut de som är i riskzoner bör ta.
Jag känner inte heller till någon som har blivitjättesjuk eller dött av covid.
[QUOTE="villvinnapålotto, post: 4
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Jag känner inte heller till någon som har blivitjättesjuk eller dött av covid.
[QUOTE="villvinnapålotto, post: 4
Jag är fortfarande nyfiken på det här påståendet som dyker upp ibland om att vaccinet (sic) inte skulle vara ett vaccin. Vad menar du egentligen?
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Jag känner inte heller till någon som har blivitjättesjuk eller dött av covid.
[QUOTE="villvinnapålotto, post: 4
Du kände inte ens till programledaren Adam Alsing alltså?
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
Jag är fortfarande nyfiken på det här påståendet som dyker upp ibland om att vaccinet (sic) inte skulle vara ett vaccin. Vad menar du egentligen?
För att det innehåller 1 cc men inte 5 g? Eller om det är tvärtom.., lokalt av vad dock ;):rolleyes::rofl:
 
BirgitS BirgitS skrev:
Vad för riskzoner?
Hur vet man vilka som kommer att bli allvarligt sjuka och/eller få postcovid?

Edit: Skrivit om lite för att förtydliga.
Det ska vi väl egentligen ha förtroende till myndigheterna.

Hur vet vi vilka som blir allvarligt sjuka av vaccinet. Läkare fnyste åt en i min familj efter att han fick en biverkning efter sprutan, de skyllde på hans jobb. Hans förtroende blev nog inte starkare efter den upplevelsen till sjukvården.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Det ska vi väl egentligen ha förtroende till myndigheterna.

Hur vet vi vilka som blir allvarligt sjuka av vaccinet. Läkare fnyste åt en i min familj efter att han fick en biverkning efter sprutan, de skyllde på hans jobb. Hans förtroende blev nog inte starkare efter den upplevelsen till sjukvården.
Riktigt trist att det finns läkare som är rövhål men så är det i alla brancher. Just i detta fall går det utmärkt att rapportera in sina biverkningar helt själv så de hamnar i statistiken.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
J
R Rkarlsson skrev:
Det ska vi väl egentligen ha förtroende till myndigheterna.

Hur vet vi vilka som blir allvarligt sjuka av vaccinet. Läkare fnyste åt en i min familj efter att han fick en biverkning efter sprutan, de skyllde på hans jobb. Hans förtroende blev nog inte starkare efter den upplevelsen till sjukvården.
Vad fick han för biverkan då?
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
Riktigt trist att det finns läkare som är rövhål men så är det i alla brancher. Just i detta fall går det utmärkt att rapportera in sina biverkningar helt själv så de hamnar i statistiken.
Ja tyvärr finns det en del. Jag har ju haft problem med sjukvården inom vissa punkter med. Men alla är inte rövhål som tur är =) Hade inte en duktig doktor varit noggrann så hade jag nog gått många år till med ett problem jag inte visste skulle bli ett allvarligt problem i framtiden. Så det är delat.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Det ska vi väl egentligen ha förtroende till myndigheterna.

Hur vet vi vilka som blir allvarligt sjuka av vaccinet. Läkare fnyste åt en i min familj efter att han fick en biverkning efter sprutan, de skyllde på hans jobb. Hans förtroende blev nog inte starkare efter den upplevelsen till sjukvården.
Vad fick han för biverkning? Och vad jobbar han med?


Du beskriver det som är säkerställt och fastslaget att biverkningen var från sprutan, hur säkerställdes det?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Vad fick han för biverkan då?
Tror det var eksem. Han har aldrig haft det speciellt inte pga jobbet, det kom en eller 2 dagar efter sprutan. Men det är anmält =) Sen kommer det till största sannolikhet aldrig utredas heller.
Att då läkare fnyser åt det för han vill ta reda på om det är säkert att ta tvåan är ju inte så bra. Men han tog den ändå.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Vad fick han för biverkning? Och vad jobbar han med?


Du beskriver det som är säkerställt och fastslaget att biverkningen var från sprutan, hur säkerställdes det?
Lär under ditt.
Det är fastslaget då det aldrig fanns innan och helt plötsligt kom det efter. Mer säkert än så kommer det aldrig bli, och det kommer avvisas av alla som inte vill tro på det.
Inom bygg sen 30 år, så hade det varit pga det bör det ha visat sig någon gång under dessa 30 åren och inte slå ut dagarna efter en spruta.
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
BirgitS
R Rkarlsson skrev:
Det ska vi väl egentligen ha förtroende till myndigheterna.

Hur vet vi vilka som blir allvarligt sjuka av vaccinet. Läkare fnyste åt en i min familj efter att han fick en biverkning efter sprutan, de skyllde på hans jobb. Hans förtroende blev nog inte starkare efter den upplevelsen till sjukvården.
Man känner till en del riskfaktorer för de som blir så kritiskt sjuka att de behöver IVA-vård, men även där är det så att ung. 20 % av de som har skrivits in på IVA inte har haft någon känd riskfaktor. En av riskfaktorerna är högt blodtryck vilket många har utan att veta om det. Många behöver sjukhusvård, t.ex. barn för att deras immunsystem överreagerar och man har ingen aning om vilka som kommer att drabbas av det. Man vet alltså inte vilka som kommer att behöva sjukhusvård. Man har inte heller lyckats få fram några riskfaktorer när det gäller postcovid utan det är ju många helt friska unga och medelålders som har fått det.

Visst finns det folk som får mer allvarliga biverkningar av vaccinering men de är då bra mycket sällsyntare än de som blir allvarligt sjuka av covid. Under tredje vågen fick Socialstyrelsen fram att drygt 3 % av alla bekräftade fall behövde sjukhusvård (och då var inte de äldsta medräknade). Om det hade varit så att 200 000 (3 % av de vaccinerade) hade behövt sjukhusvård pga. vaccineringen så hade vi hört talas om det eftersom det hade varit en väldigt stor belastning på sjukhusen, större än av covidsjuka.
 
BirgitS
davveno1 davveno1 skrev:
Www.svt.se/nyheter/inrikes/studie-var-trejde-med-nedsatt-immunforsvar-bildar-inga-antikroppar-efter-pfizer-vaccinering

Där försvann 30% av de som behöver det på riktigt.
Desto viktigare att smittspridningen i samhället är mycket låg så att de inte smittas. Enklaste sättet att få låg smittspridning är att så många som möjligt vaccinerar sig.
 
  • Gilla
  • Haha
Lilak och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.