Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Staffans2000
P pmd skrev:
Något av de här duger nog.
Denne man har köpt hela samlingen:D.

Man ser trött och sliten ut, textmem om att vänta på boosterskott.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Staffans Smith
 
  • Gilla
  • Haha
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Ja, och då kan det ju inte ha varit andra än ovaccinerade som fick fram delta varianten.

Eller?
Äntligen! KulNissens är tillbaka! Strålande logik.:D

Staffans
 
harry73
BirgitS BirgitS skrev:
Hög smittspridning gör att det blir fler restriktioner. Det är väl inte svårt att inse. Om just inga under 65 år hade varit vaccinerade nu så hade smittspridningen varit stor och det hade inte varit tal om några lättnader utan vi hade snarare levt med de restriktioner som gällde under vintern och våren. Se på hur det är i Bulgarien nu t.ex.
Jag känner mig inte ansvarig för vilka restriktioner staten ger dig, förutom då mitt demokratiska ansvar att påverka genom val.
Jag är inte heller ansvarig för restriktioner andra länder hittar på åt oss, och där är min möjlighet att påverka ännu mindre

Jag tycker t ex inte att tantrafestivalen i Värmland gjorde att värmlänninger inte kunna resa in till Norge, det var norska staten som gjorde så.

Jag tycker t ex inte heller att tjejer i korta kjolar bär skulden på våldtäkter och den därav följande osäkerhetskänslor andra kvinnor har, när de är ute på natten.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Jag känner mig inte ansvarig för vilka restriktioner staten ger dig, förutom då mitt demokratiska ansvar att påverka genom val.
Jag är inte heller ansvarig för restriktioner andra länder hittar på åt oss, och där är min möjlighet att påverka ännu mindre

Jag tycker t ex inte att tantrafestivalen i Värmland gjorde att värmlänninger inte kunna resa in till Norge, det var norska staten som gjorde så.
Gjorde folket som arrangerade och deltog i tantrafestival något fel?
Jag tycker t ex inte heller att tjejer i korta kjolar bär skulden på våldtäkter och den därav följande osäkerhetskänslor andra kvinnor har, när de är ute på natten.
Det är kanske lite drastiskt att jämföra Norska statens åtgärder för att minska smittspridning med våldtäkter. Det är något man kan förvänta sig av de allra värsta antivaxxarna, men jag har hittills uppfattat din inställning som något mer modererad.
 
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
J
harry73 harry73 skrev:
Jag känner mig inte ansvarig för vilka restriktioner staten ger dig, förutom då mitt demokratiska ansvar att påverka genom val.
Jag är inte heller ansvarig för restriktioner andra länder hittar på åt oss, och där är min möjlighet att påverka ännu mindre

Jag tycker t ex inte att tantrafestivalen i Värmland gjorde att värmlänninger inte kunna resa in till Norge, det var norska staten som gjorde så.

Jag tycker t ex inte heller att tjejer i korta kjolar bär skulden på våldtäkter och den därav följande osäkerhetskänslor andra kvinnor har, när de är ute på natten.
Trodde inte jag skulle behöva ignorera någon men där försvann Harry som min första. De riktiga galenpannorna är ju roligt att läsa men när vanligtvis tänkande människor blir obehagliga så...
 
  • Gilla
fsn och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Äntligen! KulNissens är tillbaka! Strålande logik.:D

Staffans
Det var rena straffsparken. :)
 
  • Gilla
sysmali
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Det var rena straffsparken. :)
Utan målvakt, dessutom.

Staffans
 
Blodsoppen
Fairlane Fairlane skrev:
Får man fråga vilken fakta du kan tänka dig att acceptera då?
Att det för fler i länder med lägre vaccinationsgrad än i länder med högre vaccinationsgrad misstänker jag inte duger.
Finns det något som kan övertyga dig om att vaccinerna räddar liv?
Jag är inte emot vacciner överlag. Men dessa sprutor som ges mot Covid är inte vaccin. Jag kan tveksamt hålla med om att riktigt gamla och riskgrupper kan ta dessa sprutor, så som dom tar spruta mot vanlig säsongsinfluensa. Och det kan nog i vissa fall rädda liv.
Men för den stora massan tror jag inte att denna vaccinatonshysteri gör något positivt.
Det var någon som undrade såhär: om vi inte hade haft massmedia, tror du att vi hade märkt av Covid-19 idag. Mitt tvärsäkra svar är NEJ.
 
  • Haha
  • Gilla
tank77 och 4 till
  • Laddar…
J
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Jag är inte emot vacciner överlag. Men dessa sprutor som ges mot Covid är inte vaccin. Jag kan tveksamt hålla med om att riktigt gamla och riskgrupper kan ta dessa sprutor, så som dom tar spruta mot vanlig säsongsinfluensa. Och det kan nog i vissa fall rädda liv.
Men för den stora massan tror jag inte att denna vaccinatonshysteri gör något positivt.
Det var någon som undrade såhär: om vi inte hade haft massmedia, tror du att vi hade märkt av Covid-19 idag. Mitt tvärsäkra svar är NEJ.
Varför är det inte vaccin?

Jag tror alla som arbetar inom sjukvården eller konsumerar sjukvård, och en hel del med äldre anhöriga, hade märkt av det. Så ganska många ändå :)
 
  • Gilla
Lilak och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Jag är inte emot vacciner överlag. Men dessa sprutor som ges mot Covid är inte vaccin. Jag kan tveksamt hålla med om att riktigt gamla och riskgrupper kan ta dessa sprutor, så som dom tar spruta mot vanlig säsongsinfluensa. Och det kan nog i vissa fall rädda liv.
Men för den stora massan tror jag inte att denna vaccinatonshysteri gör något positivt.
Det var någon som undrade såhär: om vi inte hade haft massmedia, tror du att vi hade märkt av Covid-19 idag. Mitt tvärsäkra svar är NEJ.
”Sprutor är inte vaccin”
”Vaccinationshysteri”
”Det är massmedias fel”
*tvärsäkert uttalande*

BINGO!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
kashieda och 11 till
  • Laddar…
BirgitS
harry73 harry73 skrev:
Jag känner mig inte ansvarig för vilka restriktioner staten ger dig, förutom då mitt demokratiska ansvar att påverka genom val.
Jag är inte heller ansvarig för restriktioner andra länder hittar på åt oss, och där är min möjlighet att påverka ännu mindre
Har jag påstått det då?
Jag gjorde ett allmängiltigt inlägg och inget om dig personligen.

harry73 harry73 skrev:
Jag tycker t ex inte att tantrafestivalen i Värmland gjorde att värmlänninger inte kunna resa in till Norge, det var norska staten som gjorde så.
Tantrafestivalen gjorde fler sjuka, ökade sjukvårdskostnaderna och gjorde att folk i Värmland blev begränsade i vad de kunde göra (även när det gäller annat än Norgeresor).
 
Blodsoppen
timmelstad timmelstad skrev:
”Sprutor är inte vaccin”
”Vaccinationshysteri”
”Det är massmedias fel”
*tvärsäkert uttalande*

BINGO!
?
 
BirgitS
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Jag är inte emot vacciner överlag. Men dessa sprutor som ges mot Covid är inte vaccin. Jag kan tveksamt hålla med om att riktigt gamla och riskgrupper kan ta dessa sprutor, så som dom tar spruta mot vanlig säsongsinfluensa. Och det kan nog i vissa fall rädda liv.
Men för den stora massan tror jag inte att denna vaccinatonshysteri gör något positivt.
Det var någon som undrade såhär: om vi inte hade haft massmedia, tror du att vi hade märkt av Covid-19 idag. Mitt tvärsäkra svar är NEJ.
Fel, covidvaccinerna uppfyller definitionen av vaccin, dvs. de minskar risken att insjukna i en sjukdom.
  • Covidaccinerna har räddat tusentals liv bara i Sverige.
  • Covidvaccinerna har gjort att sjukvården nu fungerar bättre och kan arbeta av vårdskulden i stället för att vara hårt belastad och skjuta upp vård.
  • Covidvaccinerna har inneburit att tusentals personer har sluppit att få postcovid.
  • Covidvaccinerna har således gjort väldigt mycket positivt för den stora massan som har vaccinerat sig och för de som låtit bli att vaccinera sig.
Folk hade märkt att andra blev sjuka och dog runt dem oavsett om det finns några massmedia eller inte. Precis som folk märkte av digerdöden och alla andra pandemier som har skett långt innan det fanns några massmedia. Det finns information om de pandemierna just för att folk märkte av dem.

Så mitt tvärsäkra svar är JA, folk hade märkt av covid-19.
 
  • Gilla
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Jag är inte emot vacciner överlag. Men dessa sprutor som ges mot Covid är inte vaccin. Jag kan tveksamt hålla med om att riktigt gamla och riskgrupper kan ta dessa sprutor, så som dom tar spruta mot vanlig säsongsinfluensa. Och det kan nog i vissa fall rädda liv.
Men för den stora massan tror jag inte att denna vaccinatonshysteri gör något positivt.
Det var någon som undrade såhär: om vi inte hade haft massmedia, tror du att vi hade märkt av Covid-19 idag. Mitt tvärsäkra svar är NEJ.
Om inte massmedia funnits så hade jag och min familj inte märkt av det nej. Känner fortfarande inte till någon som dött eller blivit dålig av sjukan, hade man inte varit tvungen att testas för minsta lilla så hade alla jag känner tagit det som en förkylning.
Om jag räknar rätt så är det 5 personer i vår "familj" (allra närmaste) som fått positivt sedan det började gå att testa sig. Varav 4 personer tog avstånd från allt och alla och tappade ett år med sina nära.

Min farfar låg på hem när det började och dog naturligt för snart ett år sen, de har fortfarande noll insjuknade i covid.

Dock kan jag väl hålla med om att det är ett vaccin, som absolut de som är i riskzoner bör ta.
 
  • Wow
Nissens
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.