I torsdags köpte jag en ny dator. Till min nya dator behövde jag en särskild adapter för att kunna fortsätta använda min gamla bildskärm. Letade runt på företag som Mediamarkt, Elgiganten och Kjell&Co men sladden var så ovanlig så jag var tvungen att beställa den på nätet.

Sajten jag hittade sladden på var ansluten till Amazon. Det som slog mig var att jag upplevde att det var jätteenkelt att lägga beställningen och genomföra köpet i mobilen.

Innan jag fick se slutpriset så fick jag välja om jag vill ha leverans på tisdag eller i början av november. Jag valde såklart så fort som möjligt, vilket resulterade i att frakten var lika dyr som sladden, men jag tyckte inte det gjorde så mycket.

Idag (måndag) dök det upp en gubbe med paketet.

Jag vet att det finns en forumtråd som heter ”DHL suger bäverpung” men den här gången när det gick via DHL Express så skötte de sitt jobb bra.

Men det jag vill komma till är: När tror ni Amazon Prime kommer till Sverige?

För Amazon Prime verkar ju sjukt smidigt. Eller har ni andra upplevelser än jag?

Jag har till och med för mig att jag har läst att Jeff Bezos på Amazon funderar på att börja skicka två paket med mat och förbrukningsvaror till de som är deras kunder, ett fullt paket och ett tomt, där man enkelt kan skicka tillbaka det man inte vill ha utan att behöva leta upp eller skriva ut några fraktsedlar.

Vad tror ni? Är det fantasi eller verklighet inom kort?

Så här såg paketet ut som jag fick: En hand som håller ett brunt Amazon Prime-paket med logotyp och tjänsteerbjudanden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


PS. Jag vill också ha fri leverans inom två dagar eller snabbare
 
K
Inom ett år tror jag (hoppas jag).. Är också skitnöjd med Prime.
 
A
hoppas gillar också Prime
 
K KjellTimell skrev:
Är kanske inte helt fel ute
[länk]
Är väl ingen hemlighet längre att prime testas i Sverige, vi kommer enligt rykten snart även få en egen shop (även om jag kommer fortsätta handla på .de för utbudet).

På sikt så hoppas jag på ett eget lager, snackas om att det hamnar i Danmark men hoppas att det hamnar i Sverige.

Det din länk handlar om är mig veterligen inte det Amazon du hoppas på utan deras satsning på mode. Prime ska vara igång till lansering så skulle gissa på att det blir officiellt kring nyår.
 
Hoppas bara inte Prime blir deras videoutbud typ konkurrent till Netflix utan att det handlar om all e-handel inklusive kostnadsfri garanterad leverans inom 2 dagar om man betalar primemedlemskapet.
 
Cheesen
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Hoppas bara inte Prime blir deras videoutbud typ konkurrent till Netflix utan att det handlar om all e-handel inklusive kostnadsfri garanterad leverans inom 2 dagar om man betalar primemedlemskapet.
prime video kan du redan teckna i Sverige.
 
Nu har det gått ett år och Black Friday närmar sig med stormsteg. Någon som vet när Amazon lanserar sin Primetjänst i Sverige? Är de försenade?
 
ullberg
Vet att det är en gammal tråd men hur som helst finns nu Amazon Prime i Sverige, själv medlem sen idag.

Jag vet inte hur länge det funnits men tror inte det fanns för några månader sen när jag sökte efter det sist

/U
 
  • Gilla
S_B_O
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Vet att det är en gammal tråd men hur som helst finns nu Amazon Prime i Sverige, själv medlem sen idag.

Jag vet inte hur länge det funnits men tror inte det fanns för några månader sen när jag sökte efter det sist

/U
Jag har haft Prime i minst 1år;) så det har funnits ett tag.
 
Amazons ”riktiga” Prime-lösning kom till Sverige nu i veckan.
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Jag har haft Prime i minst 1år;) så det har funnits ett tag.
Jag är också nybliven medlem. Trodde jag var tidigt ute. Menar du verkligen att du haft tjänsten i minst 1 år? Vad har du betalat för det och hur har du anslutit dig? Hur tycker du att det har fungerat?
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Jag har haft Prime i minst 1år;) så det har funnits ett tag.
Prime Sverige lanserades igår, men du kanske har haft det registrerat i något annat land ?
 
Vad kostar Prime och vad får man för pengarna?
 
B
Alfredo Alfredo skrev:
Vad kostar Prime och vad får man för pengarna?
59kr per månad, billigare om man tar 1år. Man får prime video (som tidigare kostade 65kr/månad) och gratis frakt på vissa saker på amazon
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.