Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Staffans2000
K Krux skrev:
Hur går det med att svara på frågorna jag ställt till dig tidigare?
Trodde jag redan gjort det. Ge mig numren, så skall jag göra ett (nytt?) försök.

Bara av nyfikenhet. Varför citerade du ett inlägg, som inte hade ett dugg med din önskan att göra?

Staffans
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
harry73 harry73 skrev:
Men det är där skon klämmer. Hela inställningen att du tycker det är viktigare att övertyga folk att vaccinet är bra genomsyrar denna inlägg, och de blir väldigt endimensionella av det.
Jag hoppas att jag lyckas lägga fler nyanser i mina inlägg.
Birgits inlägg är definitivt inte endimensionella. Hon har grävt fram fakta i outtömliga mängder. Bara det faktum att Covid-19 numera är de ovaccinerades pandemi bekräftar att hon förmedlat bra info.

Till skillnad från verklighetsförnekarna… som är minst sagt enkelspåriga.
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 14 till
  • Laddar…
alla pratar om källor...Hur trovärdig är då en biovetenskaplig forskare och ex pfizeranställd Michael Yeadon tro?

https://odysee.com/@handersson:8/m-y-svensk-undertext:4

Han Förklarar hur immunsystemet fungerar, men han berättar även lite om hur det fungerar i akademiska världen...
Han sätter fingret på en intressant punkt...Vem sitter i knät på vem i maktens korridorer...?
 
  • Gilla
Roger G Olsson och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
B Besiman skrev:
alla pratar om källor...Hur trovärdig är då en biovetenskaplig forskare och ex pfizeranställd Michael Yeadon tro?

[länk]

Han Förklarar hur immunsystemet fungerar, men han berättar även lite om hur det fungerar i akademiska världen...
Han sätter fingret på en intressant punkt...Vem sitter i knät på vem i maktens korridorer...?
Den var uppe för typ 3 veckor sen så du är sent ute: https://www.byggahus.se/forum/threa...-er-mot-covid-19.425257/page-121#post-4363949
Leta efter kommentarerna till det inlägget.
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Trodde jag redan gjort det. Ge mig numren, så skall jag göra ett (nytt?) försök.

Bara av nyfikenhet. Varför citerade du ett inlägg, som inte hade ett dugg med din önskan att göra?

Staffans
Du kan ju passa på att tala om hur gamla de medelålders italienarna är om du nu ska göra en ansats att faktiskt svara på några frågor.
 
  • Haha
Nissens och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Ja, och man ska inte ta smärtstillande medel om har ont av ett benbrott. Man ska spjäla benet med ett par trädgrenar och några lianer. Sen ska man härda ut tills benet har läkt ihop. Det är så det ska vara.
Det senare alternativet är nog det som läkarvetenskapen skulle förorda om man måste välja.
 
B Besiman skrev:
alla pratar om källor...Hur trovärdig är då en biovetenskaplig forskare och ex pfizeranställd Michael Yeadon tro?

[länk]

Han Förklarar hur immunsystemet fungerar, men han berättar även lite om hur det fungerar i akademiska världen...
Han sätter fingret på en intressant punkt...Vem sitter i knät på vem i maktens korridorer...?
Hur trovärdig han är?
Den här artikeln sammanfattar det ganska väl.
https://www.reuters.com/article/factcheck-health-coronavirus-idUSL2N2N72CS

Hans utlåtanden bakåt i tiden har inte heller varit så klockrena. Ett exempel:
second-wave.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
BirgitS och 8 till
  • Laddar…
K
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Trodde jag redan gjort det. Ge mig numren, så skall jag göra ett (nytt?) försök.

Bara av nyfikenhet. Varför citerade du ett inlägg, som inte hade ett dugg med din önskan att göra?

Staffans
https://www.byggahus.se/forum/threa...-er-mot-covid-19.425257/page-312#post-4398174
varsågod.
Jag blev visst lite konstigt citerat . Såg bara ditt inlägg och tog första bästa och skrev på. Får ursäkta för att det blev lite ologiskt där
 
P
harry73 harry73 skrev:
I den lilla grupp handlade det om att 100% blev sjuka av vaccinet.
Att få statistik över en större patientgrupp, skulle vara bra, men som jag sa är det väldigt få som får diagnosen för att det inte är många läkare som känner till MCAS. Och oftast tror man att det är psykiskt.
Ett annat problem är att man ofta behöver en triggar som aktiverar sjukdomen. Jag tror att en del av de allvarliga biverkningar (men också postcovid) egentligen är mcas som triggade av vaccinet eller sjukdomen
Jag frågade efter statistik för utan sådan är det svårt att på frågan i inlägg #4819. Den lilla gruppen skulle kunna vara representativ och då är förstås svaret att man inte ska vaccinera sig om man har MCAS, men det är för mig omöjligt att veta hur representativ gruppen är.

Uppenbarligen behövs mer upplysning om MCAS.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
R
timmelstad timmelstad skrev:
[länk]
Märkligt att det ska vara så svårt för vissa att göra minsta efterforskning kring sina källor. Det där är ju träff två på google om man skriver in "michael yeadon".

Fast reuters är väl förstås köpta och alla källor i deras faktakoll är väl fejk :rolleyes:
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Den diskussionen har vi redan haft.
I en Byggahustråd av lite mer normal omfattning skull jag be dig att läsa igenom tråden innan du skriver en kommentar, men kanske inte i den här …
Varför inte ge en kort resumé så kan nyinkomna hänvisas till den?
 
R RoAd skrev:
Märkligt att det ska vara så svårt för vissa att göra minsta efterforskning kring sina källor. Det där är ju träff två på google om man skriver in "michael yeadon".

Fast reuters är väl förstås köpta och alla källor i deras faktakoll är väl fejk :rolleyes:
Ja det är lite humor i att man i första skedet "gjort research och svaren finns via Google bara man söker lite" men att läsa faktagranskande artiklar om det man lyckats gräva upp i något avlägset hörn av internet är tydligen otroligt svårt att klara av i sammanhanget.

Det är ju nästan så man börjar undra om vissa läser selektivt...
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 7 till
  • Laddar…
B Besiman skrev:
alla pratar om källor...Hur trovärdig är då en biovetenskaplig forskare och ex pfizeranställd Michael Yeadon tro?

[länk]

Han Förklarar hur immunsystemet fungerar, men han berättar även lite om hur det fungerar i akademiska världen...
Han sätter fingret på en intressant punkt...Vem sitter i knät på vem i maktens korridorer...?
Hans trovärdighet beror förstås vad man tycker…men du får väl kolla upp hans historia och trovärdighet…
stated on October 16, 2020 in a blog post:
The coronavirus pandemic is “effectively over” in the United Kingdom and “there is absolutely no need for vaccines.”
Tycker man på fullt allvar att pandemin var över i oktober förra året så visst, lita på mannen som sade det…

Han har diskuterats tidigare här i coronatrådarna. April i Nyhetstråden, inlägg #6978

Från fact check siten som länkas…
But Yeadon hasn’t worked for Pfizer in nine years, according to the Associated Press and his LinkedIn profile. He was formerly the chief scientific officer of allergy and respiratory research, his profile says.”
https://www.politifact.com/factchec...-pfizer-employee-wrong-coronavirus-pandemic-/
 
  • Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
H
H HEM2121 skrev:
Som tillägg till ditt inlägg.
Till de som inte vill vaccinera sig utan medicinska skäl.
Fram till 16/9 och 14 dagar bakåt så har 83 st personer avlidet av Covid, 14757 har smittats.
Du som vägrar att vaccinera dig, vill du vara en av de personer som avlider eller smittar andra?
Det kan vara någon som tänker som du som smittar dig och dina närmaste.
De flesta håller inte avstånd, så chansen att du och dina närmaste är stor!
De personer som inte tror att Covid finns är risken att smittas och smitta andra väldigt stor!
Inte förrän ni eller någon av era närmaste ligger på IVA förstår ni, det finns flera personer både i Sverige och i andra länder som har ångrat sig och har uttalas sig att de har tänkt fel och uppmanar andra ovaccinera att vacicinera sig!
Intressant med 2 som tycker det är kul, ovaccinerade?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.