Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
J
BirgitS BirgitS skrev:
Den studien är ju några veckor gammal och har diskuterats tidigare.

Du måste tänka på att de tidigare sjuka personer, som var med i den del av studien där man kommer fram till 13 gångers skillnad i risk, allihop hade varit nyligen sjuka, max 8 månader innan studien avslutades. När man även tittade på de som hade varit sjuka under 2020 var det 6 i stället, så skyddet avtar med tiden även för tidigare sjuka. Dessutom med stora individuella skillnader som studien av personalen vid Danderyds sjukhus visade, dvs. man kan som enskild person inte veta hur bra ens skydd är efter genomgången sjukdom.

Det är relativt få fall det gäller så att osäkerheten är stor. De 13 gångers skillnad i risk är egentligen med 95 % sannolikhet någonstans i intervallet 8 - 21.
Det är en studie som är svår att snacka bort. Men vad förändrar den egentligen? Vi har fått bättre vaccin än förväntat, snabbare än förväntat. Om nu sjukdom ger bättre skydd gör inte det vaccineffekten mindre ändå.
Jag gissar på att FoHM:s rekommendation om vaccination trots genomgången sjukdom grundar sig framförallt i att det inte finns utrymme för individuella bedömningar i detta, och att detta var okänt tidigare (förutsatt att det inte kommer andra studier som visar annat).

Hade detta varit ett vaccin som man tog inför utlandsresa t.ex., så hade man nog sett annorlunda på detta.
 
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Det är bättre för barnen att själva gå igenom corona-flunsan för den känns bara som en vanlig förkylniung för dem. Sen har de eget skydd mot corona och alla framtida varianter av corona. Tar de sprutan kan de dö eller få men för livet och som eventuellt bara visar sej längre fram.
Jag tycker du ska sluta uttala sig om saker du inte har en jävla aning om. Mina barn hade Covid för ca en månad sen. Min ena dotter har fortfarande diffusa nervsymptom och känningar och båda har väldigt tydligt påverkad lungkapacitet fortfarande. Det får man inte av en vanlig förkylning.
 
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det verkar vara så att de som haft Covid-19 ofta har ett bättre skydd än de som fått vaccin, men de har också en större risk för att dö, ligga på IVA och få post-Covid. Själv föredrar jag ett aningen sämre skydd, men som åtminstone är ett bra skydd för allvarlig sjukdom.

Det är lite samma tankar som jag har angående vissa mediciner som många vaccin-motståndare för fram som jättebra mot Covid-19. Dels så håller ju inte bevisen, men även om de gjort det så föredrar jag att inte bli så sjuk så jag hade behövs medicin, istället för att först bli sjuk och sen få medicin. Sen är det ju grymt ironiskt när man inte vill ta vaccin för att man inte vet innehållet, men hur många har koll på innehållet i dessa mediciner som man vill ta? :thinking:
"Om man vill vara fin får man lida pin" som talesättet sa, eller nåt.
 
J
M mickef skrev:
"Om man vill vara fin får man lida pin" som talesättet sa, eller nåt.
Man får ta en runda på IVA för att få väldigt höga halter med antikroppar med andra ord :crysmile:
 
  • Gilla
Klacken och 4 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Fast problemen blir ju inte mindre av ökad belastning? Vad är din poäng?
Undermålig välfärd.
 
J
M mickef skrev:
Undermålig välfärd.
Så om resurserna är begränsade gör det ingenting att slösa bort dem? Eller vadå? Det blir väl extra viktigt att hushålla då.
 
  • Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Man får ta en runda på IVA för att få väldigt höga halter med antikroppar med andra ord :crysmile:
Flera, vad jag har förstått, vare sig vaccinerad eller inte.
 
J
M mickef skrev:
Flera, vad jag har förstått, vare sig vaccinerad eller inte.
Mest antikroppar när man dör vinner (y):cool::dizzy:
 
Redigerat:
J Jonobe skrev:
Så om resurserna är begränsade gör det ingenting att slösa bort dem? Eller vadå? Det blir väl extra viktigt att hushålla då.
Om det första en ovaccinerad tänker på är att slösa på resurser så är jag med på att fördöma.
 
Javisst, en del lögner blir det slut på efter ett tag. Men det tar ofta hänsynslöst lång tid. Ta t.ex Asbest-skandalen i Sverige. Läkarna hade hemliga möten under 20 år om hur man skulle hantera det. Under tiden ljög man i media och sa att det är ofarligt. En arbetskamrat till mej hade 25 procent kvar av sina lungor efter operationer. Han dog i sin fars gamle armar vid ett besök hemma hos denne.


Emma242 skrev:
Att George Carlos verksamhet är så öppet uppfläkt och exponerad motsäger hela ditt påstående om att "korruptionen är enorm". Carlos har en lång karriär som inhyrd forskare åt bland andra tobaks- och kemikalieindustrin, och det är tack vare just anslagsfinansierade forskare som han och hans kollegor exponeras. Missförhållanden finns, det är det ingen som sticker under stol med, i synnerhet inom den privata sektorn. Men att påstå att korruptionen är enorm och att man inte får forskningspengar om man inte spelar med och är tyst är ren lögn. Annars skulle vi ju fortfarande röka mot hosta, spruta Agent Orange över hela världen och käka azofärgämen tills vi kissar självlysande.
 
  • Haha
Tubes
  • Laddar…
Fairlane
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Asbest-skandalen i Sverige. Läkarna hade hemliga möten under 20 år om hur man skulle hantera det.
Ja det där var ett stort problem. Ja, inte själva skandalen i sig alltså utan man hade problem att hitta tillräckligt stora möteslokaler för att få plats med alla läkarna och dessutom hemligt...

Jag tror man löste det genom att åka med ett UFO till area 51
 
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
Kanske funkar med en 3 dos.
 
Sen har vi SKÖRBJUGGS skandalen. Den pågick i 150 år. Under den tiden dog tio-tusentals människor i onödan av vitaminbrist. Blodkärlen sprack och personen dog av inre blödningar. En mycket plågsam död.

Detta var den tidens cancer och kunde inte botas då. Men så kom någon på att man blir frisk om man äter c-vitamin. Då blev läkarna vansinniga! De skällde ut alla som påstod att C-vitamin kunde bota Skörbjugg. Det skrevs i alla tidningar om hur oetiskt det var att ge de stackars skörbjuggs patienterna C-vitamin. Alla läkare som ordinerade C-vitamin förföljdes av läkarskrået blev utfrysta.

Detta pågick i 150 år tills tillräckligt många av vanligt folk fått reda på att de tillfrisknar från en säker död på blott några dagar om de äter mat med C-vitamin.

Då!! Då kom läkarna dansande in på scenen och sa: Det är VI som kommit på att man botar skörbjugg med c-vitamin. Vi! Och nu ska VI räkna ut exakt hur mycket C-vitamin alla ni andra behöver. Så man gick från NOLL till 0.06 gram. Det är det ni "ska ha" än idag.

Professor Linus Pauling, tvåfaldig nobelpristagare tog över 10 gram per dag. Pga läkarnas agerande har idag många subklinisk, oupptäckt, skörbjugg. (stroke, kärlsjukdomar etc)


Fairlane Fairlane skrev:
Ja det där var ett stort problem. Ja, inte själva skandalen i sig alltså utan man hade problem att hitta tillräckligt stora möteslokaler för att få plats med alla läkarna och dessutom hemligt...

Jag tror man löste det genom att åka med ett UFO till area 51
 
  • Haha
  • Gilla
Snailman och 2 till
  • Laddar…
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Jag vet, har själv haft corona och höll på stryka med. Men det är bara om man har ett underliggande problem det blir sådär. Ta reda på och åtgärda dotterns problem så kommer coronan att ha varit till nytta för hennes framtid.

Känner inte till din dotters övriga hälsostatus, men skulle se över följande:

* Felaktig fermentering i tarmarna genom dålig flora,
* Matöverkänslighet, ofta mot gluten och komjölksprodukter
* Diverse näringsbrister, delvis orsakade av ovanstående eller felaktig kost.

För att snabbt återställa din dotter krävs experthjälp som ger råd om utrensning av tarmen och dels ett förändrat näringsintag. Från vanliga läkare finns tyvärr ingen hjälp att få.
Min personliga åsikt är att du ska hålla käft, för du har ingen aning om vad du pratar om.

Och i största allmänhet bör du verkligen sluta att sprida missinformation, mindre upplysta personer kan riskera att tro att det finns minsta substans i dumheterna du kläcker ur dig.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 12 till
  • Laddar…
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Sen har vi SKÖRBJUGGS skandalen. Den pågick i 150 år. Under den tiden dog tio-tusentals människor i onödan av vitaminbrist. Blodkärlen sprack och personen dog av inre blödningar. En mycket plågsam död.

Detta var den tidens cancer och kunde inte botas då. Men så kom någon på att man blir frisk om man äter c-vitamin. Då blev läkarna vansinniga! De skällde ut alla som påstod att C-vitamin kunde bota Skörbjugg. Det skrevs i alla tidningar om hur oetiskt det var att ge de stackars skörbjuggs patienterna C-vitamin. Alla läkare som ordinerade C-vitamin förföljdes av läkarskrået blev utfrysta.

Detta pågick i 150 år tills tillräckligt många av vanligt folk fått reda på att de tillfrisknar från en säker död på blott några dagar om de äter mat med C-vitamin.

Då!! Då kom läkarna dansande in på scenen och sa: Det är VI som kommit på att man botar skörbjugg med c-vitamin. Vi! Och nu ska VI räkna ut exakt hur mycket C-vitamin alla ni andra behöver. Så man gick från NOLL till 0.06 gram. Det är det ni "ska ha" än idag.

Professor Linus Pauling, tvåfaldig nobelpristagare tog över 10 gram per dag. Pga läkarnas agerande har idag många subklinisk, oupptäckt, skörbjugg. (stroke, kärlsjukdomar etc)
Kan du inte svara på mina frågor om mobiltelefoni, istället för att komma med nya ovidkommande liknelser. Det är inte lönt att bemöta dina senaste ordrika utläggningar om något som du inte förklarar vad det har att göra med varför man inte ska vaccinera sig mot covid.
 
  • Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.