Det missade jag
Tycker att du ska kolla upp det ordentligt
Skicka en fråga till dom och kolla med Elsäkerhetsverket
Kan ju vara så att det är en undermålig produkt som inte bör få säljas
 
U Uffe A skrev:
Ser ut som den är märkt med Cineese Engineering (lite stort avstånd mellan C och E)
Den driver hade jag inte velat koppla in
Var har du köpt grejorna?
Suck, lägg ner den myten nu
 
  • Gilla
Emil_K
  • Laddar…
G GoGetLost skrev:
Suck, lägg ner den myten nu
Det är ju knappast en myt att det finns falska CE-märkingar där ute? Och även om det märket nästan skulle vara korrekt "ritat" så kan vi nog med 99% säkerhet anta att produkten inte uppfyller kraven för CE.
 
Fick jag som svar

Entrétaket har en stängd konstruktion och sladdarna som finns med är endast de som ska monteras inuti kanalen på produkten.

Sladden som kopplas in i transformatorn måste alltså vara godkänd för utomhusbruk och är även kopplad till det relä som du valt.



Jag bifogar även en bild på kopplingsschemat så du kan se hur det är tänkt.

Kopplingsschema för LED entrétak med angivna sladdar och elektriska komponenter, med textbeskrivningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du hade väl inte förväntat dig ett meningsfullt svar ;) Sladden är en RKK som är avsedd för inomhusbruk, visserligen tål den lite fuktiga förhållanden och temperaturer på nedåt 0 grader, men inomhus.

Den skulle i och för sig fungera om den ligger still i denna "stängda konstruktion" men var ska den anslutas?? Det naturliga vore som sagt en terminal där en installationskabel kan anslutas. Det börjar bli tröttsamt med denna skit på marknaden. Hur ska vi kunna ge bra råd här?

Din lösning med placering av transformatorn inomhus är en bra lösning. Det enda råd jag kan ge där är återigen det rätta rådet att fast monterad elmateriel också bör vara fast ansluten. Det är därmed inte tokfel att sätta en stickpropp på sladden, det går inte att (härifrån) motivera en elektrikerkostnad för en fast anslutning, eller brott mot behörighetslagen för en riktig lösning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.