Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Tror inte någon bott med de där möblerna. 100 % stajling.
Du tänker så! Låter ju rimligt, men dålig stajling i så fall, det ser ju helt fel ut.
 
  • Gilla
a.o.f och 1 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
De nya ägarna har nog inte rätt känsla för huset, om man tänker på möblerna som jag inte alls tycker passar i huset.
Synd att de inte gjort fasaden klar, det borde gjort det mer lättsålt!
Tyckte det var ett par detaljer som gjorde att jag hade dragit öronen åt mig. Vad är det med målarpappen man satt upp i taket med tejp? Som har hål dessutom. Färgsläpp tak. Halvfärdig fasad med mera.

Nu kanske priset är därefter. Men att lägga nåra tusenlappar på att måla hade nog gett mer än att stajla.
 
harry73
Huset säljs väldigt ofta spökar det i huset @Meurman ?
 
harry73 harry73 skrev:
Huset säljs väldigt ofta spökar det i huset @Meurman ?
Alla gamla hus har spöken - det är det som utgör själen för huset ju.. någon måste berätta historian :D Man får bara hoppas att man har ett vänligt spöke :)

Hoppas det hittar sin rätta ägare den här gången!
 
Åsa Lund
Färgsättningen på fasaden matchar insidan. Jättefint!
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Färgsättningen på fasaden matchar insidan. Jättefint!
Blev lite andra färgskalor!
Inte som TS själv valde har jag för mig (får ta mig en titt bakåt i tråden).
Men tror det blivit ljusare..

Mer lantligt än kanske tidsenligt :)
 
Verkar ha gjorts en hel del - men priset gick upp 2 miljoner också.
 
Åsa Lund
Undras hur mycket som är Corona - faktor i priset?
I Skåne har priserna varit helt galna senaste året känns det som
 
D rob_t_j72 skrev:
Verkar ha gjorts en hel del - men priset gick upp 2 miljoner också.
Är det redan sålt? Står som utgångspris 3 895 000.
Vad såldes det för förra gången? Jag tycker det är otroligt att ett så stort hus med så mkt jobb (det är väl en hel del nyrenoverade eller nytillverkade fönster, renoverat värmesystem, fixade kakelugnar och murstock mm.) för under 4MSEK. Känns som den prisnivån inte är sådan att man kan göra en renovering och tjäna storkovan. Jag förstår läget har betydelse, men trots allt ligger det inte så långt från Uppsala, mycket hus för pengarna. Fantastiskt hus i vilket fall!
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
D rob_t_j72 skrev:
Verkar ha gjorts en hel del - men priset gick upp 2 miljoner också.
:thinking: Såldes det inte för nära 3,5 milj i nov förra året typ?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Är det redan sålt? Står som utgångspris 3 895 000.
Vad såldes det för förra gången? Jag tycker det är otroligt att ett så stort hus med så mkt jobb (det är väl en hel del nyrenoverade eller nytillverkade fönster, renoverat värmesystem, fixade kakelugnar och murstock mm.) för under 4MSEK. Känns som den prisnivån inte är sådan att man kan göra en renovering och tjäna storkovan. Jag förstår läget har betydelse, men trots allt ligger det inte så långt från Uppsala, mycket hus för pengarna. Fantastiskt hus i vilket fall!
Det är ett fantastiskt hus, med otroligt mycket tid pengar o kärlek nerlagt på!

Sedan känns priset jättehögt :geek: .. för var det ligger - MEN - jag är lite fast i dåtiden säkert.. när jag växte upp och vad husen ska kosta där osv. ”Fördomar’, myggor, dåligt rykte.. osv. Vissa ställen flyttade man till för att de var billiga..

Har eg inget med hur fina/bra husen är!
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Är det redan sålt? Står som utgångspris 3 895 000.
Vad såldes det för förra gången? Jag tycker det är otroligt att ett så stort hus med så mkt jobb (det är väl en hel del nyrenoverade eller nytillverkade fönster, renoverat värmesystem, fixade kakelugnar och murstock mm.) för under 4MSEK. Känns som den prisnivån inte är sådan att man kan göra en renovering och tjäna storkovan. Jag förstår läget har betydelse, men trots allt ligger det inte så långt från Uppsala, mycket hus för pengarna. Fantastiskt hus i vilket fall!
Ledsen, var lite trött när jag skrev inlägget. Hade för mig att Meurman sålde den för 1,8 miljoner - men tydligen fick han 2,3 för 2 år sedan, kanske utropspris var 1,8? Har inte följt huset så den kanske såldes igen förra året som snigla skrev.

I alla fall ser det verkligen ut som om huset är fint renoverat nu till ett bra pris.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Väcker en gammal tråd, men är det inte dig man ser i Renoveringsdrömmar på Herrgården utanför Kopparberg?
Har för mig att du skrev att du skulle starta eget som byggnadsvåradare och såg efternamnet i eftertexten
M Meurman skrev:
det blev en annan! Den högsmala sålde vi!
 
Meurmans är väldigt aktiva på Instagram där dom visar sin vardag i deras byggnadsvårdsfirma😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.