Noggrannheten är 2%.
Jag är i behov av fuktmätare för vi håller på kolla efter nytt hus och vill gärna ha med källare. Samt av dålig erfarenhet från vårt nuvarande hus med fuktiga impregnerade syllar så vore detta en guldtacka i våra ögon!
 
Svar 2%

Har köpt mitt första hur vilken är byggt -39. Det finns självklart orosmoln i baktankarna. Jag gick med här för att samla på mig massa kunskap och att vinna denna skulle komma väl till pass.
 
Ryobis fuktmätare har 2% noggrannhet. Vi har precis köpt vårt första (fritids-)hus. Stadsungar och hyfsat curlade som vi är, Ett badrum från 1970-talet med vintage tapeter, vit toalett och handfat, samt en duschkabin. har vi gått från restaurangbesök och IKEA-kunder, till att ha lärt oss att ånga tapeter, bredspackla och använda spikmaskin. Men, badrummet från 1970-talet (tänk er färgerna!) oroar oss. Ryobis fuktmätare kan hjälpa oss att se hur länge vi kan spara ihop pengar till renoveringen, och när det är dags att sätta igång!
 
Svaret på frågan: 2% noggrannhet
Efter att ha byggt klart verkstaden så är det nu dags att börja fylla den med maskiner, verktyg och inredning. Har redan kommit över bandsåg och bänkborr, men det tar tid, framförallt när man köper begagnat på begränsad budget. En fuktmätare hade varit perfekta komplementet för att kontrollera om virket är tort nog för att göra möbler av!
 
Svar: 2%

motivering:
Akta fukt, den sprider sig som en dukt.
Där fukten finns ska det mätas, för att sedan tätas.
Utan fukt ingen lukt och allt är i sin tukt.
Må fukten försvinna innan Ryobis fuktmätare kommer denna finna.
 
2% är svaret
En fuktmätare skulle vara bra att ha och kolla husvagnen med. Och ha med då vi vill köpa husbil.
Även ha koll på veden
 
Svar: 2%
Skulle väldigt gärna kunna mäta fukthalten i det egensågade virket.
 
2% noggrannhet. Jag har ett altantak som har läkt in vatten på mitt isolerade golv som jag skulle behöva mäta så det inte börjar mögla nu i höst. Desutom eldar jag med ved.
 
lärjungen
Svar: 2% noggrannhet

Har nu och då behov av att mäta fukt i virke då jag ibland monterar nya takåsar i äldre timmerhus. Bra att kunna hålla koll på när de färska stockarna torkat tillräckligt innan de monteras.
 
2% noggrannhet. Har precis installerat en Hwamkamin och tidigare i år byggt vedbod som nu är fylld med ved som sågats och klyvts i vintras. Den har legat ute för tork i vår och sommar, och det är mest askved. Hört någon sagt att just askved behöver ligga för tork i två år innan den eldas. Av den anledningen behöver jag en fuktmätare
 
2%

Har haft en fuktmätare tidigare för att mäta fukten i källarväggar, taket och veden som jag eldar.
Nu har den gamla mätaren gått sönder och en ny behöver köpas in. Skulle vara perfekt att vinna en inför vinterns eldning samt höstens fuktighet i källaren.
 
Svar 2%

Efter sju år två barn gammalt hus och regn i mängder så lä jag hitta nån fukt med denna manick ;)
 
Svar: 2%

Det har börjat lukta obra i källaren i år, en fuktmätare hade underlättat väldigt mycket för att hitta var det kommer ifrån.
 
Ryobi's fuktighetsmätare har 2% noggrannhet upp till väldigt höga fuktnivåer!

Skulle använda den för att hjälpa farsan kolla träddetaljer på vinden. Kanske ta med den vid husvisning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.