S
Hittade ett visningsex av Kärcher pro HD400 på Bauhaus för 4900kr. Så nu äger jag min första högtryckstvätt efter 7 år som husägare. Kärcher pro HD400 högtryckstvätt på en parkeringsplats, nyligen köpt av en husägare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kärcher högtryckstvätt och tillbehör i bagageutrymmet på en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
richardtenggren
@sinuslinus är det snabbkoppling för lansen på den där?

Jag planerar en stationär högtryckstvätt till min slangvinda och den där såg rätt lämplig ut ändå.
Men det finns ju alltid nya handtag och lansar :)
 
S
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Jonas Persson
S sinuslinus skrev:
@richardtenggren
Verkar så.
Ser ut som vanlig M22x1,5
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Ser ut som vanlig M22x1,5
Vilket är standard på Kärcher Pro. Inte snabbkoppling alltså.
Har inte koll på ordinarie pris, men det låter som en mycket bra deal :D
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
S
C cpalm skrev:
Vilket är standard på Kärcher Pro. Inte snabbkoppling alltså.
Har inte koll på ordinarie pris, men det låter som en mycket bra deal :D
Eller jag fattar nog inte vad ni menar egentligen. Det går att ta isär spolröret med ett halvt varv och slangen skruvar man bort med vanlig gängning från handtaget och maskinen.
https://www.kaercher.com/se/profess...bel/hoegtryckstvaett-pro-hd-400-15209810.html
 
richardtenggren
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Ser ut som vanlig M22x1,5
Jo, tänkte på utgående på handtaget, men det är säkert m22 där också, så man kan komplettera med snabbkoppling om man vill.

Snabbkoppling syftade till typ Nilfisk Quick Release men var kanske otydlig, även om @cpalm förstod vad jag var ute efter.
Insåg dock att det också finns väggmonterade högtryckstvättar från Kärcher utan slang och lans som passar mig perfekt, bara lite dyra... så kompletterar man med ett Nilfisk handtag och slangvinda(vilket jag har redan). :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu har jag inte betalt allt själv, men det blev mycket teknikverktyg den här veckan som varit och vem gillar inte att unboxa nya prylar, tyvärr glömde jag att ta bilder...

Vi handlade en MacBook Air M1 till hemmet, då det ska läsas en master här hemma och byggahussurf för mig :)

Stängd MacBook Air M1 ligger på ett randigt lakan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Till jobbet så fick jag hem en 3Dconnexion SpaceMouse Pro Wireless, en MX Master 3, ett MX Keys och ett Evolve2 65 med docka. Roligt att byta jobb liksom! :)
Trådlösa hörlurar, 3D-rörelsestyrningsenhet, bärbar dator och tangentbord på träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit: bilder
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
S
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jo, tänkte på utgående på handtaget, men det är säkert m22 där också, så man kan komplettera med snabbkoppling om man vill.

Snabbkoppling syftade till typ Nilfisk Quick Release men var kanske otydlig, även om @cpalm förstod vad jag var ute efter.
Insåg dock att det också finns väggmonterade högtryckstvättar från Kärcher utan slang och lans som passar mig perfekt, bara lite dyra... så kompletterar man med ett Nilfisk handtag och slangvinda(vilket jag har redan). :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu har jag inte betalt allt själv, men det blev mycket teknikverktyg den här veckan som varit och vem gillar inte att unboxa nya prylar, tyvärr glömde jag att ta bilder...

Vi handlade en MacBook Air M1 till hemmet, då det ska läsas en master här hemma och byggahussurf för mig :)

Till jobbet så fick jag hem en 3Dconnexion SpaceMouse Pro Wireless, en MX Master 3, ett MX Keys och ett Evolve2 65 med docka. Roligt att byta jobb liksom! :)
https://www.kaercher.com/se/professional/hoegtryckstvaettar/adaptor-finder-easy-lock.html

Tror du behöver någon adapter? Det är en gänga men man behöver bara skruva ett varv.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Jonas Persson
Till den som har allt och inte kommer på något nytt inköp till tråden...
Vem blir först att köpa något från Nemo Power Tools? Perfekt till poolbygget, vatten finns redan dag ett :p

https://nemopowertools.com/
Trio av Nemo Power Tools undervattensverktyg inklusive borrmaskin, slagskruvdragare och vinkelslip.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Till den som har allt och inte kommer på något nytt inköp till tråden...
Vem blir först att köpa något från Nemo Power Tools? Perfekt till poolbygget, vatten finns redan dag ett :p

[länk]
[bild]

Nice! Skulle behövas för att få dit de 2 sista raderna klädsel på bryggan!
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Till den som har allt och inte kommer på något nytt inköp till tråden...
Vem blir först att köpa något från Nemo Power Tools? Perfekt till poolbygget, vatten finns redan dag ett :p

[länk]
[bild]
Finns säkert ett stort behov av denna typ av verktyg, men hos en rätt liten kundgrupp. Misstänker att verktygen inte mår så värst bra i det torra.

Tycker man frekvent läser hur illa det är för vinkelslipar att kapa betong och hur mycket det dammar, ser ju lätt löst ut med att helt enkelt bara utföra det hela under vattenytan...


Genialiskt att byta glödlampa i poolen också, behövs det ju inte tömmas vatten, bara skruva av lampglaset under vattnet... framgick dock inte vad de hade för verktyg för att få ur vattnet ut lampan "innan" man skruvar tillbaka glaset.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jo, tänkte på utgående på handtaget, men det är säkert m22 där också, så man kan komplettera med snabbkoppling om man vill.

Snabbkoppling syftade till typ Nilfisk Quick Release men var kanske otydlig, även om @cpalm förstod vad jag var ute efter.
Insåg dock att det också finns väggmonterade högtryckstvättar från Kärcher utan slang och lans som passar mig perfekt, bara lite dyra... så kompletterar man med ett Nilfisk handtag och slangvinda(vilket jag har redan). :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu har jag inte betalt allt själv, men det blev mycket teknikverktyg den här veckan som varit och vem gillar inte att unboxa nya prylar, tyvärr glömde jag att ta bilder...

Vi handlade en MacBook Air M1 till hemmet, då det ska läsas en master här hemma och byggahussurf för mig :)

[bild]

Till jobbet så fick jag hem en 3Dconnexion SpaceMouse Pro Wireless, en MX Master 3, ett MX Keys och ett Evolve2 65 med docka. Roligt att byta jobb liksom! :)
[bild]
Edit: bilder
Kan ju tro du sitter och ritar i 3D-miljö.
 
richardtenggren
FreQa FreQa skrev:
Kan ju tro du sitter och ritar i 3D-miljö.
Ja, vilket jag föredrar, fast den funkar ju även i autocad och excel ;)
 
PFS5000-sprutan har länge krävt en grön kompis även om planen egentligen är en Arboga. Men eftersom jag inte vill sälja en njure just nu fick det bli denna.

Duger förhoppningsvis för lite okynnesborrande.

En Bosch PBD 40 bänkborrmaskin monterad på ett arbetsbord med borrdamm och ett vinkelhake.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 9 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Till den som har allt och inte kommer på något nytt inköp till tråden...
Vem blir först att köpa något från Nemo Power Tools? Perfekt till poolbygget, vatten finns redan dag ett :p

[länk]
[bild]
Nu kan jag omöjligt motivera ett inköp, men visst har jag saknat något liknande. Att bygga ihop konstgjorda rev efter bottenformationer på plats, istället för på land lite på känn, är mycket smidigare. Fast visst är just det en väldigt smal nisch.

Tar de hela marknaden för anläggningsarbete under vattnet, kan de ta bra betalt och leva väldigt gott.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.