Q Adde byggahus skrev:
Skulle du kunna lägga ut lite bilder på hela fönster och även på problemområde?
Fönstren står lite svårt till för att ta hel bilder, kan återkomma med dom!
En bild på hur dom kommer "packade", kanske inte bästa sättet. Fick detta extra fönster p.g.a en frakt skada(dom hade skavt mot varandra) inga problem att få ett nytt!!
Träfönster paketerat och skyddat med plastfolie och stödblock, står på en byggplats inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och så här ser dom ut undertill.
Som ni ser finns ingen "skåra" att trycka upp blecket i?!
Och att trycka upp det bakom alu-profilen går ej heller, då plast "fästena" är i vägen.
Närbild på ett fönsters nederkant utan skåra för blecket, plastfästen synliga och grusig mark undertill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på undre delen av ett fönster utan skåra för bleck, med plastfästen som är i vägen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har ni något bra förslag?
 
Q Adde byggahus skrev:
Skulle du kunna lägga ut lite bilder på hela fönster och även på problemområde?
 
  • Spricka i fönsterkarmens hörn inomhus vid vitmålat fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett fönster med dåligt monterade eller skadade vita lister mot en beige vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vatten tar sig in bakom glaset och får träet att svälla..
 
Fler som har haft Sparfönster en längre period och kan utvärdera?
 
S
D |_David_| skrev:
Fler som har haft Sparfönster en längre period och kan utvärdera?
Jag har haft mina i 3 år strax och de fungerar bra. Hade lite uddamått så de krävdes specialmått för att slippa sadla ut från teglet.

Alu/trä-fönster, några fasta partier och några swing-varianter. Alla fungerar kanon. Altandörren är nog lite väl tung för sin konstruktion dock, har behövt justera karmen ett par gånger för att den inte ska kärva - tyvärr med resultat att spanjoletten börjar ge sig. Skulle vilja säga att bromsen på altandörren också är lite halvkass faktiskt.

Så med facit i hand, fönster - inga problem! Altandörr? Njaaaa där hade jag nog köpt något annat.
 
Fick min altandörr idag och märkte direkt att karmarna inte klarade av det. Så jäkla surt när man burit in 100 kg, passat in och så skruvar man in karmskruvarna och karmen åker som spagetti. Man kan ju inte skruva i dem för mycket heller. Min gamla dörr var en Elit och där var karmarna några cm tjockare när jag jämförde. Får se om någon snickare har något tricks på detta nu. Köpte polska fönster för 5-6 år sedan. De är mycket bra, trä och med spröjs. Men testade inte deras altandörrar.
 
K karl-peter skrev:
Sparfönster är nog billigast på marknaden och erbjuder fönster med lågt U-värde och skräddarsydda mått. Låter lockande, men litet research visar att bolaget med säte i Borås knappt har någon anställd och ingen större omsättning heller. Produktionen sker i Estland (på 15 år gamla maskiner enligt en tidningsartikel jag hittade). Vidare är moderbolaget det estniska företaget. Det hela drivs av en dansk som äger ett antal företag i möbelbranschen. På kundservice svarar en svensk, som dock befinner sig i Danmark.

Jag har haft goda erfarenheter av estländare och är intresserad. Dock tycker jag man mörkar sitt ursprung. Är det någon som köpt något av dem?

Hälsningar/Peter
Hej.

Jag köpte fönster till hela huset och 2st dubbla altandörrar från sparfönster, håller på att montera nu. Köpte trä/alu 3 glas med genomgående spröjs . Måste säga att jag är mycket nöjd med kvaliteten. Enligt lapparna på ser det ut som att de är från polen. Enda som är att vissa har lite skav och repor inga jätte men det stör mig lite, vet inte om det är från transporten, fick med en färgburk, men ska höra av mig till dom och se vad de säger.

//Tommy
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.