Golvet utanför och innanför är i samma höjd ungefär, kanske är lite högre inne då det ligger klinker på golvgips där.

Tillgängliga? Som i typ handikappanpassning? Det vet jag inte och är inget jag tänker forska i...
Det är ju 150cm från mark till entré och det finns bara 2lgh på det planet, ingen med badrum som skulle funka med rullstol.

Jag vill som sagt ha upp dörren 10-20mm för att ha utrymmet under för att ev kunna lägga klinker ute...
 
Så här ser det ut idag, förvisso är väl dagens trösklar högre än den som sitter där...
Men skulle nog gärna ha upp dörren då det dras upp en del småsten på trappen och det skottas dåligt på vintern

Gammal tröskel med småsten och grus vid en dörröppning, med en slitstark matta och betongtrappan syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen ska ju dörren längre ut så klart
 
Balkongdörren är som sagt en pardörr med par innerdörrar.

Går det att isolera yttre dörrparet bättre för att slippa innerdörrarna?

Tex genom att spika på en 2cm list på dörrramen?
Bra lister är så klart ett måste, tänkte ev köpa glaskassetter och sätta i
 
Tänkte prova renovera balkongdörrarna i vinter.

Dom går bra i karmen, tar inte i nånstans eller så, då är det väl bara att haka ur och ev kryssmäta dom?
Ska byta både fram och baksida på dom, borde väl ta en sida i taget för att hålla ihop ramen?

Någon som har några tips?
 
Åsa Lund
Findus42 här på forumet är en hejare på sånt tror jag
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Såg att det finns björkplywood på Byggmax, har inte kikat på den så vet inget om kvalitet, men den är 1220*1220
Går det att skarva på ett snyggt sätt eller är det bara sätta sig i problem?
 
Byggmax har ju ett begränsat sortiment, det finns plywood upp till 1,5 x 3,15 meter storlek tror jag det var.
Protte
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Byggmax har ju ett begränsat sortiment, det finns plywood upp till 1,5 x 3,15 meter storlek tror jag det var.
Protte
Jo men inte i butikerna hemma, men Byggmax finns
 
Vet ju inte riktigt var du håller hus men här i Umeå har vi en ”butik” som bara säljer skivor.
Protte
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Är det här furuplywood? eller björk eller nåt annat?

Bild på en träyta, troligen ett golv eller bord, med synliga ådringar och kvistmärken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.