Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
A AndersS skrev:
Men lejonparten på IVA idag är de ovaccinerade.;)
Så är det, stackars dem och vårdpersonalen.
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
/QUOTE]

Nu smiter du igen. Om du inte kan se någon fara med vaccineringen, krävs inget mod alls. Så det passar dig perfekt.

Staffans
:crysmile::crysmile: Vet inte vad jag smiter, men förhoppningsvis smittar mindre om jag tillhör de 93% som inte blir smittade efter vaccinering :rofl:
 
A AndersS skrev:
Och de som drabbas är de som inte vaccinerar sig, vilket visar på vaccinets nytta utifrån vilka som nu kommer kommer till IVA.
Glöm inte vårdpersonalen, de verkar drabbas mest om man ser till opinionen.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Så är det, stackars dem och vårdpersonalen.
Ja, det är synd om vårdpersonalen när så många inte vaccinerar sig.
 
  • Gilla
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000
A AndersS skrev:
Och de som drabbas är de som inte vaccinerar sig, vilket visar på vaccinets nytta utifrån vilka som nu kommer kommer till IVA.
Så de vaccinerad som smittar de ovaccinerade, genom att bete sig som bortskämda små lobotomerade barn, är utan skuld?

Nu i denna lila tråd, är det 378st som inte tänker vaccinera sig ännu. Så många lättledda egoister. Det är ju skrämmande!:D

Staffans
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Fast det har man ju sett under sommaren att det är ovaccinerade unga vuxna som har kommit tillbaks och varit smittade efter att ha festat på nattklubbar och liknande i Spanien, Grekland mm.
De som kan göra det gör det med smittskyddarnas goda minne i s f.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det är synd om vårdpersonalen när så många inte vaccinerar sig.
Eller?
 
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Så de vaccinerad som smittar de ovaccinerade, genom att bete sig som bortskämda små lobotomerade barn, är utan skuld?

Staffans
Nu har det ju framför allt varit unga vuxna, ovaccinerade, som har betett sig som bortskämda barn under sommaren. Inte vaccinerade människor i din ålder.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
De som kan göra det gör det med smittskyddarnas goda minne i s f.
Vilka är smittskyddarna?

M mickef skrev:
Eller?
Va?
 
  • Gilla
remrag
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Så de vaccinerad som smittar de ovaccinerade, genom att bete sig som bortskämda små lobotomerade barn, är utan skuld?

Staffans
Och var har jag skrivit det påståendet, jag noterade att sannolikheten var för att bli smittad var. Och om den personen ser till att bara träffade vaccinerade så minimeras risken för smittspridning utifrån att 93% av dem är skyddade.
Så du kan lugnt läsa precis vad jag skriver och kanske formulera dig lite mera vuxet.:crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Vilka är smittskyddarna?


Va?
Folkhälsomyndigheterna i berörda länder.
Sjukvårdsproblematiken belyses och hamnar högt, kanske högst upp på väljarnas önskelista.
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Nu i denna lila tråd, är det 378st som inte tänker vaccinera sig ännu. Så många lättledda egoister. Det är ju skrämmande!:D

Staffans
Av 453000 registrerade medlemmar.;)
Så det blir 0,0008%.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Folkhälsomyndigheterna i berörda länder.
I turistländerna har det varit politiska beslut att öppna upp gränserna för många turister för att deras ekonomi är urusel utan inkomster från besöksnäringen.
 
  • Gilla
remrag
  • Laddar…
R
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det har jag aldrig påstått, heller! Tvärs om faktiskt. Jag har vid ett flertal tillfällen skrivit att jag har några bekanta som förser mig med uppgifter, Ofta genom att jag får se dokument från FDA och läkemedelsbolagen. Ibland i en sådan mängd och blandning att jag inte hinner kolla på alla. För själv är jag i grund och botten medicinskt, rätt så ointresserad. Jag är fullt nöjd med att min kropp fungerar så bra, som den ändå gör. Förutom en tilltagande Artros. Att ha tandvärk i händer och fötter, är inget att rekommendera.
Ok, det hade jag missat. Men det gör ju ditt påstående om censurerade vetenskapsmän ännu värre. Du fick alltså detta allvarliga påstående av dina bekanta, och krävde inte ens ett exempel innan du trodde på det.

Och inte nog med det, du spred det vidare här som om det vore en sanning (kräk-emoji och allt). Det är precis så här den gyttja du vadar runt i sprids.

Synd att det inte finns vaccin mot ditt problem, där hade jag kanske varit för tvång :)

Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Så. Hur tycker du att selekteringen av alla riskbeteenden skall utföras på sjukhusen?
Jag har ingen åsikt om det och har inte heller uttalat mig i frågan, så vänd dig till någon som har det istället.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Av 453000 registrerade medlemmar.;)
Så det blir 0,0008%.
Superspridarna är observerade.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.