HOBBY ARCHITECT
Kartbild som visar en tomt med en markerad röd gäststuga och omgivande terräng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär skulle jag bygga, och bara bevara den röda gäststugan. :giggle: *drömmare*
 
HOBBY ARCHITECT
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Fin tomt där jag verkligen inte skulle ha nåt emot att riva huset, det är ju grymt fult!
Vad är fel med huset menar du?
 
HOBBY ARCHITECT
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vad är fel med huset menar du?
Valven, räcket och teglet. Annars är det fint. Taket kan jag acceptera.
 
HOBBY ARCHITECT
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
...jag har äntligen hittat min drömtomt! :love::love::love::love::love:
[länk]
Jag har sett att fastigheten bredvid mot norr var till salu (Sandövägen 77) i ca ett år men då stod det hela tiden "Snart till salu” på den, sen togs den bort ganska nyligen. Undrar om det är samma ägare som till Sandövägen 75?

Är bara nyfiken på om den skulle vara till salu också så man kan slå ihop tomterna. Fastigheten bredvid mot söder hör inte dit alls antar jag...Annars vore det superlyxigt att kunna gå genom den tomten för att komma till den allmänna sandstranden, för nån stand finns ju inte på dessa tomter. Och går nog inte fixa heller.

Blir också nyfiken på varför två fastigheter varit till salu under nästan samma tid, om det har något med området att göra, som inte är bra eller så.
 
HOBBY ARCHITECT
rimage.php
rimage.php
rimage.php
Tänk att ligga i poolen och kolla vad som händer på Ullevis arena.
 
Redigerat:
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
Jag har äntligen hittat min drömtomt! :love::love::love::love::love:
[länk]
Man skulle inte få bygga båthus på den tomten va? Eftersom tomtgränsen verkar gå där vattnet börjar. Men sjöboden går ju över gränsen. :thinking:
MEDCA4CC3B1EA7D4F74B63B41322B93F2A0-1410x940.jpg
 
HOBBY ARCHITECT
Det här känns alldeles för bra för att vara sant, vad är det jag har missat?

rimage.php
Överby 2:6.

Vad menas med:
"Delen ner mot vattnet (cirka 4200 m2) är inom detaljplanerat område resterande del av fastigheten är s.k. råmark."

rimage.php
Lång standlinje för sig själv? Det är inte ens vass hela vägen, bara lite.

Satellitbild över Överby med markering nära vatten, omgivet av grönska och närliggande öar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Syd-västligt läge vid havet inte nära vaxholm och du behöver inte ta båten till stan.

https://fastighetsmaklarna.se/objekt/lantbruksfastighet-med-sjolage-och-utvecklingspotential
 
Det är en prislapp på 25 Mkr för 19 ha ganska dålig jordbruksmark. Jag tror inte att du missat något alls. Det finns en detaljplan som kanske tillåter att man bygger en bostad vid vattnet (om strandskyddet är upphävt), i övrigt är det just jordbruksmark. Kanske går det att låts detaljplanera och stycka av tomter frän resten av fastigheten, men det är inte givet, och det tar tid.

Med en detaljplan och avstyckade tomter skulle säkert marken vara värd tio gånger vad den är idag, men sånt tar både tid och ansträngning.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.