P pfb skrev:
Jag hade satsat på denna i stället

[länk]
Cool, men den verkar inte finnas än.
 
  • Gilla
Kalendern
  • Laddar…
Slår den en Yankee Handyman? Svårt att hitta bits till bara...
En äldre skruvmejsel med svart handtag och utbytbart bitsfäste liggande på en vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
hsd
På torsdag blir det skosläpp, en uppföljare på den populära sneakers frå förrra året då den sålde ut på några timmar
 
  • Haha
Dortmunder DAB
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
På torsdag blir det skosläpp, en uppföljare på den populära sneakers frå förrra året då den sålde ut på några timmar
Alla de som direkt lade ut sina Lidl-dojjor på Tradera för tusentals spänn lär ju ha kvar sina, kanske inte blir samma rusning denna gång.
 
  • Gilla
Kalendern och 1 till
  • Laddar…
I skrivande stund finns det 85 par Lidl-skor på Tradera, med varierande utgångspris från 1 till 1000 kronor. Ingen har ännu fått några bud. Jag gissar att de som inte får sina skor sålda gör ett återköp.
 
  • Gilla
Torgny77 och 3 till
  • Laddar…
Samma erfarenhet.
Nästan alla man själv dragit åt med rätt moment är inga problem med.
Men det är klart har verkstaden dragit dom stenhårt, eller man inte bytt hjul på åratal så kan det bli svårare. Men det gäller nog Ryobin också.


G gripnil skrev:
Min Parkside mutterknack lossar i genomsnitt 19 av 20 hjulmuttrar. Jag drar å andra sidan alltid åt mina hjulmuttrar med momentnyckel
Jag har ett par Ingersoll-knackare och en stor kompressor….. som jag sällar plockar fram…
 
  • Gilla
b_hasse
  • Laddar…
Kalendern Kalendern skrev:
Liten batteridriven skruvmejsel á 4v nästa torsdag, någon som testat? Tänkte den kan vara smidig att ha till div småpill..
[länk]
Fransk video, men även om en inte förstår språket så ser den mycket klen ut (0,4Nm enligt spec), samt bitshållare som inte passar vanliga bits.
 
  • Gilla
Zynvinkeln och 1 till
  • Laddar…
0,4 Nm låter orimligt lågt? Man drar väl hårdare än så med två fingrar?
 
Mikael_L
Möjligtvis 2 fingrar på en bastant skruvmejsel då. Du drar inte 0,4Nm med fingrarna direkt på skruven.

Sådana här automatsäkringar och jordfelsbrytare osv, brukar ha ett rekommenderat åtdragningsmoment på 0,8-2Nm. Vanligast är väl ca 1-1,4 Nm.
Och det får man åtminstone ta i lite halvhyggligt med mejseln för att nå.

edit:
Men oavsett så är ju 0,4 Nm lite, ja för lite. Den borde åtminstone orka 2Nm tycker jag, för att vara användbar på riktigt.

edit igen:
Nu kollade jag videon. Jag tror tanken är att skruva i och ur med motor, men dra åt eller lossa genom att använda den som vanlig mejsel. Och då är nog 0,4Nm rätt lagom, nästan omöjligt att dra sönder något.
Det stod ju på kartongen 0,4Nm elektriskt och 8Nm max (vad stod det sen, mekaniskt?) som antyder att man sen kan dra med upp till detta moment för hand.
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
För övrigt så sprang jag på den här när jag letade annan viktig samhällsinformation:



Skärmdump av en webbsida med en artikel från Folkhälsomyndigheten om kopplingen mellan parksideanvändning och folkhälsa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
fsn och 13 till
  • Laddar…
Mikael_L
H hammeron skrev:
Fransk video, men även om en inte förstår språket så
Jag kunde slå på svensk textning - då gick det bättre. :)
 
  • Gilla
hammeron
  • Laddar…
Tycker det största problemet är att den inte kan använda standard-bits, och att det inte följer med ett enda Torx vad jag kan se. Rätt oanvänbart.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Humulus Humulus skrev:
Tycker det största problemet är att den inte kan använda standard-bits, och att det inte följer med ett enda Torx vad jag kan se. Rätt oanvänbart.
Japp. Det är ett verkligt minus.

Jag ser dock att de där bitsen ser misstänkt lika ut Wihas speciella isolerade bits för att skruva med ström. Och jag som har en momentmejsel av den typen + en stub-mejsel, kanske borde kolla upp det där.
Jag kan nästan köpa och sen kasta själva maskinen, ty Wiha's egna bits är inte billiga. :)
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vad tror ni om veckans "Laservattenpass" ? Förstår att den inte kan jämföras med 500kr + produkter men tanken är att kakla backsplash ovanför bänkskivan, är den tillräckligt bra för det? Skulle vara bra med lite raka linjer att följa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.