Proffsmagasinets så kalladekundservice är ett skämt. Handlar aldrig där mer då de är så fruktansvärt usla.
 
Har inte heller fått svar än. Vi får hoppas den som får mailen har koll på det tekniska så vi inte får något konstigt "yxskaftsvar". :cool:
 
  • Gilla
hydrolift
  • Laddar…
A Allvetaren skrev:
Själv har jag en Hitachi där bladet sitter en aning snett. Enligt Hitachi (Hikoki numera) så var det inget fel.. [länk]

Jag tycker att saker ska sitta rakt och korrekt. Lite trist att kvalitetskontrollen verkar vara lite sisådär numera. Hoppas att ni får hjälp med problemet.
Intressant att jag hade åsikter om samma sak för 3 år sen... Det mindes jag inte ens själv... :crysmile:
 
  • Wow
  • Gilla
hydrolift och 1 till
  • Laddar…
N Novisfixaren skrev:
Inget svar på 5 dagar hitills …
Nu kom det svar att man tagit tag i ärendet. (y)
 
Samma här vi kan ju se om det funkar….
 
Sökte precis för samma sak. Min blev så efter att använt den lite hårt (tror jag) noterade inte det först.

Min är 2017 och välanvänd :)
 
H hydrolift skrev:
Nu kom det svar att man tagit tag i ärendet. (y)
Kom en ny Makita på posten idag. Men Proffsmagasinet är underbara även denna har samma fel och är från samma batch 2021.4 som den förra

Detta trots att Proffsmagasinet hävdar att Makita begärde in den förra för att kolla upp felet.
 
  • Wow
  • Haha
hydrolift och 1 till
  • Laddar…
M ModeenF skrev:
Sökte precis för samma sak. Min blev så efter att använt den lite hårt (tror jag) noterade inte det först.

Min är 2017 och välanvänd :)
Ja det jag och Novisfixaren råkat ut för är möjligen om Proffsmagasinet haft firmafest med dessa DTMor. :p
 
H hydrolift skrev:
Ja det jag och Novisfixaren råkat ut för är möjligen om Proffsmagasinet haft firmafest med dessa DTMor. :p
Ska bli spännande se vad de svarar denna gång men lär väl ta en 3 veckor ca först… :)
 
  • Gilla
hydrolift
  • Laddar…
Som sagt förut. Det är bara att vrida det rätt. Använd tång eller sätt bladet i skruvstädet och dra det rakt
 
Matti_75 Matti_75 skrev:
Som sagt förut. Det är bara att vrida det rätt. Använd tång eller sätt bladet i skruvstädet och dra det rakt
Kanske på den gamla, har testat att hänga/slå på den med sidan av bladet på en upphöjning för att på det sättet vrida den tillbaka, det enda som händer är att bladet vill vika sig, så nej inget "bara"
 
Jag väntar fortfarande på att någon ska berätta varför det är så viktigt att bladet är rakt fram...

Föv. så marknadsför ju vissa tillverkare en större "slagvinkel" som något positivt, något som gör det ännu mer osannolikt att bladet pekar åt ett visst håll när man stänger av maskinen...
 
Jag har en från Lidl där bladet sitter spikrakt. Ni har satsat på fel fabrikat helt enkelt.
 
  • Gilla
Martin Berggren
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag väntar fortfarande på att någon ska berätta varför det är så viktigt att bladet är rakt fram...

Föv. så marknadsför ju vissa tillverkare en större "slagvinkel" som något positivt, något som gör det ännu mer osannolikt att bladet pekar åt ett visst håll när man stänger av maskinen...
För det första så rör sig inte bladet så långt som den är vridet, dvs den är inte rak ibland, utan nu arbetar den snett. Blir inte samma precision när man ska kapa rakt av, dessutom i utrymmen där du inte kan vrida lite på maskinen så kan du helt enkelt inte använda den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.